Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

De unngår vel de reglene de kan unngå kan jeg tenke meg. Bekymrer meg litt kjenner jeg. Får håpe de følger 11 dagers regelen hvertfall. Men krysser fingrene for at du slipper å gå så lenge. Beste er jo helt klart om det starter av seg selv.

Fortsetter under...

For å være ærlig, så håper jeg det starter av seg selv jo før jo heller. Men typisk meg at det ikke slår til. De må vel sette i gang etter dag 11 uansett, men kan gladelig tenke meg at de gir en god dag i mors mentale behov... Mest bekymret for størrelsen på babyen, er jo stor nok... Merker at det er tyngre mentalt nå når jeg har bikket termin...

Det tenker jeg også på, de blir jo ikke akkurat mindre jo lengre man går og venter:/ Håper også det starter av selg selv, helst i dag!;)

Er det forresten bare meg som er litt skeptisk til dette med stripping? Jeg ser flere bare blir plaget med masrier i ettertid og funderer litt på om det ikke er litt dumt å skal forsøke å tukle så hardhendt for å starte noe så drastisk som en fødsel som jo helst bør starte naturlig?

Kan hende det er jeg om vet for lite om dette. Tror jeg ble strippet i forrige svangerskap, men det har ikke blitt nevnt i dette svangerskapet.

Jeg har ikke blitt strippet (sist) eller snakket om stripping med noen. men har hørt at det har hatt effeket for noen jeg kjenner iallefall...

gruer for evn overtid jeg også! Håper virkelig det kommer igang av seg selv. Litt rart om det gjør det nesten, siden det er den myke rumpa som ligger og presser nedover. hun presser mest oppover syns jeg ;)

Masse lykke til dere som straks har termin :)

Jeg har i overkant av 4 uker igjen, og kjenner ikke noe til noenting :) så akkurat nå virker det som jeg bare skal gå sånn hehe

håper jeg ikke får så store plager før rett før!! det hadde vært fint. Har derimot fått konstatert carpal tunnel syndrom.. vel , mest sannsynlig er det det sier legen. Det føles som blodforsyningen blir avskrudd både i armer og bein, og dette kommer oftere og oftere. Ganske ubehagelig.. mulig det er det som gjør at jeg sover dårlig til tider.. Det er så rart å tenke på at jeg snart har datteren min her.. surrealistisk faktisk ;)

Når jeg var hos jordmor i forrige uke så sa hun rett ut at hun anbefalte oss å ha sex for å få i gang modningen. Det har vært lite hopping i høyet her i det siste fordi jeg synes ofte det gjør vondt og fordi det er vanskelig å finne stillinger som er behagelige. Men vi tok rådet til oss i dag så nå er jeg spent på å se om det har noen virkning. Tror det sies at man gjerne burde gjøre det flere påfølgende dager for å få mer og mer modning. Så vet ikke om det har noen akutt effekt akkurat, men er jo virkelig verdt å prøve et sånt råd. ;)

Flere som har fått råd fra helsepersonell om dette?

Annonse

ikke hørt det fra helsepersonell nå, men har jo hørt om det flere ganger! ;) sex er sunt nå på slutten ;) men fy så vondt av og til!

Jeg skal ha modningsaku i dag, skal be om full pakke! :)

Hadde noen timer med harde tak i magen i går, kom ca hvert 10 min i 1-2 timer og litt sånn ellers når jeg gikk/sto i løpet av dagen, murringer i ryggen også... spent på om noe er på gang snart! :)

Heier på oss alle! :)

God formiddag!

Her er tørketrommel bestilt siden i går, og jeg er stolt eier av ny amme-bh fra Lindex i økologisk bomull. Hehe ;) Myyye mer comfy enn den vanlige jeg har brukt til nå, som var alt for stram.

Lindex hadde flere plagg av økologisk bomull så jeg, bl a ammesinglet. Men synes den var litt stor i størrelsen selv med magen så ser det an litt.

