Gå til innhold

rød og vond tissefant...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 2år sier ofte at han har vondt i "sant" (tissefant), forhuden hans er veldig rød når han sier han har vondt. Han klager ikke hele tiden, men nevner det sånn nå og da,

Tenker på betennelse i forhud, men har ikke fått vært hos legen med det ennå siden det kommer og går.

Tror dere det kan være betennelse, eller er det normalt siden det kommer og går?

Fortsetter under...

Skrevet

Toåringen her har også hatt det. Det kalles balanitt, og er relativt vanlig. Jeg renset og skylte godt med fysiologisk saltvann, og brukte en q-tip til å smøre brulidin under forhuden tre ganger daglig. Forbedring i løpet av en dag, og etter to dager var det borte.

Skrevet

Gutten vår har hatt det to ganger, første gangen gikk det så langt at det ble betennelse. Vi fikk salve, som faktisk er den samme som brukes i øynene ved øyekatarr.

Legen sa at det kunne hende han fikk det pga for mye forhud.

Skrevet

Minstemann sliter også med dette innimellom.

På det verste har han hylt og tatt seg til tissen når han tisser.

Tok han med til lege og fikk en salve som fjerner det raskt.

Han var vist litt trang i forhuden så da ble det lett små betennelser.

Skrevet

Vet ikke om han har for mye eller trang forhud, har ikke sett så mange små peniser at jeg kan bedømme det :-)

Men er nok litt bekymret for dette siden mannen er omskjært i voksen alder pga hudsykdom på forhuden.

Kan jeg bare kjøpe salve og sånn saltvann på apoteket å prøve eller bør en lege se på det først?

HI

Skrevet

Gutten min har akkurat hatt det. Vi badet tissen i grønnsåpevann morgen og kveld (medisinsk grønnsåpe) og smurte på Bacimycin salve. Gikk over etter to dager :-)

Annonse

Skrevet
Vet ikke om han har for mye eller trang forhud, har ikke sett så mange små peniser at jeg kan bedømme det :-) Men er nok litt bekymret for dette siden mannen er omskjært i voksen alder pga hudsykdom på forhuden. Kan jeg bare kjøpe salve og sånn saltvann på apoteket å prøve eller bør en lege se på det først? HI

Jeg er #2. Her var det så ille at det kom puss ut, men legekontoret var stengt, så jeg tok en telefon til min legevenninne som anbefalte det jeg skrev. Du kan prøve selv, og hvis du ikke får rask bedring kan du ta ham til lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...