Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

da ligger fødebag innholdet utover sengen og skal sjekkes, har en liste fra ganske langt tilbake med alt som "må" være med...

Hvor mye tar dere med av klær til babyen? kjente på baggen og den blir ganske tung gitt! jaja, får få gubben til å bære ;)

Hvordan er formen i dag da dere?

jeg er kjempe trøtt (la meg for sent og stod opp for tidlig), litt småsyk følelse og ikke noe særlig sprek. hatt litt harde tak nå og kjenner det gjør mer vondt enn før... Tror ikke noe er i gang, men likevel :( Ikke noen god dag så langt... sukk

Enda jeg er alene hjemme og liksom kan "slappe" av, tror daglig rutine er det beste nå i ventetiden gitt...

Fortsetter under...

hei og god morgen :)

den bagen med utstyr til babyen... jeg hadde hadde håpet at en stelleveske holder, ligger det an til det for din del, lilleblomst? er så mye jeg ikke vet.. (ikke har jeg kjøpt stelleveske heller.. :P)

jeg har bare tenkt på heldekkende pysj/body og hentesettet, men trenger kanskje mer?

Jeg tenker å ha en egen bag til meg og evt pappaen. den har jeg tenkt mindre på. Jeg får litt panikk når jeg tenker på fødselen, og da bare lar jeg alt rundt det ligge. En million strutser kan ikke ta feil, det HJELPER å stille hodet i sanden. :P

Vi har bestemt oss for å bestille tørketrommel i morgen og få den levert nå da. Så det går framover.

Formen.. korsryggen verker og anklene og fjeset er hovne og fine. Jeg blir fort sliten, men er jo enda ikke ferdig med alt. Tror det blir stellekommode fra IKEA i løpet av de nærmeste dagene, slik at jeg kan få babytøyet på plass på eget sted og kanskje få litt oversikt.

Det hadde vært noe :)

Jeg ble fullt sykemeldt mandag, neseblodet har gjort mindre utav seg etter det. Kvalmen får jeg bare behandle med jevne små måltider..

Lurer på om jeg kommer til å runde 20 kg i pluss før dette er over, det er slett ikke usannsynlig. :P

Grynet:

Jeg pakker kun en bag, og det er ikke noen stor bag. Oppi den er alt jeg trenger, samt klær til babyen. Pappaen skal ikke sove over og det er kiosk på sykehuset så han trenger ikke noe. Vi bor uansett 10-15 min unna sykehuset.

Til babyen har jeg pakket 3 bodyer, 2 bukser m fot, 2 tynne luer til hjemreisen og en ulldress (heldress) til hjemturen. (dressen har klaffer på både føtter og armer, men mulig jeg pakker med et par ullsokker og tynne votter i tillegg.

Jeg er også trøtt Lille blomst. Ble sittende oppe og strikke (!) i går kveld og sto opp med lilletøtta i dag, så det er jo ikke noen god kombinasjon. Men har heldigvis vært såpass opplagt at vi fikk kommet oss ut en tur, nydelig høstvær her. Nå har hun lagt seg og jeg tenker det blir en blund på meg også. Greit å være uthvilt i fall det skulle skje noe. Hadde det vært en hvilken som helst annen, ugravid dag hadde jeg bare ventet til i kveld, men tror jeg må benytte meg av sjansen til å sove nå mens jeg kan. Kanskje du også burde det lille blomst hvis du har anledning? Spesielt siden du har hatt noen harde tak. Hjelper det med paracet når det står på, eller har du ikke prøvd det?

Her ønsker jeg at fullmånen skal gjøre noe med meg, måtte springe på do 3 ganger etter jeg hadde lagt meg i går pga løs mage. Mannen min roper da "Er det i gang??" for han hadde lyst å ringe til jobben å si at han ikke kunne komme i dag tidlig :P

Men bagen min er ferdigpakket, mangler bare helsekortet og toalettvesken og skal pakke ferdig klærne til lillegutt, trenger bare å ta de ned fra stativet og ned i stellevesken :)

Krysser fingrene at noe vil skje i dag :D

Har sløvet på sengen, brettet tøy og gått igjennom fødebaggen, hadde visst funnet det meste på lista :)

Sovnet nesten Vilde, men er ikke så glad i å sove for mye på dagen, og ingenting mer har skjedd, så er nok en stund til nurket kommer gitt...

Jeg har bare med en bag. har klær til meg og babyen, litt proviant (muffins, vannflaske og sjokolade) kamera, videokamera, toalettveske, bind, en bok og litt andre ting. feks kjippkjapper og håndkle og sterile smokker til babyen i tilfelle det er en smokkunge som storesøster ;)

Oj, skal gå og pakke inn en liten presang til storesøs med det samme, den burde også være med! :)

egentlig er ikke baggen stor, men jaggu har jeg fått med meg en del og den veier litt ;)

Er 39+2 i dag, så bare 7 dager til ul termin, 5 dager til min termin... spent på når og hvordan dette skjer! Rart å ha kommet så langt! Har vært gravid "hele" året... så skal bli godt å bli ferdig :)

Du har nok god tid til å ordne baggen Grynet :) jeg skrev ei liste for en måneds tid siden og har ikke stresset med det siden, visste jo at jeg hadde lista klar ;) Men har etterhvert lagt tilside klærne jeg ville ha med så jeg slapp å ha dem møkkete/på vask akkurat når jeg trengte dem :) Feks gode truser som jeg vet kan brukes til store bind, kjipt om de alle hadde vært på vask når jeg trengte de ;) også ammetoppene (de er så gode å ha på) var greit å legge klart, med så stor mage så blir alt møkkete etter en dag, så ville ikke risikere å stå uten de på sykehuset :)

Annonse

Hehe godt å se at det ikke bare er meg som griser ut en ny genser/overdel for hver dag, skjønner ikke hvordan jeg får det til :P

Har også lurt på om vi skulle kjøpt noe til storesøster dom hun kunne få i storesøstergave. Hva har dere kjøpt og hvordan gjør dere det? Får hun pakken når hun kommer første gangen som storesøster?

Jeg tok storesøster med for å kjøpe body og bukse som vi skal ha med på sykehuset slik at hun også har vært med på å ordne klart.

Jeg har kjøpt hårspenner og halssmykke på HM og en prematur sparkedress på barn og utstyr (var 70% på den), tenkte hun kunne bruke den til yndlingsdukken sin. I tillegg får hun nok to puzzlespill som jeg har liggende i gavehylla :) Bare småting med andre ord, mer symbolsk enn viktig egentlig... tenkte å gi det når hun kommer på besøk ja :) vet ikke hva som er vanlig jeg, hadde egentlig tenkt å vente med gave til vi kom hjem, men ei venninne av meg sa det kunne være lurt å gi det på sykehuset.

Grynet: jeg svarer stadig vekk på spørsmålene dine til lille blomst, men det er vel bare greit med flere svar ;)

Jeg kjøpte ammetopper på hm til forrige gang, og ser flere skryter av disse. Selv har jeg pakket disse med i sykehus bagen, men kommer til å kjøpe noen nye når jeg finner andre som selger noen jeg liker. De fra hm liker jeg egentlig ikke i det hele tatt. Måtte ha størrelse Bytt pære i lampa til Mmedium for at brystene skulle passe inn sist men da ble den alt for stor rundt magen. Som om de ikke har tatt hensyn til at det er vanlig å ha større bryst når man ammer. (i gravidklær kan man jo kjøpe samme strl spm man ellers bruker fordi de har tatt hensyn til at man legger på seg)

Dessuten syns jeg de er så altfor korte, og når de da i tillegg blir så store rundt magen var de ikke noe særlig å ha under andre klær.

Men det er min mening:) er glad i lange singleter jeg da.

Vilde; alle svar mottas med takk, jo flere jo bedre. Dette er jo en skravletråd! ;)

Lange singleter er nydelig da.

Komfort er viktig, synes H&M bruker litt billige/stive materialer innimellom.

Lindex er jo i utgangspunktet flinkere på undertøy og materialvalg synes jeg.

Når det er sagt må en jo regne med sånt innimellom i de fleste kjedebutikker. :)

Jeg var og prøvde å finne meg amme-BH i går, har trengt noe større lenge, men det er så slitsomt å prøve klær nå.. :P

Jeg fant en ok utseende en på Cubus, de har 25% på alt undertøy nå, men den klødde og stakk forferdelig. :/

(Har sart hud)

Vilde; alle svar mottas med takk, jo flere jo bedre. Dette er jo en skravletråd! ;) Lange singleter er nydelig da. Komfort er viktig, synes H&M bruker litt billige/stive materialer innimellom. Lindex er jo i utgangspunktet flinkere på undertøy og materialvalg synes jeg. Når det er sagt må en jo regne med sånt innimellom i de fleste kjedebutikker. :) Jeg var og prøvde å finne meg amme-BH i går, har trengt noe større lenge, men det er så slitsomt å prøve klær nå.. :P Jeg fant en ok utseende en på Cubus, de har 25% på alt undertøy nå, men den klødde og stakk forferdelig. :/ (Har sart hud)

Ja det er sant som du sier angående stoffet. Mon tro om Lindex har ammesingleter da?

Jeg har også utnyttet 25% på undertøy fra cubus. Kjøpte en favoritt fra når jeg ammet sist gang. Jeg har to av denne typen fra før av, en svart og en hvit, men nå kjøpte jeg en 3. Skal vente med å ta den ut av emballasjen så jeg vet om jeg kan bruke samme strl som sist. Jeg har den typen med mykt blonder på og et litelite hjerte i metall som henger i midten, syns denne er sykt behagelig og veldig fin og se på:)

Annonse

jeg har kjøpt to ammetopper på lindex og to bravadobher, må ha myke ting uten spiler i starten, så kan jeg heller kjøpe noen penere når jeg vet om ammingen fungerer. de jeg har nå kan jeg også bruke om natten, så tenkte det var greit med lettvindt og mykt i starten :)

lindex har jo sluttet med gravidetøy, men de har iallefall ammetøy enda :) Både bher og singletter :)

Jeg har bestilt ammetopp og ammegenser fra ammehjelpen.no. håper at pakken kommer i morgen :D

Kostet litt men tenker at genseren er greit å ha når man er ute blant folk og på sentret i vinter :)

mye fint!

ammekjolen med sløyfe var supersøt.. og slankende ammesinglet høres jo veldig bra ut, hehe :)

Jeg har også kjøpt ammebher uten spiler. Men bruker noen andre om natten, mer slike topper som man kanskje brukte når man var 12 og begynte å få bryster. Syns de er mest behagelige å sove i. Også er det jo greit å sove i ammesingleter også hvis man fryser og vil være mer påkledd når man ammer.

Det var fine klær på ammehjelpen.no ja, så ut som det var kvalitet, men det kostet en del ja. Får se etterhvert hva jeg får bruk for. Men skal definitivt ta en titt på Lindex etter noen ammeoverdeler.

God morgen alle sammen :)

Da er vi over i oktober da! En spennende mnd for mange av oss :)

termin søndag denne uken for min del, så det betyr at babyen er i armene mine innen mandag om to uker (ks 1 uke på overtid om det ikke skjer noe av seg selv)

Hadde noen rare tak i magen i natt, smertefult og annerledes... håper det skjer noe ordentlig snart! :)

Ha en fin mandag jenter :)

Så spennende lille blomst! Her er det fremdeles ingen antydninger til at noe skal starte. :/ men dette er starten på uka hvor det forhåpentligvis skjer noe, og i alle fall på fredagen med tanke på overtidskontroll.

Hvordan er det med deg Smiley, du hadde vel også overtidskontroll på fredag? Tror du at du vil bli satt i gang før helgen dersom ingenting har skjedd til da æ, eller venter de helt til 10 dager?

Er litt i tvil om hva jeg selv ønsker, det sies at fødselen blir en bedre opplevelse om dem får starte av seg selv. Samtidig sies det også at den går fortere dersom man blir satt i gang kjemisk ( men har da hørt at fødselen blir mye hardere og smertefull).

Men ikke har jeg så lyst å vente hele 10 dager over termin heller :/

Uff, får håpe det bare kan starte snart, gleder meg sånn til å møte lille magebeboeren og bli kjent med vår nye lillesøster:)

Hvordan er det med deg Smiley, du hadde vel også overtidskontroll på fredag? Tror du at du vil bli satt i gang før helgen dersom ingenting har skjedd til da æ, eller venter de helt til 10 dager?

Skjer ingenting her heller foreløpig.. En sterk kynner i ny og ne, that's it... :-/ overtidskontroll på fredag, ja.. Haukeland er jo kjent for å være streng så det er nok en viss mulighet for at de lar meg gå over helgen, ja...

Litt usikker på om jeg synes det er greit. Veldig skeptisk til å bli satt i gang, siden jeg har hørt, som deg, at det er tøffere. Har i utgangspunktet ikke ønsket så mye smertestillende (som epidural), men kommer vel gjerne ikke utenom hvis jeg blir satt i gang. Må vel på føden også da, istedenfor Storken... Krysser fingrene for at noe skjer snart nå...

God morgen! Så urolig deilig å være inne i rett mnd! Max 3 uker til jenta er i armene våre! ❤ Ingen tegn til at det skal skje noe enda. Bortsett fra mer energi da.

Snakket med jordmor ang overtid, følges også opp på Haukeland i såfall. Hun sa at om baby og mor har det bra på overtidskontrollen 7 dager på overtid, så gjør de ingenting før de MÅ. Kjedelig :( og det var ikke nok at mot var psykisk sliten, måtte mer til enn som så. Setter heller ikke i gang noe om det er fult.

Kanskje vi ender opp der samtidig da smiley? Hvis jeg er så heldig å få litt før denne gangen. Har mens termin på torsdag, men ul termin først neste fredag igjen. Så håper!

For å være ærlig, så håper jeg det starter av seg selv jo før jo heller. Men typisk meg at det ikke slår til. De må vel sette i gang etter dag 11 uansett, men kan gladelig tenke meg at de gir en god dag i mors mentale behov... Mest bekymret for størrelsen på babyen, er jo stor nok... Merker at det er tyngre mentalt nå når jeg har bikket termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...