Vi fikk oss også en bomtur på IKEA i går, skikkelig surt!!

Jeg hadde sett meg ut en hemnes stellekommode, altså kommode og stellebordtopp, men den har gått ut av produksjon. Gr-r-r! Det ser jo ut som de har den inne på nettsidene. Tror de har den på sørlandet og/eller i Bergen, men det hjelper oss fint lite.. :/

Så nå sitter jeg og titter på finn.no. Om noen har noen advarsler eller anbefalinger angående stellekommoder håper jeg de hyler ut..

Jeg har forresten avtalt modningsakupunktur med nåledama også, skal begynne i slutten av neste uke. Når jeg tenker etter fikk vi gjort en del i går :)

Fikk vel ikke direkte beskjed om det sist, eller husker ikke. Men vi hadde mye sex på slutten sist uten virkning. Ble også strippet flere ganger (av jordmor) uten at det virket. Det som gjorde utslaget for meg sist var akupunktur to dager på rad. Da var jeg 4 og 5 dager på overtid. Vannet gikk om kvelden den andre dagen. Da fikk jeg det gratis på sykehuset. Denne gangen har vi dessverre ikke den muligheten, og ingen rom i budsjettet til å prioritere det :( kjedelig, for jeg vet at det funket!

Prøvde oss på sex i går vi også, tenker at det kan hvertfall ikke skade selv om det kanskje ikke har noen effekt. Endte med at jeg har flydd på do i hele natt (holder vanligvis med en gang i løpet av natten), og noen lette mens smerter i dagtidlig. Prøvde meg også på brystvortestimulering i går, det ga harde kynnere og vonde brystvorter. Så gjør ikke det flere ganger.

Tørketrommelen er gull verdt Grynet. Beste investeringen vi har gjort noen sinne!

hatt modningsaku i dag jeg, men kjenner ikke noe enda...

murringene fra i går er her fortsatt da, og puppene er fastere, lett å få melk ut av... spent! :)

Legen bekreftet seteleie igjen og mente at lille hadde festet seg/kommet langt ned. Sa også at han neppe så meg igjen over helgen, men heller på 6 ukerskontroll :) Trodde visst det kom til å skje noe snart. men hvor mange ganger har vel ikke leger tatt feil om det??? Jaja, håper jeg slipper overtid iallefall! :)

Åh sÅ spennende lilleblomst, høres jo ut som om noe skjer hos deg da.

Jeg har hatt en god del murring i magen i gÅr etter vi hadde sex, og ogsÅ i natt har magen kjentes annerledes ut. Men nÅ er det bom stopp igjen, og alt kjennes som før. Jeg har virkelig ikke lyst Å mÅtte gÅ helt frem til overtidskontrollen.

Har ogsÅ vært sÅ usikker pÅ om jeg skulle kontakte jordmor for mer akupunktur, vet ikke om jeg har helt troen pÅ det. Det er litt stress Å komme seg bortover til sykehuset nÅr mannen har bilen sÅ jeg mÅ føle at det virkelig er verdt det dersom jeg skal ta turen dit.

Egentlig sÅ vet man vel aldri helt sikkert hva det er som har hatt en effekt og fÅtt fødselen i gang. Kanskje den starter nÅr den vil uansett.? Skulle bare ønsket at det kunne vært i dag..sukk

Annonse

Jeg begynte ikke med modningsaku før sist uke jeg (38+6) men fikk i dag og har avtalt på torsdag også, men den kan avlyses på KORT varsel heldigvis :)

De kan egentlig sette masse som virker fort, men det beste er jo å få modningsaku som støtter opp om det kroppen vil selv ;) Som min aku sa da jeg hadde eksempel herifra med noen som fikk modningsaku og likevel ikke fødte før 5 dager på overtid: ja men hvor lenge hadde hun gått over uten aku? Vanskelig å vite altså! Ei venninne fødte i dag, hun var straks en uke på overtid, men der var det visst sex som satte igang ting gitt ;) Desverre ikke muligheter for aksjer her hos oss i dag, så jeg får ikke prøvd ut teorien! ;)

