Gå til innhold

Hvordan rengjør man det store filteret i tørketrommelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor ofte bør man gjøre det?

Skikkelig teit spørsmål, vet det, men er eks'en som har pleid å gjøre det, så jeg har faktisk ikke peiling på hvordan man gjør det.

Og nå etter å ha vært singel i et halvt år kommer det dårlig lukt fra tørketrommelen, og da kom jeg på at hovedfilteret kanskje burde rengjøres...

Lofiltrene rengjør jeg selvfølgelig etter annenhver bruk ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar det bare ut å spyler i dusjen:) ca hvert halvår.. for da kommer jeg på det. nå er det lenge siden sist så takk for påminnelsen.. ;)

Skrevet

Jeg tenkte også "takk for påminnelsen" ;)

Hvor ofte man burde gjøre det vet jeg ikke, men jeg kommer på det altfor sjelden så jeg gjør det når jeg husker.

Bare Soul av i dusjen og la det renne av litt.

Skrevet

Varmevekslaren?

Spyler i dusjen når varselet for det lyser.

Skrevet

Hvor er dette filteret dere prater om? Har bare renset lofilteret i døren jeg... ikke rart den rensekmappen lyser ofte om det er et annet filter jeg aldri har renset på 1,5år...

Skrevet

Hvor er dette filteret dere prater om? Har bare renset lofilteret i døren jeg... ikke rart den rensekmappen lyser ofte om det er et annet filter jeg aldri har renset på 1,5år...

Er ofte en "grill" foran det.
Gjest meg mamma?
Skrevet
Er ofte en "grill" foran det.

Det lurer jeg og på. Ante ikke at det ikke fantes et filter i tillegg til det i døren, uff føler meg litt dum. Har aldri sett noe renseknapp heller, hvordan ser den ut da?

Skrevet

Åh sÅ bra Å høre at det ikke bare er meg som følte meg litt dum da... :) Men jo, det er et filter nederst pÅ trommelen som bør renses innimellom. Tenkte pÅ Å ta den i dusjen ja, fÅr bare rense opp i sluken med plumbo hvis det blir tett.

Hyggelig at jeg kunne være til hjelp med Å minne dere pÅ det da! :) Og takk for hjelpen!

HI

Gjest meg mamma?
Skrevet
Åh sÅ bra Å høre at det ikke bare er meg som følte meg litt dum da... :) Men jo, det er et filter nederst pÅ trommelen som bør renses innimellom. Tenkte pÅ Å ta den i dusjen ja, fÅr bare rense opp i sluken med plumbo hvis det blir tett. Hyggelig at jeg kunne være til hjelp med Å minne dere pÅ det da! :) Og takk for hjelpen! HI

Tror jeg mÅ være veldig dum :lol: Har kikket overalt, men ser ikke noenplass hvor det kan være et filter :( Har en Elto, noen som har peiling???

Gjest meg mamma?
Skrevet
Åh sÅ bra Å høre at det ikke bare er meg som følte meg litt dum da... :) Men jo, det er et filter nederst pÅ trommelen som bør renses innimellom. Tenkte pÅ Å ta den i dusjen ja, fÅr bare rense opp i sluken med plumbo hvis det blir tett. Hyggelig at jeg kunne være til hjelp med Å minne dere pÅ det da! :) Og takk for hjelpen! HI
Tror jeg mÅ være veldig dum :lol: Har kikket overalt, men ser ikke noenplass hvor det kan være et filter :( Har en Elto, noen som har peiling???

Hvordan ser renseknappen ut???

Skrevet

Ikke alle som har en knapp som lyser, jeg har det ikke. Renser vel hver/ annenhver mnd. har litt noia for brann i trommelen. Spyler det enten ute eller i dusjen.

For dere som ikke finner: har dere et løst panel noe sted? er ofte en "rist" der det kommer varm luft ut. Er ofte nede, og det kan sitte ganske hardt på.

Skrevet

Hmmm... det så jo ut som en vaskemaskin, ikke en tørketrommel. Så jeg aner rett og slett ikke hvor filteret kan sitte.

Scarecrow: var nettopp brann jeg og begynte å engste meg litt for siden det kom litt dårlig lukt... Må begynne å gjøre det litt oftere.

HI

Gjest meg mamma?
Skrevet
Hmmm... det så jo ut som en vaskemaskin, ikke en tørketrommel. Så jeg aner rett og slett ikke hvor filteret kan sitte. Scarecrow: var nettopp brann jeg og begynte å engste meg litt for siden det kom litt dårlig lukt... Må begynne å gjøre det litt oftere. HI

Uff, ikke si det med brann da. Hatt denne maskina i 4 år uten å tømme noe annet filter enn den i døra :(

Hjelpes å blond jeg føler meg nå.............

Skrevet
Sambo sier du har ikke kondensator. :) alt av fukt går ut gjennon slangen, kondensator finn bare på kondenstromlene.
åååå, det var godt. Takk skal du ha. Begynte å lure på om jeg var komplett idiot her :lol:

Nå føler JEG meg litt dum også...;-) Jeg har en tørketrommel med slange som går rett i sluket, men må da i tillegg rense det filteret? Har jeg misforstått noe her nå? :-)

Skrevet

Jeg skal liksom prøve å gjøre dette engang hver måned, samme som jeg renser oppvaskmaskin og vaskemaskin. Men det blir ikke hver måned, men har som mål for da er det ikke så ille når jeg gjør det.

Gjest meg mamma?
Skrevet
Bruksanvisning er en fin ting damer ;)

Ja, hadde jeg bare hatt det så :)Tørketrommelen er ikke min, hører til leiligheten og sto her når jeg flyttet inn

Skrevet
Sambo sier du har ikke kondensator. :) alt av fukt går ut gjennon slangen, kondensator finn bare på kondenstromlene.
åååå, det var godt. Takk skal du ha. Begynte å lure på om jeg var komplett idiot her :lol:
Nå føler JEG meg litt dum også...;-) Jeg har en tørketrommel med slange som går rett i sluket, men må da i tillegg rense det filteret? Har jeg misforstått noe her nå? :-)

KOndensator finns bare på de trommlene som har vannoppsamler (slik tank du tømmer for vann etter vær bruk) google trommelen din så kanskje du finner bruksanvisning eller nor nyttig info :) funker ikke det så gå på elektrobutikken de kan hjelpe deg med spm. :)

Skrevet

Hvis du har en slange ned i sluker har du fortsatt en kondenstørketrommel og må skylle det filteret som er bak en luke. Hos meg er det en stor metallgreie. Kanskje 20 bred og 50 lang... Og 10 cm høy

Skrevet

KOndensator finns bare på de trommlene som har vannoppsamler (slik tank du tømmer for vann etter vær bruk) google trommelen din så kanskje du finner bruksanvisning eller nor nyttig info :) funker ikke det så gå på elektrobutikken de kan hjelpe deg med spm. :)

Hun her har en slange ned i et sluk. Mao kondenstørketrommel, bare hun har koblet på slangen slik at hun slipper å "tømme tanken etter hver vask"... De som ikke har kondenstørketrommel er de som har et 120cm rør ut i veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...