Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Små støt var veldig beskrivende, det var akkurat slik jeg opplevde det også. Jeg fikk nåler under forrige fødsel men da kjente jeg dem jo ikke så jeg ble ganske overrasket over at det stakk såpass som det gjorde når jeg hadde min første akupunkturtime i forrige uke. Vil jo ikke si at det var smertefullt eller noe sånn, men små støt var nøyaktig det jeg ville beskrevet det som.

Tror jeg fikk modningsaku, hvis jeg drar på nytt denne uken, skal jeg be om få akupunktur som hjelper til med å sette fødselen i gang. Heller det, enn å kjemisk bli satt i gang.

Jeg husker jeg opplevde det som mest plagsomt og nålene var i veien der jeg lå og vred meg av smerte. Jordmoren som satte nålene på meg i forrige uke forklarte at akupunktur som regel bare hadde en smertelindrende virkning helt i starten av fødselen før smertene og riene tar seg opp. Så for meg hadde det ingen effekt som jeg kunne kjenne, men muligens ble de satt for sent.

Annonse

Spennende at flere av dere har begynt å kjenne noe da! Blir vel aleine igjen på denne tråden til slutt :( sender masse fødestøv til alle sammen.

Ang aku under fødsel, så fikk jeg det sist. Satte først noen fremme i magen som gjorde at absolutt all smerten flyttet seg bak i ryggen. Kjempe merkelig å oppleve det! Fikk så noen satt i ryggen også, som gjorde at det jevnet seg ut igjen. Så hjalp ikke annet enn litt i starten.

Kan være andre har bedre effekt av det da.

Du blir nok ikke alene på denne tråden nei, for her skjer det INGENTING..

Hvorfor kan ikke ungen her får like mye utålmodighet som jeg har...

Har så lyst at han skal komme nå, men nei da. Liker vel seg for godt inni magen at han vil ut..

Jeg har litt over 4 uker igjen så henger nok en stund til her..

Huff for en natt, kjenner at kroppen begynner å bli tung.. Har vært oppe 5 ganger, nå står jeg heller opp. Runder snart 18 kg opp, og kjenner den ekstra belastningen godt! Fjæringen i madrassen får også jobbe om dagen, for å si det sånn..

Dere blir uansett ikke alene om å skravle jenter, når denne tråden er lang nok så er det bare å lage en ny, så kommer det nok flere nye inn også ;)

Like kjedelig å våkne av at det er morgen igjen hver gang! Blæ! ca en halvtime etter jeg sovnet i går så våknet jeg igjen... intense magesmerter, trykk som gjorde at jeg bare måtte tisse og etterpå var bevegelsene til mini helt ville. Fikk noen flere sånne tak og hadde halsbrann utavmilde (har ikke halsbrann egentlig, så var litt rart)... klarte å sovne igjen og desverre så var det ikke mer action i natt... Håper såååå at dette setter igang snart, for sånn jeg har det nå er både smertefult og slitsomt! også lurer jeg veldig på hvordan jeg skal vite at "nå" er det i gang... jaja...

Ingen planer i dag, men i morgen skal jeg iallefall på modningsaku igjen...

Jeg er også oppe 5-6 ganger hver natt og har vært det de siste ukene, tungt for jeg kommerjo aldri inn i den dype søvnen. Og ikke klarer jeg å starte dagen på morgenen heller. Så jeg velger å sove ekstra, man vet jo heller aldri når fødselen setter i gang. Da vil jeg helst være opplagt hvertfall :)

Du er her enda du også Lilleblomst, jeg begynte i går og tro at det hadde skjedd noe mer. Her har det også begynt å komme noen tak i magen, men de går over igjen og så er alt som før.

Annonse

Her har jeg rundet 20 kg, kjipt! Men er mage,rumpe og lår. Så håper det går fort av igjen. Skal hvertfall i hardtrening igjen etter fødsel! Liker ikke det jeg ser i speilet om dagen, og magen er plagsom. Blir noen år til tredje og siste for å si det sånn! Å gå gravid er ikke noe for meg, misforstå meg rett! Elsker å kjenne spark og gleder meg over babyen. Men selve graviditeten kunne jeg klart meg uten.

Nå er storebror levert i barnehagen. Han løper inn hver eneste dag og er strålende fornøyd med å være der. Får ikke så lange dager, så da har jeg ikke dårlig samvittighet.

Jeg har ikke lappen, så vi tar bussen. Merket i dag at mannen muligens må ta leveringen fram til fødsel. Klarer nesten ikke å gå om morgenen. Føles som et jernbelte som er strammer skikkelig til under magen. Er bare foran, over musa på en måte. Fikk nesten ikke av meg støvlene igjen. Forbannet meg selv som ikke har klart å ordne den lappen enda! Så etter jul skal den startes på hvertfall!

drømte en stund om en tredjemann, men dette sv.skapet har satt en stopper for det ønsket... tror vi må gå på en skikkelig smell i tilfelle, kjennes absolutt ikke som noe alternativ lenger! Er skikkelig lei nå og orker snart ingenting! Men har jo heller ikke jobbet på laaang tid og kjenner at alt med seg har satt sitt preg...

Engstelsen over setefødsel er også slitsom, håper bare det setter igang snart... vondt og sliten som fy i dag iallefall... heldigvis ikke så mange ekstra kg da, bare lagt på meg 8, men hadde 10 for mye fra før...

