Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

huff, så kjedelig å høre om fødeansikt fra noen man ikke kjenner! ;) men kan jo være noe i det da, spennende! :) Jeg ser på bilder av meg selv fra sist fødsel/barsel at jeg kanskje hadde litt fødeansikt, noe med nesa eller noe... men ingen som har sagt noe nå...

Her sover lille også lengst de dagene vi Må ut av huset før 8 feks. ellers sover hun bare til halv7-halv8 og tilogmed det er tidlig når jeg egentlig ikke orker å stå opp! :)

Er jeg som tar meg av levering og henting, siden det passer ekstremt dårlig med arbeidstidene til gubben. Men håper vi får litt hjelp i starten av tiden med lille da, tror han får mekket det til litt da.

Har sovet nesten tre timer i formiddag jeg, skal snart ta en dusj og så hente mini :)

Fortsetter under...

På slutten sist så sa jordmor at jeg hadde fått fødeansikt. Men det tok enda to uker før han kom. Denne gangen er det igjen som har sagt noe. Men føler selv at nesa er kjempe stor! Hehe ;) når jeg ser på bilder fra sist gang, så var jeg kjempe rund i ansiktet på slutten. Har vel med vann å gjøre kan jeg tenke meg.

Mini er kjempe aktiv i dag. Og har turnet rundt i hele natt, sjelden jwg våkner av bevegelse. Er heller ikke helt bra i magen, uten at jeg kan beskrive det noe mer. Bare uggen. Kan det være tegn på at hun er stressa?

Utrolig kjedelig å være på overtid oktoberspire. Håper det skjer noe for deg snart!

Idag har etpar av kundene mine sagt at det ser ut som det kan skje noe snart pga jeg ser litt hoven ut eller noe hehe :) måtte studere meg selv, og ser at jeg nok har fått mer vann i hele kroppen faktisk. fint med fyldigere lepper da ;)

Annonse

Her tror jeg det skjer ting. Grugleder meg! Har vært hos jordmor i ettermiddag og fått akupunktur samt ble strippet. Hun fortalte at livmormunnen var helt moden og avflatet. Og at hun kunne få inn 1-2 fingre. Det eneste jeg manglet nå var rier. Og i kveld har jeg begynt å kjenne tak som jeg er spent på om kommer til å ta seg opp. Spennende!

Her tror jeg det skjer ting. Grugleder meg! Har vært hos jordmor i ettermiddag og fått akupunktur samt ble strippet. Hun fortalte at livmormunnen var helt moden og avflatet. Og at hun kunne få inn 1-2 fingre. Det eneste jeg manglet nå var rier. Og i kveld har jeg begynt å kjenne tak som jeg er spent på om kommer til å ta seg opp. Spennende!

Så spennende, da, Vilde! Krysser fingre for at du skriver "jeg har født" innlegg i morgen :) og at det skjer noe her også snart...er så sliten, utrolig med kynnere som blir mer og mer ubehagelige. Magen er på knærne og jeg er drittlei ;)

Så kjekt smiley!

Hvordan går det med deg Vilde? Og lilleblomst, ingenting?

Her sliter jeg med utrolige smerter i bekkenet framme. Virkelig grusomt å snu seg på natten. Er sånn at hele magen verker når jeg skal snu meg. Sover kjempe dårlig på natten og er like skuffet hver morgen. Har mens termin i dag. Så håper det skjer noe snart!

God morgen! :) Gratulerer med lillegutten smiley! :)

Her skjer det sørgelig lite, i natt har jeg tilogmed sovet godt og uforstyrret. håper det er "stille før stormen"! Kjennes egentlig som om dette fort kan ta 3 uker til og det er sørgelig! El-termin i morgen, Ul termin på søndag... fikk forrige 4 dager etter termin (da var mens og ul termin på samme dag). Kan fort gå en del over, men hadde håpet noe skjedde snart siden hun ligger i sete og jeg rett og slett gruer litt for det hele...

Har barnevakt i hus også allerede (sover her fordi det er 1 times reisevei og hun ikke liker så godt å kjøre på natta/i mørket) Tenker det kan bli en laaaang ventetid med overnattingsbesøk hver dag og spørsmål om det skjer noe osv.... blæ... lei jeg også!

