Gå til innhold

Til dere som kan strikke...

Anbefalte innlegg

kan jeg klare å strikke en bukse til baby?

Har klart å strikke et babyteppe, så klarer å legge opp

Masker, strikke rett og vrang, og felle av.

Men thats it.

Kom gjerne med tips til oppskrift. Jeg forstår ikke oppskrifter, så fint med en forklaring i tillegg. He he...

Så må være noe enkelt. Men har så lyst til å klare det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972906-til-dere-som-kan-strikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!

klart du kan klare det!

anbefaler å prøve en av oppskriftene til nøstebarn, du finner dem på nøstebarn.no.

er det ting du lurer på, går du til drops.no eller pickles.no, der finner du små videosnutter om hvordan du skal gjøre forskjellige ting.

pickles.no har også babybukseoppskrifter, forresten. du kjøper dem via nett, betaler med paypal og kan laste ned oppskriften rett fra ordrebekreftelsen, -veldig greit!

Og om du ikke forstår oppskrifter skal jeg si det samme som mamma sa til meg. Du må aldri lese hele oppskriften før du begynner, for da skjønner du ikke bæret..

Les en instruks og gjør den før du leser neste. Eks: legg opp 40 m på pinne nr 2.5. Da gjør du det før du leser om hvordan du skal strikke videre og hvor langt det skal bli ;)

Lykke til :)

Annonse

Ja det klarer du :) Jeg har snart strikket 3 ullbukser nå, og jeg er ikke spesielt flink. Men ikke gi deg selv om du står fast. Blir du sint, så legg det fra deg en stund slik at du kan roe deg ned ;) hehe

Som hun over skriver: ta en ting om gangen........hvis ikke blir du forvirra. Du kan også starte med å strikke alt i en farge, så du slipper å henge deg opp i når du skal skifte farge hele tiden......

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...