Siste to-tre dagene har jeg vært mye kvalmere, mindre matlyst, annerledes tissemønster (og farge), ømmere og fastere bryster og da disse andre småtingene med stikkinger, murringer og tak... enda det har vært ganske lite av disse tingene... men nok til å gi litt spenning i hverdagen ;) BT og urinprøve fra i dag var helt ok... Men magen har endret seg da, disse takene er skikkelig harde, hele magen steinhard liksom, mens når det ikke er tak så er den plutselig mye mykere enn før! stemmer nok at mini ligger lenger ned iallefall, kjenner hodet lavere enn tidligere! rare greier dette! :)

Hei jenter. I dag er magen nede på knærne sånn ca :) og jeg har overtalt akupunktøren min til å sette "sette i gang" nålene siden hun er målt til å være så stor... Så har jeg vært og gått en tur, så håper det kan sette i gang noe :) kanskje vi sees på føden, da, lilleblomst ;)

Smiley82: har du avtalt flere timer, eller holdt det med bare denne ene? Og så lurte jeg på, kom jordmor hjem til deg? Så slik ut på måten du formulerte deg på :)

Har ikke avtalt flere foreløpig. Hun sa jeg kunne ringe hvis jeg ville ha flere (i og m at jeg allerede er på overtid). Hun er ikke jordmor selv, men driver med akupunktur. I mammapermisjon selv. Ringte kl 11, og hun var her 1230. Fikk henne anbefalt av min svigerinne. Hun sa hun ofte begynte med modningsaku rundt uke 37, men at det ikke var noe must. Men merker at kynnerne har tatt seg opp nå i løpet av siste timen, så forhåpentligvis har det effekt....

Håper nurket ditt kommer snart Smiley! :)

Går rundt og håper på noe selv også, vondt i korsryggen, men orker egentlig ikke gjøre masse for å få ting til å skje... Men kanskje det nettopp er en gåtur jeg trenger ;)

Grynet: det blir ganske mange timer det, og litt penger også dersom man gjør det hos privat jordmor. Men er det ikke også forskjell på modningsakupunktur og akupunktur for å sette i gang fødsel?

Noen timer blir det, men ikke veldig mange håper jeg. :)

Ser du har fått svar på spm ditt allerede, jeg går for modningsvarianten. Har ikke tid til å føde neste uke heller, hehe ;)

Oi oi smiley! Så spennende! Satte akupunkturdama modningsaku eller "sette-i-gang-aku" på deg da?

Nå ble jeg litt ivrig etter en til time med akupunktur altså! Dere har jo opplevd at det har en slags effekt hvertfall, så kanskje jeg skal ringe i morgen, da er jeg jo 4 dager over termin og vil jo helst at noe skal skje så snart som mulig.

Kjenner hvertfall at livmora murrer mye om dagen og magen kjennes tyngre ut og sprenger innimellom ganske mye nedover. Kynnerene er også blitt mer merkbare i den forstand at magen er øm når det står på, tidligere har jeg såvidt registrert kynnere, og det kun fordi det strammer seg, har aldri gjort vondt.

Men vet ikke om jeg tør å gå tur, merker at bekkenet mitt ikke tåler mye om dagen og da blir det så vondt på natta. Hadde mannen vært hjemme skulle vi hvertfall ha fått til en ny runde med sex, har i grunn litt troen på det. Jordmora fortalte at det var akkurat samme stoffet i sæd som det er i modningskremen jordmødrene bbuker for å modne livmormunnen.

Håper dere oppdaterer her hvis det skjer noe mer hos dere, er så spennende å følge dere andre også:)

Regner med det var "sette-i-gang" aku.. Hun sa formålet var å få livmoren i gang m å jobbe og å fremprovosere kynnere/riaktivitet... Men jeg måtte være forberedt på at hvis det ikke er noe modent så funker det ikke... Det har hvertfall satt i gang noe, så får vi se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...