Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

Bra dere får på plass barnogutstyr-bilene ;)

Vi har hatt stasjonsvogn i mange år alt, men har en mindre også som det blir værre med plassen i. blir nok til at vi kjøper en til snart som jeg skal ha fast. bytter litt mye på hvilken bil vi kjører og det blir slitsomt når jeg skal ha med vogn og to barn hver dag! :)

Mini husker nesten ikke at hun sov i sprinkelsengen, fikk juniorseng da hun var 2,5år og siden den gang har vi flyttet til nytt hus(sprinkelsengen har vært skrudd fra hverandre og lagret) og hun fikk stor seng i sommer. Så for henne var det bare stas at vi tok den frem og at lillesøs skulle ha den. juniorsengen skal også stå på babyrommet, men da som en "sofa" som storesøs kan sitte/ligge på når jeg ammer/steller lillesøs og jeg tenkte å "stille ut" kosedyrene, som vi har massevis av, på sengen :) Er mengder av ting og leker til babyen allerede siden hun arver så mye etter storesøs. Foreløbig er det bare stas å gi bort ting. blandt annet kosefillene som hun hadde da hun var baby, de hadde hun allerede kastet ut av sengen sin, så de fikk/får lillesøs :)

Blir litt av en overgang dette.. Jeg har kun kjørt småbiler hittil, så valget på hva og hvilken har blitt mye ideutveksling fram og tilbake. Enda godt det er i boks!

Vi kommer til å selge yarisen, og håper at en bil holder til å begynne med. Er lov å håpe, hehe :P Trenger vi to etterhvert er det vel bare barnevognvennlige biler framover uansett, for blir dette gøy venter vi nok ikke alt for lenge med nr 2. :)

Kanskje litt sært å tenke på nr 2 allerede før den første er født?

Jeg har ventet så lenge på dette at det unner jeg meg glatt. hehe ;D

Fortsetter under...

God morgen! Da har jeg vært hos legen en tur. Er 38+0 i dag. Alt så bra ut og ingen tegn til svangerskapsforgiftning til tross for en del mer vann og hyppig hodepine siste dagene. Han mente det var en stor baby, så han trodde ikke jeg gikk til termin. Utrolig irriterende at han sier det, for blir ikke mindre utålmodig av det! Vil ha baby nå!

Har begynt å gjøre klar fødebagen, men vet ikke helt hva jeg skal ta oppi, for vil jo gjerne bruke de beste klærne nå.

Skal som deg lilleblomst gjøre klart på gjesterommet i dag, sånn at et er klart til barnevakten. Vår barnevakt på natten bor heldigvis bare rett over gaten, så de er her på 2 min. Litt betryggende egentlig, selv om jeg hadde lang fødsel sist.

Er vel godt å vite at du hvertfall ikke går mer enn en uke over da lilleblomst? Selv om det i såfall blir ks. Bedre med planlagt ks enn haste ks tenker jeg :)

Bedre med planlagt ks evn ja, men hvis det går som jeg håper så er jeg i gang før det ;) hihi er jo lov å håpe :)

morro om babyen kommer snart da kaklemor! men flere opplever vel å gå lenger med nr 2 selv om første kom litt tidlig?

Bare koselig at du ønsker flere snart grynet, men bruk tid på å kose deg med den du får også da ;) vet om en del som får en til ca 12 mnd etter og de har det ganske tøft en stund. må jo gå og bære rundt på ganske stor baby på slutten ;)

Gjesterommet ble plutselig litt fult igjen, alle babytingene måtte inn der fordi gubben satte igang med rommet hennes. men det er helt greit, jeg har nok god tid til å fikse alt tenker jeg. og om jeg ikke har det så klarer jeg å dirigere andre til å fikse det isteden :) gleder meg uansett til å få babyrommet ferdig også :) trodde egentlig ikke det ble før etter at hun kom! så dette er morro :)

Enig i at det er kjedelig å pakke de gode klærne i baggen forresten! Men jeg har begynt å legge de beste trusene/toppene osv der, kjedelig å ha det på vask når det trengs på føden ;)

I dag var jeg hos jordmor og fikk modningsakupunktur, hun spurte om jeg var lei og ønsket at det skulle starte. Ganske spennende, det var veldig tydelig at hun traff spesielle punkter når hun satte i nålene. I etterkant har jeg vært litt øm i magen så tror jo det må være noe med de punktene.

Hun prøvde også å sjekke modning, men kunne ikke nå opp til livmormunnen fordi hodet lå og presset sånn ned. Men hun sa at det kunne være en liten åpning for alt vi visste, men at livmormunnen ikke var helt myk enda. Har jo termin nå om noen dager, så er så klart spent på når noe vil skje.

Men egentlig håper jeg på et oktoberbarn, altså at noe skjer rett over helga.

Fredag i neste uke skal jeg ringe sykehuset for overtidskontroll dersom ingenting har skjedd til da, vil da mest sannsynlig bli satt i gang. Men jeg tror og håper at det har skjedd noe i løpet av neste uke da:)

Vi har også avtalt med barnevakt ved fødsel, og har tre alternativer som vi har avtalt med, men de som bor nærmest vil bli ringt først. Men greit å ha noen back-up alternativer syns jeg. Håper forøvrig at det vil skje på dagtid, mye enklere mens kommende storesøster er i barnehagen og jeg er mer opplagt. Krysser fingrene for det.

Må du ringe sykehuset selv Vilde? Her er det jordmor som ordner overtidskontroll.

Ble ikke gjort klar noe gjesterom her heller i dag, vasket kjøkkenskap og bad i stede. Har begynt å putte klær oppi fødebagen også. Må nok klare meg med litt kjipe klær de neste dagene/ukene. For er sånn som du sier lilleblomst, kjedelig hvis de beste klærne er på vask. Pakker nok med meg alt for mye, men vet jo aldri hva som skjer. Plutselig må vi være der lenger enn planlagt, og da vil jeg ha nok klær med meg.

Nå sitter jeg å kjenner etter vondter og håper at det snart skjer noe. Har en del kynnere (tror jeg), strekker mer i sidene og lillemor har på en måte ikke plass til å bevege seg. Sparkene gjør vondt på en måte, hvis dere skjønner? Magen er for stram. Dumme legen som sa han ikke trodde jeg kom til å gå til termin! Er utålmodig! Vil ha jenta mi ut nå!

Annonse

Veldig dumt av legen å si sånt ja, de tar veldig ofte feil ang sånt! desverre!

Godt du kjenner litt da :)

Jeg skal til aku snart og få modningsaku, spennende om jeg merker noe. setter opp to timer til det neste uke også :) Håper jo bittelitt at hun kommer før termin, men tror neppe det...

rart å ha så kort tid igjen egentlig, har venta såååå lenge på dette ;)

Jeg har laga liste om hva som skal i baggen, burde kanskje ta den med opp og sjekke av det jeg har funnet frem :) kamera kan jeg også legge oppi alt, bruker ikke det nå likevel. får ordne det når jeg kommer hjem. skal også male listene til barnerommet etterpå, tipper det er ferdig i morgen! spennende for mor det ;)

Hei og god morgen :)

Litt trøttere i trynet i dag ja.. Men er da oppe, lurer på om det er i dag bilen blir klar. :)

Lilleblomst; joda, skal kose meg med nr 1, blir sikkert helt overveldet når hun er her :) Etter 3D-ultralyd var vi helt gira, nå har jeg roet meg litt igjen.. Det er fortsatt surrealistisk nok, men har liksom skjønt at det er en liten person der inne.. tror jeg.. :D

1 å mellom er heftig! Som i "Tenk at det går an".. Hehe.. Jeg tenker at det i teorien (høhø, mye gjetting her nå) hadde vært fint med minst 1,5 år mellom. Det jeg tenker litt på er jo at ting ikke klaffer når man vil det selv, men når naturen vil.. Vi brukte jo et år på nr 1, tenk om det tar like lang tid denne gangen! Travelt blir det uansett, jeg er veldig takknemlig over at det snart er en liten baby i huset vårt <3 En god start!

Jeg har lest her på forum at man mister melkeproduksjon om man blir gravid i ammeperioden, det er jo heller ikke gunstig? Mye man skal ta hensyn til..

I morgen er jeg 35 fulle uker, og begynner på 36. Jeg har ikke begynt på noen av bagene enda, men når stellebagen er på plass bør jo den være fin til babyen iallefall?

Pussig opplevelse i går; jeg skulle finne en øse i en skuff på kjøkkenet. Så skramlet noe av utstyret mot hverandre da jeg holdt på. Kjente at hun skvatt til inne i magen! Beklager, vesla! Hihi :)

Ja vi ble enig om at jeg skulle bestille overtidskontrollen selv fordi jeg da sikkert fikk komme inn FØR neste helg, heller enn etter (da er jeg 7 dager over termin) men forhåpentligvis skjer det noe slik at jeg slipper det :0)

I nattmårrest våknet jeg av krampe i leggen, det er jo SÅ ubehagelig, måtte strekke, massene og hamre litt på leggen til kulen ble borte. Men nå etterpå så er det jo så ømt og kjennes ut som det skal skje på nytt når som helst. Så det er nesten så jeg ikke tør prøve å sove mer.

Hadde krampe én gang i forrige svangerskap også, men det ble m den ene gangen. Har dere hatt kamper i løpet av graviditeten?

Hei jenter. Spennende dag i dag! Skal på sjekk av leie, og får da vite hv jeg har å forholde meg til framover... Har mye nedpress om dagen, så håpet hun ikke ligger på tvers i alle fall. Hun har vært veldig rolig i går og i dag, så håper alt er bra med henne... Kommer ikke til å slutte å bekymre meg før hun er ute. 37+2 i dag, så er ikke lenge igjen uansett :) krysser fingrene for at hun har hodet ned og er festet slik at det ikke er sjans for at hun snur seg igjen... *krysser fingre*

jeg har hatt en del leggkramper.. har kjøpt inn magnesiumdråper, synes det funker. Det smaker skikkelig tåfis men er visstnok det beste de har inne ;)

Mag-Ion+ heter det, og er visst destillert ørkensjøvann eller noe sånt.. Fullt av spormineraler skal det også være.

Annonse

Har sluppet unna leggkrampene men har tatt magnesiumtilskudd ganske lenge i håp om å slippe unna... Termin imorgen, og her skjer det ingenting... Overtidskontroll er bestilt til neste fredag, men håper jeg har født før den ting... Ungen er jo såpass stor at det kan jo ikke være mye plass der inne nå = på tide å komme ut....

Jeg har hatt en del leggkramper, men har gitt seg litt nå (etter jeg begynte på bringebærbladkapsler) Har ikke vært veldig plaget heller, de går fort over.

Blir spennende med leie da HeidiL. Har hun lagt i sete siden du skal på sjekk? Virker som det er en del setebarn for tiden. Her lå snuppa i sete frem til uke 36, da snudde hun seg endelig. Men hodet er ikke festet enda.

Har et lite tips til dere alle, som jeg fikk ved forrige graviditet. Jeg ble anbefalt å sove på saueskinnet i noen uker før babyen kom, sånn at mammalukten var i skinnet når babyen skulle ligge på det. Skaper en slags trygghetsfølelse. Kan nok gjøre samme nytten med et teppe eller lignende også.

Slitan med ny bil grynet! Drømmer om ny bil vi også. Vi har stor bil, så mangler ikke plass. Men har et varmeapparat som ikke funker skikkelig. Ikke så kjekt med en liten baby :( men har nok ikke økonomi til det akkurat nå.

Har leggkramper nesten hver natt... helt PYTON !! og ikke minst vondt. Kan jo aldri "strekke" meg mer... uten at det kommer. ;)

Jeg leste et sted at gravide ofte mangler magnesium og kalsium og at leggkrampene gjerne oppsto oftere hos gruppen gravide enn andre mennesker på grunn av dette. (Samt hos folk som trener mye, men av en helt annen grunn)

Det sto også noe kjerringråd om å ha en ulltråd rundt leggen eller legge seg med ullsokker. Jeg må innrømme at jeg gjorde det siste, samt drakk et glass Biola før jeg gikk og la meg igjen :P Sånn bare i tilfelle. ;)

Har termin i morgen så håper at det meste av svangerskapsplagene er borte om noen dager. Har hatt litt øm mage og rygg ved kynnere i dag også, så er jo spent.

Skulle også gjerne hatt ny bil, men økonomien her tillater ikke det. Vår bil er ganske liten og nå skal vi ha to barnestoler i baksetet så jeg tror ikke det blir noen lengre bilturer/ferier før større bil er på plass.

hei jenter.. ser dere er utålmodige og venter og venter ;)

jeg er 35 uker idag og har god tid hehe.. tror ikke det mentale henger helt med ennå. Var hos jordmor idag og vesla ligger med hodet godt nedi bekken heldigvis. Blir litt mye tissebesøk til tider da, men det skal visst være sånn. :)

Leggkramper?? hatt det i flere måneder. Så jeg spiser magnesiumtabletter som hjelper vanvittig bra. Takk å lov for det!

