Gå til innhold

Ny ultralyd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt innkalt til ny ultralyd nå i uke 33. Jeg vet ikke hvorfor eller hvem som har henvist meg. Synes det er litt dårlig at jeg ikke har fått vite noe, for nå går jeg jo og bekymrer meg istedet.

På en annen side er det betryggende at de følger opp, og kaller meg inn. Så jeg bør vel egentlig bare være fornøyd med det. De har funnet noe de skulle sjekke opp etter at barnet er født. Kan det være dette de har ombestemt seg på? Mulighetene er der.

På en annen side er jeg rhesus negativ også. Har akkurat tatt kontrollprøve nå i uke 32. Er litt bekymret for at det kan ha med dette å gjøre også.

Ikke godt å si. Tankene svirrer rundt det. Mest sannsynlig er det vel ingenting å bekymre seg over, men det er da barnet mitt det er snakk om! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal ringe og høre,er jo leit og dumt og gå rundt og være redd og Beskymret

Skrevet
Kanskje du skal ringe og høre,er jo leit og dumt og gå rundt og være redd og Beskymret
Ja, men er litt redd for å ringe og mase også... ;) ;) ;) Var uansett for sen i dag. Får tenke på det til i morgen.
Skrevet

Antagelig er det bare en vekstestimering som de har mulighet til å gi tilbud om rundt 32 uker(noen tidligere og noen seinere). Jeg fikk spørsmål på ordinær UL om jeg ville inn til vekstestimering i uke 32 og takket ja til det.

Vet de gir dette uavhengig av eget ønske i tilfeller hvor det er IVF f.eks. men hvor automatisk det går ellers varierer sikkert fra sykehus til sykehus.

Rart at du ikke har fått spørsmålet på ordinær UL, men kanskje de kaller inn til vekstestimering uansett på ditt sykehus. Tror uansett ikke at de har funnet noe galt i ettertid av ordinær UL som du ikke har hørt noe om, det ville vært rart syns jeg.

Skrevet

Jeg ble innkalt til UL i uke 32 pga lavtliggende morkake (placenta previa marginalis). Det er ikke krysset av for det på det blå UL-arket tilfeldigvis?

Skrevet

Ring og spør,ikke vær re for å vitke "masete". Det er så typisk for oss kvinner! Jeg er jo også Rhesus Negativ,håper alt går bra for oss begge ; )

Skrevet

Jeg skal også på ny ultralyd, siden den i uke 18 viste at jeg har delvis forliggende morkake. Det nevnte jordmoren i forbifarten før vi skulle gå, men hun sa det, i alle fall:) Slikt krysses det jo av for på skjemaet, og på senere time hos jordmoren min tok hun det opp. Så det er jo pussig at du ikke har fått vite noe om det! Man kan jo bekymre seg skakk av mindre:)

Skrevet

Jeg fikk ikke noe spørsmål om vekstestimering på ordinær UL. Morkaken ligger ikke lavt eller foranliggende eller noe som helst. Så jeg skal ta en telefon i morgen og håpe på at de kaller inn til vekstestimering!!

Skrevet
Ring og spør,ikke vær re for å vitke "masete". Det er så typisk for oss kvinner! Jeg er jo også Rhesus Negativ,håper alt går bra for oss begge ; )
Ja, det er nok typisk oss det... ;) Lykke til, til oss begge da ;)
Skrevet

Etter hva jeg har forstått er det vanlig ved noen sykehus at man får en i uke 32/33 i tillegg til den ordinære ultralyden.

Skrevet

Får håpe det er slik her. Bare synes vi i såfall kunne fått informasjon om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...