Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Min datter på 7 år, snart 8 år, er full av hudormer og 4 kviser på nesa (ALLEREDE)!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vasker huden morgen og kveld med vann... SÅ har jeg gitt henne noe ut-tørkende hun prikker pÅ kvisene. Det hjelper ikke.

Hun drikker masse vann, og spiser normal kost.

Faren hennes slet MYE med uren hud, men han begynte ikke før han kom i tenÅrene. Dette er ikke bra, stakkars hun er jo kjempeflau over dette.

Burde jeg gÅ til hudrens med henne jevnlig? Eller?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville fått henvisning til hudlege jeg, og så heller funnet noe sammen med en lege som kan hjelpe. Det er veldig får renseprodukter som har så mye for seg dersom det er hormonelt betinget, da må det behandles innen i fra.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med fastlege. Det finnes dalacin (resept) hun kan smøre på, og basiron (uten resept) hun kan vaske med. Ja, hudrens en gang i blandt er greit. Men fastlegen bør følge henne opp på dette. Om problemet blir større, så er det en hudlege som må se på det.

Flott at du ser alvoret i det, for unger er stygge med mobbing.

Pass på når hun blir eldre, at hun bruker sminke som er ment for "problemhud". Om dette vedvarer da. Håper ikke det:)

Kan jo tenkes at hun er tidlig ute hormonellt, at det er det som gir urenhetene.

Skrevet

Jeg ville fått henvisning til hudlege jeg, og så heller funnet noe sammen med en lege som kan hjelpe. Det er veldig får renseprodukter som har så mye for seg dersom det er hormonelt betinget, da må det behandles innen i fra.

Legen har ingenting heller som tar det innen i fra. Ikke på så små iallfall.

Skrevet
Legen har ingenting heller som tar det innen i fra. Ikke på så små iallfall.

Leger har mye som tar det innen i fra, jeg har vel prøvd alt som er, inkludert isotretinonin (eller hvordan det nå enn skrives, er det sterkeste det går an å få), men det er godt mulig at dette er ting som ikke kan brukes på barn, spesielt de sterkeste medisinene. Jeg ville uansett kontaktet lege framfor å kaste bort masse penger på renseprodukter som uansett gjør lite til eller fra for personer som virkelig er plaget av uren hud. Det finnes også reseptbelagte preparater som er til utvortesbruk som også barn/ungdommer kan bruke, f.eks Dalacin.

Skrevet
Hun vasker huden morgen og kveld med vann... SÅ har jeg gitt henne noe ut-tørkende hun prikker pÅ kvisene. Det hjelper ikke. Hun drikker masse vann, og spiser normal kost. Faren hennes slet MYE med uren hud, men han begynte ikke før han kom i tenÅrene. Dette er ikke bra, stakkars hun er jo kjempeflau over dette. Burde jeg gÅ til hudrens med henne jevnlig? Eller?
Jeg har akkurat vært hos hudlege med min datter pÅ 15 År pga mye kviser i ansiktet og pÅ overkroppen, fikk en gel men den medfører rødhet og flassing før det blir bedre, og det er "krise" for jenter sÅ hun ville ikke bruke den. NÅ gÅr hun pÅ en langvarig antibiotikakur som siste utvei.

Min eldste datter var ogsÅ veldig plaget med kviser, men pÅ henne virket faktisk min "antirynkekrem" Nivea Q 10 pluss veldig godt. Fant det ut ved en tilfeldighet da hun lÅnte krem av meg over en periode, men dette har ikke hatt effekt pÅ 15 Åringen.

Du kan jo prøve den bare for Å se, men du bør nok ta henne med til hudlege.

Annonse

Skrevet

Ok, skal ta henne med til legen. Takk!

Skrevet

Få henvisning til hudlege! Jo før jo bedre. Tenk også over om det er noe hun spiser mye av, og prøv å kutt ut en og en ting for å se om det funker. Jeg slet veldig da jeg var 14. I desperasjon prøvde jeg å kutte ut ting jeg spiste daglig. Kokt skinke var det første jeg droppa, og jommen ble jeg ikke finere i huden etter kort tid!! Noen reagerer på f.eks hvitost og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...