Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra du har kjent mer Vilde! :) Hos meg blir det iallefall rolig når jeg "stresser" rundt og gjør mye husarbeid! :)

Jeg har heklet babyteppe, men ellers er det sørgelig stille på strikkefronten, skulle sååå gjerne laget sånne skjønne babyplagg! Ikke akkurat anlegg for det tror jeg! men hekling er ok, har laget ett teppe til en venninne og ett til dukkene til storesøs, så heklingen har jeg iallefall fått til i løpet av svangerskapet :)

Nå har jeg lagt batteriet til speilrefleksen til lading, kameraet er neste som skal ned i baggen :) Har malt listene til barnerommet, så de kan monteres i morgen! og på mandag skal jeg fikse gjestesengen (alt til babyrommet står der inne nå, så må rydde først) Begynner å bli klar for at det skjer noe! ;)

Jeg har også heklet babyteppe (oldemorteppe), holder på med ett til nå som en venninne skal få. Men dårlig med strikking. Har heldigvis en mormor som er kjempe flink, så har fått både hentesett og 4-5 andre sett i tillegg. Har klær til hele vinteren.

Ellers er fødebagen omsider gjort klar i dag. Mangler kamera her også. Men det har mannen fått ansvar for. Så håper han får ordnet det før det er for seint.

Noen spennende planer for helga da jenter?

Noen spennende planer for helga da jenter?

Føde? He, he... Ser det har vært liv her....flere som er utålmodig ;-) termin idag, men baby er fremdeles i magen... Håper h*n kommer i løpet av helgen. Strikking kan jeg ikke noe særlig av, så veldig glad for at svigermor stort sett er villig til å strikke "på bestilling" ;-)

Hei :)

Her er også ting i forandring, i forhold til kynnere og liv i magen. Jeg er nå 38 uker på vei, og de voldsomme kynnerne jeg har hatt siden tidlig i svangerskapet har forandret seg og oppfører seg helt annerledes enn før.....de tar liksom på en annen måte. Jeg kjente liv første gang i uke 11 faktisk, og har mer eller mindre kjent liv siden da, og hun har vært svært livlig, dette har forandret seg nå. Den siste uken, har hun vært veldig avventende ;) i tillegg har jeg fått et helt annet overskudd.

Disse forandringene er veldig likt slik det var med toåringen min rett før fødselen. Så det blir spennende å se hvor raskt dette går nå da :)

Jeg har hatt melk i puppene lenge, men nå har melken blitt veldig tykk og fått mørk gul farge. I det hele tatt så merker både jeg og omgivelsene mine at jeg på en måte forandrer litt væremåte. Bl.a så har jeg hatt veldig behov for å komme meg ut og være sosial tidligere, men nå føler jeg bare for å være hjemme. Jeg har vært veldig rastløs, men nå har jeg fått en annen ro over meg......

Ellers så driver jeg på mitt andre hekleteppe til lille snuppa. Det første var et enkelt teppe med oldemorsruter. Nå er det et med litt vanskeligere mønster og finere garn og pinne, så det tar litt lenger tid, men koser meg med det :)

Har hele svangerskapet trodd jeg skulle føde natt til 1. Oktober denne gangen, men det føles nok som det blir litt lenger til akkurat nå. Litt spennende likevel å se da, for jeg hadde riktig dato inne hele svangerskapet med han på to år ;)

Har ærlig talt hatt tendens til fødselspanikk en periode, men nå gleder jeg meg virkelig. Og nå tror jeg alt er i box til tulla kommer. I dag fikk jeg bilstolpose i hus, den i plomme fra voxi. Den var nydelig synes jeg! Så da skal alt være i orden :)

Morsomt å se at det er flere som driver på med litt strikking og hekling. Skulle gjerne kunnet hekle, men har ikke prøvd meg ordentlig på det enda. Heklet noen blomster som skulle være til pynt på en kjole jeg strikket i første graviditeten, men det er også alt.

Synes tepper med oldemorruter er nydelig og skulle så gjerne hatt slike til mine små, men det virker som et så stort prosjekt. Jeg liker ting som blir ferdig litt raskere. :P

Nå skal jeg og mannen se film, stua er ryddet og stearinlysene tent. Terminen er som sagt i morgen og jeg må innrømme at jeg ble litt stresset når det ble snakk om kamera og lading av batteri her inne. Det er som hos mammaentiltrym, pappaen sitt ansvar, men kjenner jeg ham rett så sjekker han ikke batteriene før jeg står der med rier og da hadde det jo vært greit om de var ferdigladet.

(selv om de jo sikkert også har kontakter på sykehuset også da;)

Men jeg liker å ha ting under kontroll, så skulle ønsket at batteriene var oppladet og pakket klart.

Annonse

Er det flere enn meg som har Babyverden sin app på telefonen sin? Hos meg funker den ikke lengre og jeg synes det er så kjedelig. Den har jo informasjon som man kan lese hver dag og jeg synes det har vært så koselig å starte dagen med å lese dagens tekst.