Sikkert lurt med lappen ja, jeg hadde ikke klart meg uten, men så bor jeg skikkelig på landet også da ;)

Her har vi delt litt på det å levere i barnehagen, men oftest har jeg stått opp med lilletøtta (som forøvrig har begynt å stå opp kl seks nå, uff og uff) så steller jeg henne og spiser frokost sammen før pappaen står opp og hiver seg i dusjen og kjører i bhg. Godt å slippe å sminke seg og kjøre ut når jeg alltid er så trøtt etter mye våkentid på natta.

Jeg tror jeg har lagt på meg 11-12 kg siden start, men de kom mye raskere på meg denne gangen enn første så var helt sikker på at slutttallet kom til å være mye høyere. Og det hadde ikke gjort noe, husker ammingen krever sitt, ble litt mindre enn før graviditet med første. Men jeg kjenner at jeg har virkelig lyst å begynne å trene og komme meg i form igjen etter denne graviditeten, føler meg så dvask. Det er ikke alltid kiloene det står på for at man ikke føler seg bra.

Samme her Vilde, guttungen har plutselig begynt å våkne på natta igjen. Pluss at han er lys våken rundt halv 7 hver morgen! Er akkurat som at siden jeg slipper å fly på do hele natta, så må hvertfall noe holde meg våken. Hehe ;) han har siden han var 6 uker sovet hele natta og vi har måttet vekke han hver eneste morgen. Helt til jeg ble arbeidsledig for to mnd siden og han faktisk kunne sove lenge...

pappaen reiser på jobb halv 7, så han rekker ikke levere før han reiser. Barnehagen åpner først 7, så det innebærer at han kommer en halv time for seint på jobb i såfall. Men ser ikke så mye annet alternativ akkurat nå.

Mannen er veldig klar for å kjøre på med nr tre med en gang. Men jeg skal hvertfall ha kroppen min tilbake en stund først!

heisann jenter :-)

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her...

å det er så kjekt å lese at det er flere enn meg som bare venter nå.

Har hatt vannvitttige tak i ryggen siden sist helg, masse kynnere (etter modningsaku) og ikke nok med det, men så har jeg hatt masse press nedover... merket de første strekkmerkene Nå!!! de er kommet helt i begynnelsen av magen... kun for at magen har sunket noe voldsomt... Tror snart jeg kan ha magen i støvlene mine gitt :o

ser dere har snakket en del om modningsaku... hvor fikk dere nålene og den "sette igang nåla" hvor ble den satt hos dere?

Mammaen til Trym: det med sovingen hørtes kjent ut, her har vi også måttet vekke henne for å rekke jobb, men når hun plutselig kan sove lenge så er det sprett opp av senga før det har blitt lyst ute. Hun har vært veldig glad i å sove siden 1 års alderen kanskje, og tar gjerne initiativet til det selv når hun er trøtt.

Men jeg tror kanskje den tidlige oppvåkningen skyldes at vi må begynne å korte ned på formiddagsblunden hennes, så vi driver og eksperimenterer litt med det. Har sagt 1 time maks til bhg nå, så får vi se om det hjelper:)

Frkstrand: jeg fikk nåler på foten ved "kulene" og i handa mellom tommel og pekefinger, samt i hodet for å slappe av. Enn dere andre?

Vilde: her har han sluttet med soving på dagen, helt av seg selv, pluss at han sover mindre. Så tror han bare har behov for mindre søvn. Sover jo 10-11 timer i løpet av natten. Men om vi legger han seinere, så våkner han like tidlig. Vi trenger litt mer tid om morgenen nå, så sånn sett er det greit. Jeg kan jo sove når jeg kommer hjem igjen.

I forrige svangerskap fikk jeg sette-i-gang nåler. Fikk på utsiden av lilletåen, mellom storetå og den ved siden av, i anklene, innsiden av knærene, rett under navelen, mellom tommel og pekefinger, mellom øynene og i hodebunnen. Var på overtid, så tror hun satt alt som var mulig å sette :-P

første gangen fikk jeg på utsiden av foten, der med den der kula, rett ved kneet, i hodet og mellom tommel og pekefingeren, denne siste gangen fikk jeg ikke i hodet, men på magen... :P

merket dere noe ved at dere var øm i fingrene etterpå?

Jeg var utrolig øm etterpå og nå er det vondt hvis jeg flytter tommelen "for" mye. :S

Hei jenter:)

jeg har ikke vært så aktiv på disse skravletrådene, men nå slenger jeg meg på altså.

Hadde termin igår, og merker lite til noenting egentlig. Bestilt overtidskontroll på ullevåll, så får snart vite når jeg evt må dit.

Hååååper jeg slipper det, og at jeg kan våkne i natt med fæææle smerter!! hehe ..

Her har ikke engang baby festet hodet ordentlig, men så og si.

Treig baby vil jeg si ... sukk.. slitsomt dette.. første for meg, og er veldig spent :D

hei hei Oktoberspire2012 ;)

Hvorfor bestille overtidskontroll så tidlig? :o jeg fikk beskjed om å ringe og bestille overtidskontroll 6. dagen, så skulle jeg inn på 7. dagen over termin :-O

Er noe dritt å vente og føler veldig med deg siden du er 1 dag på overtid nå...

hihi!!! ikke ofte vi nesten ber om å få skikkelige smerter ! :P

Fikk høre i går at jeg hadde fått et "fødeansikt" fra ei dame som ALDRI hadde sett meg før...

hun sa at det var noe med ansiktsformen min som sa at jeg kom til å føde før helgen var omme :-O noen flere som har hørt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...