Zara84 Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Var på 1 års kontroll og legen sa gutten min hadde bilyd på hjertet. Jeg spurte om ikke det skulle sjekkes opp nærmere. Da sa han det er sikkert fysiologisk så nei... Forferdelig dårlig forklaring på hva han hadde hørt og jeg ble ikke forsikret om at alt er bra. Han hadde bilyd ved fødsel også og tok da UL som viste at alt var normalt. Andre som har opplevd at legen hørte bilyd, men ikke sjekket nærmere? Forferdelig lege forresten. Han hadde student med seg som han påpekte både det ene og det andre til og da jeg spurte om han kunne forklare nærmere så avfeide han meg bare ved å si neida ingenting... Endret 19. september 2012 av Zara84 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972895-billyd-p%C3%A5-hjertet-hos-1-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Gutten min fikk påvist bilyd på hjertet på 6 mnd kontroll. Vi var til ekstra sjekk med ultralyd og det viste seg at han hadde en liten lekkasje på en hjerteklaff. Lekkasjen var så liten at det ikke var noe vi skulle ta hensyn til, i den grad den var merkbar ville gutten vår i såfall regulere akivitetsnivet sitt selv. Vi har aldri merket noe på han. Mest trolig vokser han det av seg innen få år. Var forøvrig på ny kontroll(hos hjertespesialist på Haukeland) når han var litt over 2 år og da ble han "friskmeldt", ikke at lekkasjen er borte, men den er så liten og ubetydelig at den ikke vil få konsekvenser for han. Legene finner fortsatt bilyd når de lytter på han(i forbindelse med andre ting), men de sier den er så svak at det ikke er godt å fange den opp. Endret 19. september 2012 av Babyønske - har 2 små gull Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972895-billyd-p%C3%A5-hjertet-hos-1-%C3%A5ring/#findComment-144560701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 Gutten min fikk påvist bilyd på hjertet på 6 mnd kontroll. Vi var til ekstra sjekk med ultralyd og det viste seg at han hadde en liten lekkasje på en hjerteklaff. Lekkasjen var så liten at det ikke var noe vi skulle ta hensyn til, i den grad den var merkbar ville gutten vår i såfall regulere akivitetsnivet sitt selv. Vi har aldri merket noe på han. Mest trolig vokser han det av seg innen få år. Var forøvrig på ny kontroll(hos hjertespesialist på Haukeland) når han var litt over 2 år og da ble han "friskmeldt", ikke at lekkasjen er borte, men den er så liten og ubetydelig at den ikke vil få konsekvenser for han. Legene finner fortsatt bilyd når de lytter på han(i forbindelse med andre ting), men de sier den er så svak at det ikke er godt å fange den opp. Nå svarte jeg før du postet hele innlegget ditt, så svarte ikke helt på det du spurte om. Men jeg tror jeg ville tatt en tur til fastlege og sett om det er bedre oppfølging å få der. Har også erfart at disse helsestasjonslegene ofte tar litt lett på ting og at det er mer hjelp å få hos fastlegen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972895-billyd-p%C3%A5-hjertet-hos-1-%C3%A5ring/#findComment-144560706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå