lille +gutt Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 Noen av dere som har klaget på vedtaket til nav og vet hvor lang tid det tar? Jeg har fått et vedtak som er så lavt at vi ikke kommer til å klare oss mange mnd på dette. Jeg vil fortelle min historie for å advare andre med å bli gravid uten fast jobb. Jeg er født med en hofteskade som ikke hindrer meg i hverdagen, er heller ikke sykemeldt pga den, men den gjør at jeg har vanskeligheter med å få fast jobb siden arbeidsgiver er redd for mye sykemeldinger. Jeg har nå jobbet i 10 år og kun vært sykemeldt noen uker totalt pga denne, men de er skeptiske likevel. Føler nå meg klar for barn og alderen begynner å komme derfor tok jeg kontakt med Nav før jeg ble gravid for å høre om mine rettigheter som arbeidstaker uten fast jobb. Fikk høre at dette ikke var noe problem så lenge jeg jobbet 6 av 10 mnd og at jeg kom til å bli gjennomsnittberegnet. Jeg har hatt 3 arbeidsgivere disse 10 mnd og er i dag høygravid. Har tjent fra 23000- 15000 etter skatt hver mnd men dette har vært som nevnt over hos 3 arbeidsgivere. Trodde derfor jeg skulle få ganske mye i foreldrepenger, men i dag kom sjokket og har i dag fått svar at kun en av arbeidsgiverene mine er tatt med, ligger derfor nå på et gjennomsnitt som er under det studenter får i stipend. Synes dette er urettferdig siden jeg har jobbet så mye mer, avviket er stort og jeg har vært hos nav hele 8 ganger for å få rett svar på hvordan jeg skulle beregnes, har fått ulike svar hver gang. Jeg må klage på dette vedtaket , men lurer på hvor lang tid det kan ta, har nemlig en venninne som klaget i fjor, hun er nå ferdig i perm men har enda ikke hørt noe. Noen som vet? Evt noen fra Nav som kan fortelle om dette er rett? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972946-klage-p%C3%A5-vedtak-fra-nav/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 Hei. Under min mammapermisjon så ble jobben min nedlagt og jeg ble arbeidsledig. Fikk da arbeidsledighetstrygd ut ifra den 80 % lønnen jeg hadde under permisjonene. Jeg jobber nå ca 40% og resten er arbeidsledighetstrygd.( har ikke fått meg ny jobb ennå, så er vikar) ringte NAV nå og fortalte de at jeg igjen er gravid og lurte på hvordan det ble med permisjon.. De sa at jeg kunne jobbe flere jobber, bare jeg tok vare på lønnsslippene.. Det var ikke noe problem.. Ringte de dagen etter for å høre igjen og fikk samme svar da også av en annen konsulent.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972946-klage-p%C3%A5-vedtak-fra-nav/#findComment-144561234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 Det er i hovedsak den inntekten du har de siste 4 ukene før du går ut i permisjon som legges til grunn, men om du har hatt variabel inntekt kan det gjennomsnittsberegnes over et lengre tidsrom som 3,6 eller 9 mnd. Men om du hadde god inntekt i begynnelsen av opptjeningsperioden og dårligere mot slutten er det jo DEN inntekten du taper ved å gå ut i permisjon.. Har alle arbeidsgivere levert inn inntektsopplysninger, hvilket tidsrom er gjennomsnittsberegningen foretatt i? Du bør selvsagt klage om du er uenig i grunnlaget på gjennomsnittsberegningen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972946-klage-p%C3%A5-vedtak-fra-nav/#findComment-144561292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #4 Del Skrevet 21. september 2012 For at jobbene skal danne grunnlag må det heller ikke gå mer enn 14 dager mellom vaktene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972946-klage-p%C3%A5-vedtak-fra-nav/#findComment-144567519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille +gutt Skrevet 22. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 22. september 2012 Hei, takk for opplysningen om at det ikke kunne gå mer enn 14 dager mellom vaktene, er kanskje derfor de har kun godkjent en av mine 3 arb givere siden det er snart 3 mnd siden jeg jobbet hos de andre. Hører riktignok mye ulikt ang dette, har spurt andre nav ansatte i andre kontor som sier at all inntekt skal tas med siden de er med i den totale opptjeningen så lenge det ikke er mer enn max 9 mnd siden. Det skal riktignok sies at jeg er en sta dame så jeg har tatt kontakt med en advokat som bare lo av hele saken og tok seg en heftig samtale med nav. "Merkelig" nok snudde de brått og har nå beregnet meg på de siste 6 mnd, ikke fordelt hele inntekten på 9 mnd noe som gjorde at jeg gikk opp med nesten 50 %. Vi skal riktignok prøve å klage likevel siden jeg fikk opplyst fra nav at jeg kun fikk en arb giver godkjent, og dermed gikk ned i inntekt de kommende mnd siden man kanskje ikke alltid får 5 vakter per uke med en arb giverog siden jeg mistet beregningen fra den andre arbgiveren . Så det viser seg at det ikke er lurt å gi seg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972946-klage-p%C3%A5-vedtak-fra-nav/#findComment-144568171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå