Gå til innhold

Ull - hva har dere god erfaring med?

Anbefalte innlegg

Er det kun jeg som elsker lanullva? Knallgode som holder seg vask- etter vask- etter vask. Ellers bruker vi nesten stort sett alltid ull, mesteparten holder lenge men de helt tynne strømpebuksene til joha er det eneste vi har klart å slite ut ;-)

Fortsetter under...

Lanullva har babydress, tik det ensbetydende med body og strømpebukse ;-) Min frøken bruker deres plagg veldig lenge siden de er så tøyelige, ribbestrikk bare blir tynt/ smalt og så strekker det seg etterhvert. Str 2 som hun nå har har hun brukt siden hun var såvidt passert året og nå nærmer hun seg 3. Alle andre merker har jeg måttet bytte mye oftere pga blir for smått og dermed blir det ikke dyrt synes jeg.

Men bodyene til namit har også vært veldig gode på å blir større med barnet synes jeg.

Tror de fleste merker er prøvd her i huset nå :-)

Nøstebarn er gull. Jeg har en plan om en liten handletur dit snart selv for å kjøpe inn litt til barna. Har selv ett ullfrottesett som jeg vasker i maskin, selv om den skal håndvaskes. Kjører den på kort ullvask uten sentrifungering og det funker fint :-)

Namit slites fort i stykker.

Truls og trine god holdbarhet.

Devold har bra holdbarhet, men synes ikke de duger på de kaldeste dagene.

Janus varierer etter hvilken serie ull en velger. Synes noe av det slites for fort. Liker godt de bodyene med litt hals og strømpebuksene.

Som mellomullplagg liker jeg veldig godt strikkadressene til Reflex. De er gode og slitesterke og ok i pris.

Ull/silke bodyen fra joha var flott til å ha under litt finere plagg.

Anbefaler å styre unna ull med bomull på innsiden. Disse plaggene mister mye av effekten da det som varmer best er ull rett mot huden. Om det skulle vise seg at babyen er sensitiv for ull vil jeg anbefale å bruke bambus innerst :-)

Annonse

Hvorfor er det ingen som nevner HH superundertØysett fra 1 år og oppover??

Kanskje fordi det er syntestisk, og ikke ren ull:)

Det er jo merinoull, man kan vaske det i maskinen og det er så slitesterkt at det kan arves.. Pluss de er jo supersØte i dem!! ;)

Hvorfor er det ingen som nevner HH superundertØysett fra 1 år og oppover??
Kanskje fordi det er syntestisk, og ikke ren ull:)
Det er jo merinoull, man kan vaske det i maskinen og det er så slitesterkt at det kan arves.. Pluss de er jo supersØte i dem!! ;)

Merinoull ytterst, og Polypropylene (plastikk) innerst. Så ikke ren ull, men de er sikkert gode de også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...