Gå til innhold

Lave symfysemål og ekstra kontroll hos jordmor,mulig ny UL

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og nå er det min tur til å bekymre meg.

Er i uke 32+3 og symfysemålene mine har gått ned. Derfor ville hun ha meg inn til ny kontroll neste uke, for å måle mer.

Hun trodde det var fordi vesla hadde sunket lengre ned i bekkenet og at det var derfor, for alt virket bra der inne.

Hvis hun ikke var fornøyd neste uke så ble det mere kontroller og kanskje en ultralyd.

Tenker da at hvis det er morkaka som ikke gir henne nok næring, så vil hun vel bli tatt ut av magen min, eller at de setter i gang fødselen? I værste fall da.......håper jo det bare er at hun har sunket mer ned.

Så mye man skal bekymre seg over.

Noen som vet noe om dette?

Fortsetter under...

Tenk positivt. Du har kommet så langt i graviditeten, så dette går bra uansett :)

Kanskje det også er en helt naturlig forklaring, og at alt er ok :)

Så nå må du gå rundt å tenke på dette en hel uke? Skjønner ikke at de ikke kunne se på de med en gang.

Magen har nok bare sunket litt, og babyen har det helt supert :)

sjedde samme med meg..magen hadde ikke vokst på 3 uker,,fikk ul å hun var så stor som hun skulle, men skal til ny måling om 14 dager i tilfelle...kjenner jo at det stresser meg...men i de fleste tilfeller eralt bra:)

sjedde samme med meg..magen hadde ikke vokst på 3 uker,,fikk ul å hun var så stor som hun skulle, men skal til ny måling om 14 dager i tilfelle...kjenner jo at det stresser meg...men i de fleste tilfeller eralt bra:)

Ja jeg tror det skal gå bra her også, men det blir litt ekstra å tenke på ja. Vil jo at vesle gullet skal ha det bra inni der. Godt at man blir kontrollert og sjekket. Nå tror jeg at en UL time er det eneste som kan roe meg helt ned. Får vente å se til uka, hva målingene er :)

Jeg har ikke lavt symfysemål men for en uke siden var jeg hos JM og Idag til lege da var målet gått litt ned så legen trodde ho var komt ned i bekkenet og ho tok ul da var hodet vendt ned er i uke 33

Annonse

Jeg har ikke lavt symfysemål men for en uke siden var jeg hos JM og Idag til lege da var målet gått litt ned så legen trodde ho var komt ned i bekkenet og ho tok ul da var hodet vendt ned er i uke 33

Men alt var bra med babyen?

Kjente at det ikke var så lett å tenke positivt allikevell for i går kveld brøt jeg helt sammen, men føler meg litt bedre i dag. Håper tiden går fort til fredag da jeg skal til JM også kjenner jeg at alle spark blir tatt godt imot. For er det spark så er det vel bra? Hvertfall når hun sparker hele tiden.....?

Tenkte bare å fortelle at lavt symfyse-mål ikke er noe å måtte bekymre seg for alltid. :)

Jeg går gravid med nr 2 nå, og i begge svangerskapene har symfysemålene vært under det skraverte området på helsekortet. Denne gangen har jeg ikke en gang vært i nærheten av å komme på det gjennomsnittlige.

Lillegutt i magen lå på nærmest perfekte mål når jeg var på ul ( noe som jeg skjønte jeg ville få igjen dette svangerskapet) og jm sa at det ikke var noe grunn til at vi skulle komme tilbake :)

Klart, man skal alltid dobbeltsjekke ved lavt sf-mål!

Kjenner du godt med liv, og alt annet er bra så har du som regel ingenting å bekymre deg for :)

Tenkte bare å fortelle at lavt symfyse-mål ikke er noe å måtte bekymre seg for alltid. :) Jeg går gravid med nr 2 nå, og i begge svangerskapene har symfysemålene vært under det skraverte området på helsekortet. Denne gangen har jeg ikke en gang vært i nærheten av å komme på det gjennomsnittlige. Lillegutt i magen lå på nærmest perfekte mål når jeg var på ul ( noe som jeg skjønte jeg ville få igjen dette svangerskapet) og jm sa at det ikke var noe grunn til at vi skulle komme tilbake :) Klart, man skal alltid dobbeltsjekke ved lavt sf-mål! Kjenner du godt med liv, og alt annet er bra så har du som regel ingenting å bekymre deg for :)

Takk jeg trenger å høre dette nå kjenner jeg :) Vesla i magen har det nok bra :)

Ja, skjønner godt bekymringen din!

Når det ble sånn med førstemann var jeg veldig redd men alt var bra.

Det er ikke sf-målet som utgjør om babyen har det supert eller ikke :) Mye faktorer rundt alt!

Sf-målet er bare utgangspunkt, og som jeg skrev; lillegutt i magen nå ligger nærmest perfekt på alle mål så skulle ikke bry meg om sf-målet sa jm :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...