Er det flere enn meg som har Babyverden sin app på telefonen sin? Hos meg funker den ikke lengre og jeg synes det er så kjedelig. Den har jo informasjon som man kan lese hver dag og jeg synes det har vært så koselig å starte dagen med å lese dagens tekst.

Den sluttet å funke hos meg etter at jeg oppgraderte operativsystemet på IPhonen...synes også det var leit, for likte å starte dagen med koselig lesning :)

Frykter at kameraet ikke blir gjort klart før i siste liten her også. Er den eneste tingen han må ordne. Irriterende at han har sånn "God tid" holdning!

Oldemorteppe er tidkrevende ja, så blir ikke større enn vognstørrelse. Men er så verdt det når det er ferdig. Skulle ønske jeg kunne strikke sånne små søte plagg. En gang i fremtiden kanskje...

Babyverden appen funker ikke her heller lenger. Utrolig irriterende! Har til og med lastet den ned på nytt uten at det hadde noe for seg.

Jeg har også den som heter Pregnancy, går ut i fra det er samme selv om denne heter IPregnancy (til IPhone)

Men det rare er at jeg ikke har oppdatert operativsystemet enda, men fikk melding om at appen måtte oppdateres og da sluttet den å fungere. Da vet jeg hvertfall at det ikke nytter å slette den for så å laste den ned på nytt, hadde nemlig tenkt tanken.

Nå tror jeg at jeg skal ta kveld her, har nettopp lagt nytt trekk på senga og dusjet, da er det alltid så ekstra godt å legge seg.

Håper dere har hatt en fin fredag og at helga blir fin. Kanskje helga bringer med seg det såkalte fødestøvet for noen av oss, krysser fingrene:)

Babyverden appen funker heller ikke hos meg lenger. Men hos meg sluttet den å funke før jeg oppgraderte mobilen.

Var hos jordmor på torsdag og nå var de plutselig veldig usikre på om lillegutt lå i hode- eller seteleie. Fikk ikke time på sykehuset før om en uke og da vil jeg være 38+4 uker på vei. Så fra å glede meg og håpe han kommer snart... så håper jeg nå han ikke kommer før jeg har vært på UL. Sukk.... ikke dette jeg trengte nå på slutten kjenner jeg...!

Strikker på et babyteppe jeg også men det går treeeegt! Begynte på det lenge før sommeren og er knapt halvveis! He he... men sånn er det vel når man ikke har strikket siden barneskolen ;) Er så heldig å ha en svigermor da som har strikket mye fint! Mamma har også strikket litt men går mest i sokker + hun hjelper meg med å bli ferdig med teppet ;) Skulle ønske jeg var flinkere... er så utrolig mye fint man kan strikke/hekle til disse små :)

Annonse

Huff så dumt Håpefull! hva tror du selv da? jeg kjenner iallefall tydelig at mini ikke har snudd seg. tror jeg ville merket det om jeg plutselig fikk spark oppover ;)

Krysser fingrene for at babyen din ligger rett vei! :) klems

Så deilig med nytt sengetøy Vilde! byttet til vinterdyner for noen dager siden og det var veldig deilig. både nytt og varmere ;) Håper jeg slipper å skifte på sengen igjen før mini er her! begynner å bli tungt å bytte på dynene og laken! (skifter ca hver 10-14 dag, så kanskje jeg kan ta det når jeg kommer hjem ;) )

Kjenner jeg gleder meg som en unge til jul omtrent! Gleder meg til å få babyen i armene, få kroppen tilbake og kunne bevege meg normalt igjen! :)

Bikkja mi har begynt å røyte nå (bytte til vinterpels) og det kunne ikke kommet på ett værre tidspunkt egentlig! Kjempe tungt å støvsuge fortiden og stort sett så holder det med 1-2 ganger i uken, men i denne perioden må jeg nesten ta det hver dag! :/ kjipt! (klage klage, må bare få det ut litt ;) )

Nei jeg er litt usikker... har jo hele tiden trodd han har ligget med hodet ned, og håper det fortsatt. Men kjenner ikke noe til det 'nedpresset' som mange av dere snakker om. Spark kjenner jeg overalt... mest på sidene kanskje... aldri helt oppe mot ribbeina. Har hele tiden trodd det har vært rompa som har beveget seg fram og tilbake over navelen... men kanskje det rett og slett er hodet hans... hmmm....! :)

Dere som har mini i seteleie... hvor kjenner dere mest spark/bevegelser?

Nei jeg er litt usikker... har jo hele tiden trodd han har ligget med hodet ned, og håper det fortsatt. Men kjenner ikke noe til det 'nedpresset' som mange av dere snakker om. Spark kjenner jeg overalt... mest på sidene kanskje... aldri helt oppe mot ribbeina. Har hele tiden trodd det har vært rompa som har beveget seg fram og tilbake over navelen... men kanskje det rett og slett er hodet hans... hmmm....! :) Dere som har mini i seteleie... hvor kjenner dere mest spark/bevegelser?

Bevegelsene du kjenner høres ut slik som jeg opplever sparkene. Her er tulla i hodeleie. Kjenner ofte rumpa over navelen eller enda høyere opp, og sparkene er ut mot siden. Kjenner også knærne og de er også ut mot siden og litt lengre ned enn rumpa.

Lilleblomst: Jeg hadde også tenkt at dette ble siste gang jeg skiftet på sengene før neste kommer:) Men har riktignok ikke skiftet til vinterdyner enda, bortsett fra til mannen. Selv har jeg og er enda veldig varm, så ligger i en tynn sommerdyne og har gjort det hele sommeren også. Men etter at lillesnupp sov med vinduet åpent i natt, tenkte jeg at det hvertfall begynner å bli tide å bytte dyna inne hos henne. Men foreløpig har vi bare kledd på henne hel pysj i motsetning til bare bleie som hun har sovet i i sommer.

Gleder meg også veldig til jul! :) det blir første året i egen bolig, og nå er vi 4, tror det kommer til å bli kjempekoselig.

Kjedelig med røyting, det er en av ulempene med å ha husdyr. Vi har veldig lyst på hund eller katt, men er litt allergiske også, så vet ikke om det blir noe av. hvertfall ikke med det første.

Anbefaler ikke husdyr om dere er allergiske altså, da burde dere låne en hund eller noe og ha litt så dere ser om dere tåler det iallefall... Kjedelig om dere får en søt skapning inn i familien og så må kvitte dere med den fordi dere ikke tåler likevel...

Vi har både hund og katter, men ingen allergi. Merker ikke stort til kattehårene, og hunden (stor hårete type) røyter ikke mye utenom sesong, men i røytinga på vår og høst så er det forferdelig! :)

Håpefull, høres mer ut som vanlig hodeleie det du opplever da. jeg har hodet hennes godt oppe over navlen min og det er HARDT altså, kjenner det veldig godt og har fått høre at rumper generelt er mykere ;) bevegelsen over navlen min er stor og hard, mens spark og hikking kjennes mest nede under navlehøyde :) Bekreftet seteleie siden uke 29 iallefall hos meg, så har ikke peiling på hvordan det kjennes med rett vei, men tipper jeg ville kjent forskjell iallefall ;)

Da har jeg kjøpt og pakket en flaske imsdal, en muffins og sjokolade til mor (og far) til fødebaggen. Videoapp ligger på lading og kameraet ligger allerede i baggen :) holder på å vaske tøy, så får jeg full oversikt før terminuka :) må rekke å bruke "mageklærne" en gang til iallefall ;) hihi...

Satte vogna i stua i dag, så får jeg fridd ut plass der den var lagret, la også den lille vogna baki bilen (måtte teste ut plassen), så begynner å føle meg rimelig klar her gitt :) kapitulerte og kjøpte en boks med mme til å ha i tilfelle også, så nå kan nurket bare komme! :)

Vi har fem hunder ( chihuahua), de har foreløpig vært veldig mye ute, men nå blir de mer og mer inne.....og det vil merkes ;) men jeg kan forhåpentligvis begynne å støvsuge igjen etter fødselen :)

Jeg har tenkt på å skifte sengetøy i noen dager nå, men har liksom utsatt og utsatt....det hadde vært så godt å komme hjem til så godt som helt rent sengetøy :) :)

Har brukt mye av dagen i dag på å lage hjemmelagde vårruller, det tok LITT lenger tid enn jeg hadde trodd kan en si ;) men håper de blir verdt det :)

Ha en fin lørdagskveld jenter!!!

Får krysse fingrene for at det er hodeleie da :-)

Hikkingen kjenner jeg også langt ned... men men... får vente til torsdag da jeg skal på UL. Blir rart/koselig å se lillegutt igjen... siste UL var i mai ;)

Lilleblomst: Dersom vi begynner å vurdere husdyr seriøst kommer vi definitivt å høre om vi kan få låne noen hund først. Det er meg i all hovedsak som er allergisk, men problemet oppstår kun når jeg tar meg i øynene etter å ha tatt i et dyr og ikke bare av være i nærheten. Men hvordan dette vil fungere med å faktisk bo sammen med en hund vet man ikke før man har prøvd.

Har hørt litt for mange historier hvor folk har vært for snar med å ta til seg et husdyr for så å måtte kvitte seg med dem kort tid etterpå. Det er alt for synd og jeg tenker at det kunne vært unngått om man hadde gjort litt forarbeid tenker jeg. Også i forhold til hvilken hund folk velger.

Men det er uansett ikke noen sak hos oss akkurat de første årene, vi har nok med de snart to små:o)

Ingen husdyr her heller, jeg er super allergisk. Det er mannen son store sorg, for han er vokst opp med hund. Men god helse foran husdyr.

Fullmåne i kveld ja, men kommer nok ingen liten tulle her nei. Har det alt for godt inni der. Vi ventet og venter... Hadde en del kynnere igjen i går, men tar seg ikke opp! Og våknet nå med utrolig vondt i ryggen. Midt mellom skulderbladene. Ikke verdens beste senger hos svigers nei :(

Bah! Er så lei, samtidig som jeg endelig har mye energi og overskudd til storebror. Er litt splittet merker jeg. hun må gjerne komme NÅ, samtidig som jeg vil nyte tiden med bare broremann fult ut først! *klage klage*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...