SagflisiHåret Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Er forvirret i jungelen! Kan jeg kjøpe en høstdress uten for og bruke den hele vintern hvis jeg har ulltøy under eller fleecedress? Eller er vinterdressene ekstra tykke? Og hva er da en parkdress?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Parkdress og vår/høstdress er det samme. Det er uforede dresser som, brukes vår, sommer og høst. Vinterdress er en foret dress. Du kan forsåvidt bruke en uforet dress som vinterdress om du har gode ull/fleeceklær under og du ikke bor på en plass med mye kulde.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Vinterdress er ekstra tykke, og det vil jeg anbefale til slike vintre vi har i Norge og barna er mye ute for å leke. Høstdress er dresser som har litt for, og passe for høsten. Det kan bli kaldt om du brukes høstdress med ullklær, MEN om du kler barnet veldig godt går det greit å bruke dem. Parkdress er helt tynne dresser uten noe som helst for i seg. Det er kun for å bruke på dager hvor man ikke vil at barna skal bli skitne Noen bruker også parkdress som høstdress, men da kler man gjerne på et eksta lag klær for å holde dem varme. Jeg personlig kjøper alltid vinterdress, da slipper man å kle barna ihjel for å holde dem varme. De har også mer bevegelsesfrihet, og de slipper å slite med å bøye på armer og ben på grunn av x-antall lag med fleece og ull. Jeg er ikke så god på å forklare, men håper du forstår hva jeg mener Hilsen ei som kjøper ny dress til hver sesong..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Parkdress og vår/høstdress er det samme. Det er uforede dresser som, brukes vår, sommer og høst. Vinterdress er en foret dress. Du kan forsåvidt bruke en uforet dress som vinterdress om du har gode ull/fleeceklær under og du ikke bor på en plass med mye kulde. Høstdress har litt for i seg, mens parkdress er helt tynne dresser, uten noen som helt form for for.
jentemamma Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 De første årene kjøpte jeg tynn høst/vår-dress uten for + vattert vinterdress. De to siste årene har jeg hatt en Reima uforet dress og hatt fleece eller ull under, og det har fungert helt supert:) Snuppa har da hatt samme dress høst/vinter/vår og den har holdt henne varm og tørr hele tiden! I år prøver vi Troll, men da følger det jo med uttagbar ulldress. Men min erfaringer er i hvert fall at det ikke er nødvendig med vattert vinterdress. Tror god ull varmer bedre enn det "fyllet" som er i slike dresser.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Parkdress og vår/høstdress er det samme. Det er uforede dresser som, brukes vår, sommer og høst. Vinterdress er en foret dress. Du kan forsåvidt bruke en uforet dress som vinterdress om du har gode ull/fleeceklær under og du ikke bor på en plass med mye kulde. Høstdress har litt for i seg, mens parkdress er helt tynne dresser, uten noen som helt form for for. Kan hende det..... Men i butikken jeg jobber i har vi bare vår/høstdresser, ingen av merkene vi har tilbyr noe som heter parkdress.
SagflisiHåret Skrevet 19. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2012 Takk for svar. Vi bor på østlandet, da holder det kanskje med en vinterdress? Problemet er da hva hun skal ha på seg nå som det begynner å bli kaldt men ikke er vinterkaldt. Regnbukse med ull under? Altså hvis vi bare investerer i en dress...
Lettie Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Jeg bor på østlandet. Har aldri hatt parkdress.. Har sånn pustende regntøy og ull/fleece under til kalde høstdager/våte dager.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Hvilket for er det snakk om?? Er det synlig eller snakker dere om det som er "inni" dressen? Ja, jeg er grønnere enn grønnest.. Har nettopp kjøpt en dress til minstemann og det stod vinterdress.. men blir usikker når dere prater om at det skal være for i dem
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Takk for svar. Vi bor på østlandet, da holder det kanskje med en vinterdress? Problemet er da hva hun skal ha på seg nå som det begynner å bli kaldt men ikke er vinterkaldt. Regnbukse med ull under? Altså hvis vi bare investerer i en dress... Ville absolutt anbefalt en parkdress/høstdress, samme greia. Det kan være veldig klamt med regntøy!!! Til våren får du god bruk for denne høst/vårdressen igjen. Utrolig klamt med regntøy på milde vårdager! Du kommer til å oppleve at dressen blir myyye brukt. Min lille gutt bruker den nå med to tynne lag med ull under, eller bare ullundertøy under.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Hvorfor ikke kjøpe fress med avtagbart for inni?? Da har du parkdress/vinterdress i ett. Anbefaler også på det sterkeste en tunnere høst/parkdress nå. Høst-, vår- og parkdress er en og samme ting.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2012 #12 Skrevet 25. september 2012 Parkdress er da bare en samlebetegnelse for å skille dressene fra Dressmanndresser/pendresser. Hvor mye for eller hvilken årstid de passer til har ingenting å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå