To + en? Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Noen som har vært med på å prøve å snu fra sete til hode? Erfaringer, tips, råd mottas med Stoooor takk!!! Er 36+5. Her ligger mini med setet nesten ned, har masse plass enda sier de og vil forsøke å snu han på mandag. Må innrømme at jeg er ytterst skeptisk og tenker at jeg skal la naturen gå sin gang og ikke tvinge noe på mini når han allikavel kan snu seg tilbake selv om forsøket er vellykket. Han ligger an til å bli 4,5 kg , så jeg er ikke klar for å føde han vaginalt, men ønsker planlagt KS om han forblir i seteleie. Dette er Nr 3 og jeg føler siste del av svangerskapet bare er preget av uro og angst. Ikke moro!! Trenger følelse av trygghet nå, men blir bare mer forvirret hver gang jeg er på Riksen til måling og jormorsamtaler. Lite sukk fra meg
Mustimus Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Har prøvd, gikk ikke, så ble setefødsel Veide bare 2730 da, men hodet er jo uansett størst.. Ville prøvd igjen om det skulle bli aktuelt, heller det enn KS om jeg kan unngå det De lykkes jo i ca 40-50% av gangene!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Hadde prøvd jeg og. Keisersnitt er absolutt siste utvei for min del, tar mye heller en setefødsel, rett og slett med tanke på tiden etterpå...
mamma.no Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 (endret) Her ligger også lillevennen i seteleie og har gjort det på hver UL. Går i uke 32, så håper at det skjer noe snart... Venter nr.3 og har hatt helt ok vaginale fødsler med de to første, MEN - vendingsforsøk går jeg ikke med på om de skulle ville det. KS er ikke en kul tanke i det hele tatt, men jeg har nå "lest meg litt opp" på alt dette rundt sete, ytre vendig, setefødsel etc. og har bestemt meg for at lillevennen ligger slik for en grunn og velge den å ligge slik frem til "fødselen" - ja, da får vi bare "gå inn" (KS) og hente den siste skatten da:) Jeg risikerer ingenting ved å forsøke hverken vendig eller setefødsel selv om tanken på KS ikke er god.... Lykke til! Endret 20. september 2012 av mamma.no
To + en? Skrevet 21. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2012 Er enig med deg, mamma.no, jeg har i ngen god magefølelse på dette med å forsøke og vende han. De spretter jo som oftest tilbake alikevel, så da ser jeg ikke helt poenget. Dessuten tenker jeg også at det kanskje er en grunn til at han ligger slik. Jeg heller også mot keisersnitt da han er målt stor og jeg ikke en komfortabel med å skulle føde han vaginalt i sete. Men KS er ikke noen dans på roser det heller. Man må velge mellom to onder, men jeg tenker at KS er bedre for barnet. Er redd for oksygenmangel etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå