Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

Så spennende at du kjenner så mye frkstrand! ikke antydning til hverken murringer eller slimpropp hos meg! (men slimproppen gikk først 24 timer før fødsel sist hos meg da)

Håååååper vi kan føde snart! ;)

Artig at dere har hatt navnet klart så lenge da :)

vet nesten ikke hvilken vi har som favoritter en gang, men vi har tenkt på navn som Henriette, Cecilie, Susanne og Camilla, flere i den banen også... Får nesten bare ha tålmodighet og se når hun kommer :)

Fortsetter under...

åj... såpass... er det ikke mer normalt å føde "før" tiden andre gang enn første?

weee... håper jeg er lik deg da, for da skjer det noe snart :-P

Hadde en utrolig rar drøm for noen uker siden.. drømte at hun ble født natt til 29. Sept eller natt fra 29.sept... så kanskje det skjer noe snart! :o

og i natt hadde jeg en merkeligere drøm. drømte at jeg satt i selskap og plutselig ser jeg en hel hand på magen min, da presset hun ut hendene sine og tok tak i tommelen min og klemte til. AAAW! våknet og var helt tårevåt. :P

Er iallefall en utrolig spennende tid i vi går i møte med nå.

hehe! ja, her var det ikke noe tvil :P

det var utrolige fine navn alle sammen. "vanlige" men utrolig fine ;)

Klar for helg her også og håper og tror det blir siste helgen hvor vi "bare" er 3:) Jeg skal sammen med mamma på loppemarked i morgen mens lillegull sover. Og etterpå titte på et lokalt høstmarked her i byen, veldig koselig:)

I dag står brødbaking på planen, og kanskje en runde med rundstykker hvis jeg får tid. Fikk sove lenge i dag, mannen kjørte i bhg i dag. Men så har jeg til gjengjeld vært våken mye i natt også, sto opp litt midt på natta også. Men nå føler jeg meg herlig uthvilt:)

Vi har også tenkt på navn lenge og har vel hver våre favoritter, men enige om et eller to. Men vi har også blitt enige om å vente til hun kommer for å se hvilket navn hun egentlig "passer".

Har termin i morgen jeg! Hver natt lurer jeg på om noe skal skje, har noen tegn, men ikke mye. Tror ikke det blir før tidligst søndag eller etter helga jeg.

spennende da Vilde! :) termin dag med skattejakt er morro da :) Du får kose deg med mamman din :)

vi går for litt vanlige navn vi ja, men de er jo ikke såå mye brukt nå for tiden iallefall :)

Huff, skal egentlig få vasket og ryddet litt jeg, men har ikke lyst! Skal først ta ett strøk med maling på listene til babyrommet. gleder meg til få det ferdig, for det er ett prosjekt som har tatt LAAAAANG tid :)

Takk takk, ja det blir spennende:)

Må vel også rydde og vaske litt innimellom bakinga. Men bakinga har mannen "mast" om i ei uke for han har blitt så glad i hjemmelaga brød og rundstykker. Og det er jeg i grunn bare glad for,jeg liker jo å bake:)

vi har også ganske vanlige navn på lista, men det er navn som ikke er på topp 10 lista over brukte navn i dag.

Annonse

Her er gutten min aktiv hele tiden! Så sikkert lenge til fødsel da :( Jeg som har lyst at han skal komme nå.

Alltid en fot i ribbeina og rumpen i den andre :P

Ellers er kroppen min helt ødelagt i dag....

Var på en stoor shoppingrunde igår. Det tålet ikke hoftene mine.

Så i dag sendte jeg mannen min til å ta det siste rest av handlingen men heldigvis så vet han hva jeg vil ha :P

Så her blir dagen tilbringt på sofaen men garnet jeg kjøpte i går :)

Hva har dere på planen for i dag da?

jeg har flere perioder med lite liv jeg Vilde. Kjenner noe hver dag, men ikke nødvendigvis hver time. Da jeg var på ul så var mini aktiv og sparket uten at jeg kjente det også. Ulempe med seteleie er jo at mye av bevegelsene øverst på magen er rolige, bare hodet som trykker ut osv, sparkene går mye innover mot ryggen min og er derfor vanskelige å kjenne.

Hvis din mini alltid er veldig aktiv så burde du kanskje sjekke i dag om det forblir rolig. Min har veldig varierende dager, så bekymringene sniker seg på støtt og stadig, men så er det aktivt igjen- heldigvis.

Drikke litt brus/saft isvann feks kan jo gjøre at hun våkner :)

Hei hei! I dag er det akkurat to uker til termin ( 38+2) og for øyeblikket er det ingen tegn til fødsel, absolutt ingen! Akkurat som kroppen har gitt opp kynnere og alt. Irriterende. Satt akkurat å tenkte på at Vesla har vært veldig rolig nå i formiddag, men det er kanskje normalt mot slutten siden flere opplever det? Får se det litt an utover dagen.

I kveld skal jeg og mannen ha kosekveld på sofaen, med god middag og digg. I morgen kveld skal vi til et vennepar på middag. Storebror skal være hos svigers. tenkte på at jeg kanskje burde gjøre ferdig fødebagen i dag og ha den med i bilen. Samt bilsete. Skal sove hos svigers. Så rekker ikke hjemom hvis noe skulle skje. Samtidig så tenker jeg at det skjer nok ingenting.

Navn har vi omtrent kommet frem til. Atter en gang mannen sitt forslag. Han som fant navnet til storebror også. Vi har valgt et navn som er på vei opp på listen på landsbasis. Men her vi bor er det ikke mye brukt. Er mer et østlandsnavn tenker jeg. Blir nok mest sannsynlig Olivia Marie. Må bare se henne først ;)

Har mye mindre kynnere jeg også! Siste ukene er liksom alt blitt roligere ;) hihi, nå som jeg VIL ha maserier/modningsrier og tak i magen!

Så fint navn! vet Olivia kommer litt her på østlandet iallefall :)

Ja, kjenner likesom etter tegn hele tiden. Så når til og med kynnerene blir vekke, er det frustrerende.

Takk! Veldig lite brukt navn på Vestlandet. Og det viktigste er jo egentlig at vi liker det ;) hva navnetoppen sier, er ikke såå viktig :)

I går lagde jeg forresten skillingsboller med myye kanel. Hadde ingen effekt :-P

Frkstrand: Ja det var en fin tanke, jeg krysser fingrene for det:) Lilleblomst: godt å høre det varierer hos flere. Kan forstå at du kjenner det ekstra variert pga stillingen til babyen din. Har nå kjent mer liv heldigvis, jeg kanskje styrte litt for mye i huset, kanskje lillemor ble så godt bysset i søvn av det.

Elsa: hva strikker du? Jeg har kjøpt noe garn men har ikke fått begynt på noe enda. Her har det vært bakedag og driver nå å skal vaske ferdig 2. Etg. Heldigvis har vi ikke så stort hus så det er ikke så altfor mye å vaske. Mannen vasket 1. Etg i går kveld. Så nå er vi klare for terminhelga:)

Vi har avtalt at mannen skal rengjøring hele bilen samt sette inn bilstol mens jeg er på sykehuset. Visitt tidene er ikke så mye å skryte av på sykehuset her og barselhotellet er lagt ned, så jeg vil tro han får tid til det.

Annonse

Vilde2012: Jeg skal trikke et babyteppe. Blir bare et enkelt ett med rett og vrang rutete. Men skal godgjøre mamma litt for ble helt forelsket i strikkeklærne som var bakerst i det nyeste Gravidbladet. og jeg kan ikke lese oppskrift og tenkte at mamma kunne gjøre det :P

Den var utrolig fin ja! Godt man har familie som er god til å strikke:) her er det foreløpig bare de enkleste strikkeprosjekt som er aktuelle, men håper på å en dag arve min mors talent for strikking en vakker dag (og alt annet håndarbeid, syns hun er veldig flink)

Hei jenter!

Her skal jeg si det har vært liv..

Kjenner jo spark daglig, men hun startet litt før 05 i morges, og har holdt det gående i raptuser i hele dag.. haha.. Er så trøtt at det stikker i øynene, men må jo bare flire..

Vi hentet bilen i går, godt å ha den på plass. Får selge den andre fortest mulig, det er jo dyrt å drifte disse doningene. SÅ en holder i massevis..

Så herlig med strikkeprat! Genseren/settet på bildet var nydelig.. Jeg husker ikke om jeg har nevnt der her inne, men har strikket på babyvotter i det siste. Midt på foran og bak har jeg laget en liten flette, ble så fint atte :P

Det går jo veldig i perioder, håper jeg får ånden nok over meg til å få på plass litt babytøy imens det enda er tid til det.

(Etter fødselen vet en jo aldri :P)

Denne har jeg lyst til å strikke..

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=19〈=no

Men den er litt ned på prioriteringslista, har bl a en liten Mariusgenser som har ligget brakk siden i vår, hehe :) Om jeg strikker den etterhvert skal den være i en form for lilla trur eg.

Så koselig med strikkeprat, da :) her i huset så er det julehilsen til storesnupp og så til lillesnupp som jeg holder på med. Falt så for "liten julefinkjole" fra Pickles, så har mørk lilla som hovedfarge på den store som jeg holde på å strikke, og mørke rosa på den jeg skal strikke etterpå :) men har slitt med å motivere meg siste par ukene, så henger litt etter... Særlig siden det er uvisst hvor mye jeg får strikket når snupp kommer ut. Men ferdig må jeg bli, for skal ha kjoler i barnedåpen også, og den er 2.juledag :)

Drops-forhandlere har jo forresten salg på merinogarn om dagen! Kjempefine farger.. Har riktignok ikke fått somlet meg til butikken for å se/kjenne/evt kjøpe enda da.

(De eskene jeg har med babygarn allerede gjelder ikke. Har jo verken særlig rosa eller lille liggende! :P)

Burgunder er jo også veldig "fashion forward" om dagen, hehe ;)

Så koselig med strikkeprat, da :) her i huset så er det julehilsen til storesnupp og så til lillesnupp som jeg holder på med. Falt så for "liten julefinkjole" fra Pickles, så har mørk lilla som hovedfarge på den store som jeg holde på å strikke, og mørke rosa på den jeg skal strikke etterpå :) men har slitt med å motivere meg siste par ukene, så henger litt etter... Særlig siden det er uvisst hvor mye jeg får strikket når snupp kommer ut. Men ferdig må jeg bli, for skal ha kjoler i barnedåpen også, og den er 2.juledag :)

Bilde eller lenke? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...