Gå til innhold

Folsyre og hodepine

Anbefalte innlegg

Så jeg har begynt på folsyre da vi nå prøver å få barn.

Begynte for 3 dager siden, og morningen etter jeg tok min første tablett, våknet jeg med en murring i hodet, som ble verre og verre ut over dagen. Ble til slutt så ille at jeg måtte dra fra jobb, og sov i tre timer.

I morgest våknet jeg igjen med hodepine, og den har holdt seg hele dagen. Idag var det ikke så ille at jeg gikk hjem fra jobb, men den er helt klart irriterende.

Er dette noe jeg bare inbiller meg, eller kan folsyre gi hodepine? Det står nemlig ikke som bivirkning.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973333-folsyre-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig har hodepinen en annen årsak. Folsyre er et b-vitamin, b9, og skal ikke gi bivirkninger ved så lave doser. Det finnes de som er allergiske mot folsyre, men tror det gir mer reaksjoner i form av utslett/kløe.

Nå skal ikke jeg komme her og hardnakket påstå at hodepinen ikke skyldes folaten, jeg er ingen lege, men jeg tror at hodepinen tilfeldigvis kom samtidig med folatoppstart.

Da kan kanskje det være grunnen til at jeg er litt "uggen" ellers...Får prøve noen dager til og se. Kan jo komme av mye tenking og litt småstress fordi jeg ikke ønsker mens til helgen. Tusen takk! Dere har så gode menibger, og det er godt dete deler erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...