Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Husker jeg likte denne filmen selv men har ikke sett den siden den kom ut. Prøvde google men fant ikke noe ang aldersgrense eller hvor den kan fås kjøpt. Noen med peil eller bedre google-egenskaper?
Catlady Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 De har den på både platekompaniet og cdon.com ihvertfall:)
Vilruge Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Litt om filmen og aldersgrense: http://filmklubb.no/filmer/heksene-the-witches DVD til salgs: http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/DVD/The_Witches/?id=1000085021
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 De har den på både platekompaniet og cdon.com ihvertfall:) Tusen takk;) Trodde aldersgrensen var 7 år så da må jeg vente noen år til jeg kan vise den til 6-åringen ja... Når jeg tenker meg om var den jo ganske skummel ja. Men veldig spennende:))
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Litt om filmen og aldersgrense: http://filmklubb.no/...ene-the-witches DVD til salgs: http://www.platekomp.../?id=1000085021 Tusen takk:))
Catlady Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 De har den på både platekompaniet og cdon.com ihvertfall:) Tusen takk;) Trodde aldersgrensen var 7 år så da må jeg vente noen år til jeg kan vise den til 6-åringen ja... Når jeg tenker meg om var den jo ganske skummel ja. Men veldig spennende:)) Så rart.. Gikk inn på både platekompaniet og cdon.com, og der står det jo forskjellige aldersgrense.. Cdon.com står det 7, og platekompaniet 11 .. Så den når jeg var liten selv, og synes den var ganske skummel, men hadde lest boken først og visste jo hvordan det gikk og de hjalp jo selger både bok og lydbok også, kanskje det er bedre om du tror den blir litt for skummel ennå Roald Dahl bøkene er fantastiske, og jeg gleder meg til å lese de igjen
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 De har den på både platekompaniet og cdon.com ihvertfall:) Tusen takk;) Trodde aldersgrensen var 7 år så da må jeg vente noen år til jeg kan vise den til 6-åringen ja... Når jeg tenker meg om var den jo ganske skummel ja. Men veldig spennende:)) Så rart.. Gikk inn på både platekompaniet og cdon.com, og der står det jo forskjellige aldersgrense.. Cdon.com står det 7, og platekompaniet 11 .. Så den når jeg var liten selv, og synes den var ganske skummel, men hadde lest boken først og visste jo hvordan det gikk og de hjalp jo selger både bok og lydbok også, kanskje det er bedre om du tror den blir litt for skummel ennå Roald Dahl bøkene er fantastiske, og jeg gleder meg til å lese de igjen Jeg fant ut det samme om Charlie og sjokoladefabrikken.. Startet egen tråd om det hehe:))
Catlady Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 De har den på både platekompaniet og cdon.com ihvertfall:) Tusen takk;) Trodde aldersgrensen var 7 år så da må jeg vente noen år til jeg kan vise den til 6-åringen ja... Når jeg tenker meg om var den jo ganske skummel ja. Men veldig spennende:)) Så rart.. Gikk inn på både platekompaniet og cdon.com, og der står det jo forskjellige aldersgrense.. Cdon.com står det 7, og platekompaniet 11 .. Så den når jeg var liten selv, og synes den var ganske skummel, men hadde lest boken først og visste jo hvordan det gikk og de hjalp jo selger både bok og lydbok også, kanskje det er bedre om du tror den blir litt for skummel ennå Roald Dahl bøkene er fantastiske, og jeg gleder meg til å lese de igjen Jeg fant ut det samme om Charlie og sjokoladefabrikken.. Startet egen tråd om det hehe:)) Svarte på den og jeg jeg ville trygt vist den.. Ser det er en annen tråd her hvor det er flere som anbefaler den til 6-8 åringer
PintSizedDictator Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Det kommer jo an på modenheten til barnet. Aldersgrensen er ikke et påbud men en anbefalt grense. Det er opp til foreldrene å avgjøre om 6-7 åringen er moden nok til å se den. Selv ble jeg veldig skremt av disse barna som forsvant fra maleriene helt i begynnelsen. :s
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jenta mi ble vettskremt av denne når hun gikk i 3 klasse. Og er ikke av den mørkeredde sorten. Men nå har ikke vi pøst på med Harry Potter og lignende. Ser ikke helt poenget. Hvorfor dytte på barn slike filmer? Fatter ikke!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 Vise slike filmer til barn på 6 år? Galskap. Foreldre har søren meg ikke filter lenger.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #12 Skrevet 21. september 2012 Leste boka for sønnen min da han var 6, og det var i hvert fall midt i blinken. Er filmen så mye skumlere enn boka?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #13 Skrevet 21. september 2012 Jeg husker jeg syntes filmen var veldig mye skumleste enn boka når vi leste denne og så filmen på barneskolen.. Vi var nok edre enn 6, tipper vi var kanskje 8-9! Men boka ville jeg nok kunne lest for/med en 6-åring
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #14 Skrevet 21. september 2012 Leste boka for sønnen min da han var 6, og det var i hvert fall midt i blinken. Er filmen så mye skumlere enn boka? Mye skumlere!
