Gå til innhold

Ikke helt det rette tema og spørre om her, men....

Anbefalte innlegg

Dere er så smarte og gode her inne, at jeg spør jammen likevel!! ;)

Har noen av dere erfaring med husbanken og startlån til å bygge egen bolig? Vi har nemmelig null(okeida, 6tusen på bsu:P) egenkapital. Mannen har full jobb og jeg er foreløbig vikar i kommunen. Vi har begynt å tenke på å sette opp eget hus. Og har sett på disse älvsbyhusene som blir satt opp nøkkelferdig på kort tid til en reel pris. (noen som har erfaring med det også kanskje?). Vi har sett på et som vi trenger å ta opp rundt om 1.8 mill(jeg har arvet tomt for å sette palasset på;))

Såå damer, for å snakke om noen annet enn det som gnaager hodet av oss, har dere noen smarte innvendinger? Trenger ikke være smart heller egentlig... :P

Fortsetter under...

Dere er så smarte og gode her inne, at jeg spør jammen likevel!! ;) Har noen av dere erfaring med husbanken og startlån til å bygge egen bolig? Vi har nemmelig null(okeida, 6tusen på bsu:P) egenkapital. Mannen har full jobb og jeg er foreløbig vikar i kommunen. Vi har begynt å tenke på å sette opp eget hus. Og har sett på disse älvsbyhusene som blir satt opp nøkkelferdig på kort tid til en reel pris. (noen som har erfaring med det også kanskje?). Vi har sett på et som vi trenger å ta opp rundt om 1.8 mill(jeg har arvet tomt for å sette palasset på;)) Såå damer, for å snakke om noen annet enn det som gnaager hodet av oss, har dere noen smarte innvendinger? Trenger ikke være smart heller egentlig... :P

har desverre ikke smarte svar :P for vi eier et gammelt hus som vi har pusset opp :) da fikk vi lån på 2 ekstrahjelps-lønninger... men det er takket være svigers kunne være kausjonister..

Men så hyggelig å se at du lever livet litt mer :P det var bare det jeg ville si TUSSISøTA!

Masse lykke til med byggeprosjektet!

Dere er så smarte og gode her inne, at jeg spør jammen likevel!! ;) Har noen av dere erfaring med husbanken og startlån til å bygge egen bolig? Vi har nemmelig null(okeida, 6tusen på bsu:P) egenkapital. Mannen har full jobb og jeg er foreløbig vikar i kommunen. Vi har begynt å tenke på å sette opp eget hus. Og har sett på disse älvsbyhusene som blir satt opp nøkkelferdig på kort tid til en reel pris. (noen som har erfaring med det også kanskje?). Vi har sett på et som vi trenger å ta opp rundt om 1.8 mill(jeg har arvet tomt for å sette palasset på;)) Såå damer, for å snakke om noen annet enn det som gnaager hodet av oss, har dere noen smarte innvendinger? Trenger ikke være smart heller egentlig... :P
Hei:) Slik jeg kjenner til husbanken kan man få byggelån så lenge d er livsløpsstandard på huset og da må man dekke inn 20%av kjøpesummen selv. Dere kan da søke om startlån til å dekke egenkapitalen:) Jeg har selv startlån og fikk det når jeg var i 100 % stilling og alenemamma... :)
Men hvem snakker man med da? HVA er fordelen med husbanken liksom? Er det bare at det er letter og få lån?:) Takk for svar:D
Fordelen slik jeg så det var renten, mye lavere enn i banken og de hjelper unge komme inn på boligmarkedet:) Ring kommunen din og spør hvem som har ansvaret for startlån:) Byggelån må man søke sentralt.. nå vet jeg ikke hvor du bor..:) men i ålesund gir kommunen ut startlån og byggelånet må man søke trondheim for:)

Du må nesten ringe rundt og forhøre deg:) me bygget ut i julen 2010 å da måtte me ikke ha egen kapital men når me kjøpte huse måtte me ha 50tusen i egenkapital. Eg vett ikke kos de e å søke om lån til å bygge nytt hus men kan jo være dere kan få lånt start kapitalen av noen. Vis du har lån i kumunen her å vil ha nytt lån i banken så må kumunen blandes inn og i det fikk eg høre en plass.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...