Gå til innhold

Skravletråd (ny 21.september)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner deg så godt mgel! Er såå leei! Har 8 dager til termin, tror seriøst jeg gråter hvis jeg går over. Men her er dessverre matlysten på topp. Får bare ikke nok mat. Kanskje kroppen bygger opp ett lager? Vet ikke.

For en sløv akupunktør da lilleblomst! Det var vel nedtur?

hei hei Oktoberspire2012 ;) Hvorfor bestille overtidskontroll så tidlig? :o jeg fikk beskjed om å ringe og bestille overtidskontroll 6. dagen, så skulle jeg inn på 7. dagen over termin :-O Er noe dritt å vente og føler veldig med deg siden du er 1 dag på overtid nå... hihi!!! ikke ofte vi nesten ber om å få skikkelige smerter ! :P Fikk høre i går at jeg hadde fått et "fødeansikt" fra ei dame som ALDRI hadde sett meg før... hun sa at det var noe med ansiktsformen min som sa at jeg kom til å føde før helgen var omme :-O noen flere som har hørt det?
Hei Frkstrand:) Hmm, de gjør det kanskje litt forskjellig.. her var det fastlegen min som ringte Ullevål for meg og satte opp timen:) Så jeg har nå fått overtidskontroll 12 Oktober. Da er det 10 dagen etter termin.. håper jeg ikke rekker den timen da:D Når har termin da?:) Spennende tider:D

ja, de gjør nok sikkert det da :)

har mens termin idag og UL termin på søndag. :P

Gratulerer masse til vilde og smiley med babyene :-D

Dagens klaging! har hatt vannvittig smertetak i går natt og natt til idag.

den sitter liksom i ryggen og helt nederst i magen og ned mot utveien, men så gir det seg etter noen timer... HURRA! -.-''

skulle ønske det at det bare kunne fortsette sånn at vi blir ferdige med dette her. er så utrolig klar nå!

så kjipt å høre ang akupunkturen, lilleblomst! :-( Kan man ringe til sykehuset å få en kontroll hvor stor åpning det er og eventuelt stripping?

Kontroll kan j nok få iallefall, vet ik m stripping... Men vurderer sterkt å ringe de i morgen. Var stor nedtur å ikke få aku. Kunne få time i morgen, men takket nei. Er tross alt 40-45 min kjøring... Neste uke er høstferie, så aku er ik ledig før 18.igjen. Da har j født på den ene el andre måten uansett ;-)

Var på UL i dag og heldigvis var det hodeleie på lillegutt. Han lå laaangt ned men det var ikke festet. Kunne se han snurret litt fram og tilbake med hodet :) Hvor tidlig begynte dere med modnings akupunktur ? Er nå i uke 38+4...

Annonse

Var på UL i dag og heldigvis var det hodeleie på lillegutt. Han lå laaangt ned men det var ikke festet. Kunne se han snurret litt fram og tilbake med hodet :) Hvor tidlig begynte dere med modnings akupunktur ? Er nå i uke 38+4...

Hei :)

Jeg er straks 36 fulle uker, skal starte med modningsakupunktur i slutten av neste uke. :)

jeg begynte i uke 38 med modningsaku. :-) så det er ikke for tidlig for din del iallefall ;)

Hei :) Jeg er straks 36 fulle uker, skal starte med modningsakupunktur i slutten av neste uke. :)

hvorfor skal dere ta modningsakupunktur egentlig? vet ikke mye om det, men tenker at det er noe vi kan ta om progresjonen ikke er som ønsket når det nærmer seg mer fødselstid..? :) vi blir vel modne av oss selv sånn egentlig.....

Hei :) Jeg er straks 36 fulle uker, skal starte med modningsakupunktur i slutten av neste uke. :)
hvorfor skal dere ta modningsakupunktur egentlig? vet ikke mye om det, men tenker at det er noe vi kan ta om progresjonen ikke er som ønsket når det nærmer seg mer fødselstid..? :) vi blir vel modne av oss selv sånn egentlig.....

Det er for å sette igang modningsprosessen... Min jordmor forklarte det ganske fint med at babyen kommer når den kommer uansett, og hun anbefalte det fra uke 37/38 å få akupunktur 1 gang i uka. Nålene er bare for å hjelpe at man ikke ble gående så veldig langt over tiden. Har den berømte "sette igang nåla" da, den er for å fremheve kynnere for å få åpning. ikke for å sette igang fødselen.

Det er for å sette igang modningsprosessen... Min jordmor forklarte det ganske fint med at babyen kommer når den kommer uansett, og hun anbefalte det fra uke 37/38 å få akupunktur 1 gang i uka. Nålene er bare for å hjelpe at man ikke ble gående så veldig langt over tiden. Har den berømte "sette igang nåla" da, den er for å fremheve kynnere for å få åpning. ikke for å sette igang fødselen.

Det frkstrand sa ;)

Min mors kropp satte ikke i gang sine egne fødsler selv om hun fikk 4 barn.

