Gå til innhold

Dette med å spise på egenhånd MED bestikk.

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3

Når mestret ungene deres det? Her er gutten 19 mnd, og uansett hva, så har han null interesse av å prøve å bruke skje eller gaffel enda, ikke vil han drikke fra vanlig kopp heller.. Lurer på om det er noe vi som foreldre gjør feil?

Har gitt han egen skje å bruke siden han var 11 mnd, så han kunne spise selv, før det hadde hanen, og vi en..

Vi har prøvd å vise hvordan det gjøres

Prøvd å la han finne det ut selv

Forsøkt å ha maten på skjea, så lakt den så han kanplukke opp, og han plukker opp skjea, men like før han skal putte den i munnen, så tar han av maten og stapper det inn med fingrene.

Om vi ikke legger noe på skjea/gaffelen, så overser han den totalt, og spiser med fingrene, har rett og slett null interesse av å prøve..

Fortsetter under...

Jeg tror ikje det er noe å bekymre seg over :) Synes dere skal bare fortsette som før, en eller annen gang tar han nok skjea :) Vårres spiser greit med skje og noen ganger med gaffel, men han kan også finne på å plukke maten fra gaffelen og putte i munn med fingrene, eller holde gaffelen i den ene handa mens han stapper mat i munn med den andre :D

å drikke fra vanlig kopp tenker jeg er en trenings sak. Vi pakket bort tutekoppene da gutten va13-14 mnd ca. Det tok kansje en mnd før han lærte å håndtere koppen uten problemer. Grunnen til at vi gjorde det var rett og slett det at jeg ble så lei av å vaske de tutekoppene ;)

Gjest <3Barn&Engler<3

Er bare at det virker som om alle rundt oss er overrasket over at han ikke kan å bruke bestikk enda..Og samme med kopp, men hvordan lære han å drikke av kopp, når han har null interesse av å drikke av vanlig kopp? Er jo ikke bare å tvinge han til det heller, vi prøver mildt, men så når vi der stadiet hvor han starter å gråte, nekter å drikke resten av dagen osv, så er tutkoppen tilbake :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...