Annonse

Da var endelig min tur kommet! Hadde begynnende tak i går når jeg skrev her, og 0120 var fineste lille jenta kommer til verden! Jeg er så lykkelig! Ser ut til at akupunkturen og strippinga i går hadde en kjempeeffekt:D ønsker dere andre lykke til og håper for dere som venter at det straks er deres tur:D håper jeg ser dere mer på det andre forumet etterhvert:)

Gratulerer så masse, Vilde !

Kanskje vi sees på DIB :)

Jeg sitter og tester ut te av bringebærblader, og har knasker kapsler siden i forigårs.

Jeg googlet slik te tidligere, og trodde derfor smaken skulle være litt tvilsom. Men dette var absolutt bra :) Jeg drikker i utgangspunktet mye te da. :) Såoser speltkjeks og spiser rørte blåbær til, føler meg litt som en hippie-light her jeg sitter :)

hei hei Oktoberspire2012 ;) Hvorfor bestille overtidskontroll så tidlig? :o jeg fikk beskjed om å ringe og bestille overtidskontroll 6. dagen, så skulle jeg inn på 7. dagen over termin :-O Er noe dritt å vente og føler veldig med deg siden du er 1 dag på overtid nå... hihi!!! ikke ofte vi nesten ber om å få skikkelige smerter ! :P Fikk høre i går at jeg hadde fått et "fødeansikt" fra ei dame som ALDRI hadde sett meg før... hun sa at det var noe med ansiktsformen min som sa at jeg kom til å føde før helgen var omme :-O noen flere som har hørt det?
Hei Frkstrand:)

Hmm, de gjør det kanskje litt forskjellig.. her var det fastlegen min som ringte Ullevål for meg og satte opp timen:) Så jeg har nå fått overtidskontroll 12 Oktober. Da er det 10 dagen etter termin.. håper jeg ikke rekker den timen da:D Når har termin da?:) Spennende tider:D

Da var endelig min tur kommet! Hadde begynnende tak i går når jeg skrev her, og 0120 var fineste lille jenta kommer til verden! Jeg er så lykkelig! Ser ut til at akupunkturen og strippinga i går hadde en kjempeeffekt:D ønsker dere andre lykke til og håper for dere som venter at det straks er deres tur:D håper jeg ser dere mer på det andre forumet etterhvert:)

Gratulerer masse med lita pie, Vilde!!! Kos dere ordentlig :)

Gratulerer så mye :)

Går her og venter og kjenner etter tegn til at noe skal skje snart....er framdeles en og en halv uke til termin, men synes det rekker nå! Sover aldri mer enn en time av gangen, er kvalm og tror jeg blir sprø av tissing hver time/halvtime!

I tillegg har toåringen startet i barnehagen for tre uker siden, og har naturligvis fått øreverk og blitt skikkelig forkjølet, og klamrer seg til mammaen sin om natten for å få mest mulig nærhet, så da får jeg ikke ligget slik jeg føler for heller......i dag kjennes det ut som om forkjølelsen er på full fart til å ta meg også :(

Ikkje Brrra!

Men jeg har enda ikke vurdert aku, tenker vel at lille nurket kommer når hun er klar for det :) Jeg trodde særiøst at noe var på gang i natt da.....skikkelige kynnere (som har vært fraværende ett par uker), tak i bekkenet og ryggen og så fikk jeg noen voldsomme frostanfall....har også begynt å komme slim, så det skjer jo ting ;)

Når det gjelder fødeansikt, så har jeg tvert imot blitt mye tynnere i ansiktet de siste dagene, jeg har vært trill rund gjennom hele svangerskapet, og nå har jeg blitt skikkelig markert. Har gått opp 18kg,(10kg mer enn mine andre svangerskap) og det har liksom stoppet der....Har hatt en lengre periode som jeg har disket opp med de lekreste retter og mye nytt og spennende, og har hatt dilla på vegetarmat. Men nå de siste dagene orker jeg knapt å skrelle en banan, blir kvalm av tanken på å lage mat, så vrir hodet for å finne på ting å spise som er så lettvint som mulig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...