Nå er også vogna i hus, Emmaljunga 2013 Black Carbon, kjempefornøyd :) Heldigvis passet den i bagasjerommet hehe!

I oktober blir det storshopping til alt annet vi trenger; bilsete, badekar, stellematte, bæresele etc..

Inatt har jeg sovet Så dårlig, våknet første gang kl 02, så fra 05 med snuing og vending.. måtte sove etpar timer etter jeg kom fra jordmor imorges, det var godt. Men føler meg skikkelig trøtting ennå.. Ser frem til permisjonstiden hvor jeg bare skal tenke på meg og lille gull, sove mye å pusle med det som måtte falle meg inn :)

Ja, hun har da snudd seg til hodeleie igjen, men er ikke i nærheten av å sige ned i bekkenet og feste seg... Så jeg må legge meg med rompa høyt og ringe ambulanse dersom vannet skulle gå. Og dersom jeg kjenner hodet under ribbena igjen så må jeg ringe dem. Ellers er hun jo kjempestor (dersom ikke legen tar feil) 3,7 kg i dag!! Og beregnet i alle fall 4 kg til termin! Oææ.. Synes hun godt kan komme nå! Så er det riktig vei og ikke så altfor stor baby :)

Så bra at hun ligger rett vei HeidiL! :) Stor jente! håper hun kommer før termin da ;)

Så koselig at dere har skravlet masse :)

Jeg har også hatt litt kramper, våknet en gang med en sinnsyk leggkrampe som satt i nesten en uke (øm/støl). Aku har heldigvis vært til stor hjelp for meg :) mye mindre kramper nå! takk og lov ;)

Så bra at hun har snudd seg! Skal vel en del til at hun snur seg igjen nå? Er vel ganske trangt inni der nå. Hvertfall hvis hun er så stor ;) men de kan jo ta feil da. Hvorfor skal du legge deg med rumpa høyt da?

Her ligger frøkna rett vei, men hodet er ikke nedi bekkenet. Heller litt på siden. Virker ikke som jordmor var videre bekymret for det. Er 38+1

Jeg har i øvre normalområde med vann, så de er redde for navlesnorfremfall så lenge hun ikke er nede i bekkenet..det at jeg har mye vann er også grunnen til at hun snur seg så "fint" og dermed kan finne på å snu seg igjen...samt at jeg har født før så det er bedre plass i bekkenet.. Så det er derfor jeg må legge meg ned hvis vannet går og helst vil ha henne ut nå med en gang siden hun ligger riktig vei :)

Takker :) krysser fingrene selv, men er jo fint lite jeg har mulighet til å påskynde prosessen :( må pent vente til hun vil ut...huff - slitsomt med bekymring, ja.. Så håper hun er snill med mor og bestemmer seg for å komme tidlig :)

<3 39 uker i dag <3

Alle sammen klare for helg??? :) Her skal gubben jobbe hele helgen, så jeg blir en del alene med mini, men i morgen skal hun på overnatting til besteforeldrene... så da blir det litt avslapping på meg også da :) Lade opp til fødsel kanskje? håper virkelig det kan skje noe snart!

Hvordan har dere det med navnevalgene? vi har diskutert navn leeeenge, men fremdeles ingen helt klar nr 1. Blitt enige om å bestemme når vi har sett nurket, så foreløbig vet jeg ikke hva det blir... Har dobbeltnavn på storesøs, men kan fort bli enkeltnavn nå, har mye tankespinn for tiden ang dette, fødsel og om å glede seg til alt etterpå... skulle sååå gjerne hatt en dato for når ting skjer! ;)

Gratulerer til oss to lilleblomst ;)

Jeg er utrolig klar for helg. Har såååå lyst å slite meg ut i helga med å få en baby til verden, men det ser mørkt ut. har vært en del nedpress, mensmurringer i magen og rygg, kynnere og slimproppen er kommet de siste dagene, (tror siste del av slimproppen kom nå i morges)

har jo lest at det kan ta flere uker fra slimproppen går til det blir fødsel men håper da for guds skyld det ikke er sånn her :-P

Navnet har vært klar fra 1.Februar (når jeg fant ut at jeg var gravid) satt sammen med hele familien min å så på mange navn... og de hjalp med å finne på navn, jeg og sambo bestemte oss veldig veldig fort at hvis det ble gutt skulle han hete Philip og hvis det ble jente så skulle hun hete Emmelin og her kommer Emmelin snart :-P

hvordan navn er det dere tenker på da, lilleblomst? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...