Gå til innhold

Har du noen gang oppkalt sønnen eller datteren din etter :

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kult, elsker navnet Nemi,men enig det funker dårlig på menneske. Så kult Ask Haldir var kult :). Munti også :).

Kjenner 3 søsken som heter Liam,Noah og Leah alle er oppkalt etter de i home and away :)

Gjest Antarctica
Kult, elsker navnet Nemi,men enig det funker dårlig på menneske. Så kult Ask Haldir var kult :). Munti også :). Kjenner 3 søsken som heter Liam,Noah og Leah alle er oppkalt etter de i home and away :)

Høres nesten ut som at de er oppkalt etter hverandre. Det var jammen liktklingende navn.

Annonse

Ja, for så vidt så har vi det. Navnet til snuppa kom vi først over i Bram Stoker's Dracula (film/bok).

I tillegg har jeg hatt mange katter med navn fra litteraturen og filmer (Ringenes Herre og Bambi for å nevne noe).

Litt barnslig kanskje,men den ene tvillingjenta mi skal hete Hermine ;) Det er ikke bevisst oppkalling etter Hermine i Harry Potter,men jeg har likt navnet og elsket bøkene siden jeg begynte å lese dem som tenåring :P Så jeg syntes det var veldig gøy at vi ble enige om Hermine da,siden jeg har så fine assosiasjoner til det.

Har en datter oppkalt etter en litterær figur og en etter en sangerinne allerede. Vurderte Elanor fra Ringenes herre, men nå er det visst en gutt der inne. Han får kanskje samme navn som en forfatter, men vi har ikke bestemt oss. Evt. en Disney-figur, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...