Min søster ble satt i gang 9 dager på overtid med nr 1, og fødte en dag før termin med modningsakupunktur og bringebærkapsler med nr 2.

Jeg opplevde en MA i fjor høst og måtte ta Cytotec da, det tålte jeg veldig dårlig. Den medisinen skal ikke inn i noen kroppsåpninger på meg noen gang igjen.. Så om noen akupunkturtimer kan hjelpe er det for meg en god investering. :)

Annonse

luuurer på om det er noe på gang her nå...

Har hatt sterke tak i rygg/mage og skikkelig menssmerter siden klokken 3 inatt..

klokka 6 gikk jeg på do, å der var det blod og slim på papiret,(tegningsblødning?) og har ikke gitt seg med smertene etterpå, så ligger her på sofan å håper på at smertene skal bli vondere enn de er nå. :-)

Noen med erfaring av dette slaget? :)

Så spennende frk.strand! :) Hvordan går det?

Jeg har hatt en rolig natt, men syns alle takene har vært slitsomme denne uken. Også slitsomt med den plutselige halsbrannen og flere andre ting som bare har vært nå siste dagene. Syns det hadde vært litt lite liv, så i dag tidlig ringte jeg føden og hørte om jeg kunne få en sjekk. Alt var selvfølgelig fint, men var godt å få det bekreftet, også sett lille og fått sjekket modning. livmorhalsen var helt avflatet, men ikke stort med åpning enda... setet er festet og langt nede, så det kan i prinsipp skje når som helst.

Fikk beskjed om å holde meg i aktivitet (ikke bare ta det med ro liksom) og da kom nok ting til å skje snart.

Tok legen på ordet og har holdt på en god time i hagen, med litt småtungt arbeid, så håper det hjelper. I ettermiddag tenker jeg at det blir rydding og ordning inne, og om ingenting skjer i natt heller så blir det full husvask i morgen! ;) hihi

Hvordan går det frkstrand? Spennende!

Så bra at alt er i orden da lille blomst! Her er det ingen kontroll igjen før jeg er 40+5. Da har jeg ikke vært på kontroll siden uke 38. Syns det er fryktelig lenge å vente. Hører jo om andre som har kontroll hver uke på slutten. Skal vel ikke være 3 uker mellom nesten? Lillemor har vært noe roligere de siste dagene, men tok seg opp igjen i dag. Så tror hun har det bra :)

Jeg har også, som deg "lille blomst", kjent lite liv den siste uken.....eller lite i forhold til før. Hun har vært svært aktiv tidligere, mens nå kjenner jeg bare av og til at hun snur litt på seg eller hikker.

Jeg tar det ganske rolig og håper dette er et tegn på at noe skjer snart.

Som jeg husker var aktiviteten svært redusert da det nærmet seg fødsel med mine andre barn også ;):)

Prøver å ta i noen ekstra tak her hjemme jeg også nå, for om mulig å skynde på prosessen litt :) Bekkenløsningen har nesten blitt borte, mener at hun muligens har festet seg og dermed stabilisert bekkenet, så det er ikke noe problem å gå eller gjøre husarbeid akkurat nå. Men jeg er veldig "sår" i hele bekkenet og ryggen, noe jeg også velger å se på som modning. Jeg er i det hele tatt veldig positiv til at fødselen kan starte!!!!!

Bare jeg kunne få den derre mannen min til å ta seg tid til en fotosession med meg og gravidmagen også nå, så er jeg svært så fornøyd :) :)

Min lille prinsesse kom i ekspressfart i natt. Fra 3cm til full åpning på to timer, deretter en halvtimes jobbing og ute var hun. Rakk hverken epidural eller noe hjelpemidler og kan beskrives som en kjapp og utrolig setefødsel

Min lille prinsesse kom i ekspressfart i natt. Fra 3cm til full åpning på to timer, deretter en halvtimes jobbing og ute var hun. Rakk hverken epidural eller noe hjelpemidler og kan beskrives som en kjapp og utrolig setefødsel

Se det!!! Gratulerer så mye :) der var all jobben unnagjort og alle gravidplager borte ;)

Jeg visste det.....jeg har hatt en så sterk følelse for deg hele dagen, og vært inne her flere ganger for å se om det hadde skjedd noe!!!

Gratulerer masse "lille blomst", så godt at fødselen gikk så greit :)

Sender deg klemmer og gode tanker :)

Gratulerer så masse, lilleblomst! Her er det vondter nok, men foreløpig ingen rier... du får kose deg på Barsel, så håper jeg å joine deg så fort som mulig :) he he...

Takk snupper! Håper dere kommer fort etter! :-) 0

j vet nesten ikke hvor j skal gjøre av meg... Kjedelig på barsel;-) skravlesyk :-) lillegull sover søtt, ammer og er skjønn som bare det, likevel går tiden rett og slett litt sent! Godt j har mobilen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...