SmellyCat Skrevet 21. september 2012 #15 Skrevet 21. september 2012 Jeg har den på VHS Filmen er MYE skumlere enn boka. Ville ventet en stund med å vise den til ungen din. Jeg hadde mareritt i flere år om hun yppersteheksen. Den scenen hvor hun tar av seg masken på podiet brant seg bare fast, for hun var så skummel. Jeg tenkte at hun bodde under kjellertrappa vår (kjempelogisk) så i mange åR løp jeg så fort jeg kunne når jeg skulle ned på rommet mitt. Just saying!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #16 Skrevet 21. september 2012 Jeg har den på VHS Filmen er MYE skumlere enn boka. Ville ventet en stund med å vise den til ungen din. Jeg hadde mareritt i flere år om hun yppersteheksen. Den scenen hvor hun tar av seg masken på podiet brant seg bare fast, for hun var så skummel. Jeg tenkte at hun bodde under kjellertrappa vår (kjempelogisk) så i mange åR løp jeg så fort jeg kunne når jeg skulle ned på rommet mitt. Just saying! Hehe, takk for minner, nå husket jeg litt mer av filmen:)) Vi satser nok på boken i førte omgang ja;)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #17 Skrevet 21. september 2012 Har alltid likt skumle filmer og bøker. Sånn er også datteren min, sønnen er jeg litt usikker på enda. Han viser tendenser, men litt senere ut enn storesøster. Hun har sett HarryPotter filmene blir 9 år. Hun har sett litt av Ringenes Herre (hun ville IKKE sove, og kom opp da vi så den), elsker spøkelseshistorier og skumle serier på TV. Broren liker også Harry Potter, men han har fått se bare de som er dubbet til norsk,- de tre første mener jeg og huske. Det HENDER barna får mareritt, men da er det om HELT andre ting.SOm atfor eksempel har de sagt; vi glemmer de påå butikken, de blir låst inne av venner, de faller ned fra fjell osv osv..Selvsagt drømes det om monster og slike ting, men minsten har bare hatt "mareritt" om "Bowser" fra supermario, spiderman og hai!! Jenta har vel drømt om tusser og troll, men IKKE sånn i umiddelbar sammenheng etter og sett/lest skumle filmer og bøker. Men dette VET jeg er individuelt, så HArry Potter er ike filmer jeg slenger på når jenta har besøk, ihvertfall ikke når minstemann har besøk.. Og da må de uansett gå og legge seg på rommet sitt. Jeg slår på taklys, de får et donaldblad, eller noe, også må de ligge i senga. De sovner fort igjen, og dagen etter snakker vi om drømmen og at det viste seg og ikke være farlig alikevel, og hvor flinke de var når de la seg tilbake til senga. De har også blitt "tvunget ned" i kjelleren for og hente ting vi skal ha, selv om de ahr vært redde. Og når det er gjort et par-tre gang er de ikke redd lenger, for ikek snakke om stoltheten i øynenen FøRSTE gang de har "måtte" gå ned og komet opp igjen, MED det de skulle hente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå