Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Til fiskekaker bruker jeg og ha stekt løk og revet gulrot, + litt rømme eller remulade til. Til kjøttkaker så gjerne ertestuing eller kokte grønnsaker som gulrot, blomkål eller brokkoli. Vil gjerne høre hva dere har til! Har også selvsagt kokte poteter til begge rettene!
<3 2G <3 Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Brunsaus og gulrot til begge. Erterstuing og tyttebær til kjøttkaker.
Chelseafan Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Potetmos til begge har jeg Ertestuing/grønnsak blanding til Kjøttkaker og Brunsaus/Fløtesaus Fiskekaker med grønnsakblanding,Rømme og brun/hvitsaus,spørs hva jeg vil ha.
mammas Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Til fiskekaker bruker jeg og ha potet, makaronistuing og gulrot... kjøttkaker har jeg noen ganger brunsaus til, men oftest kålstuing eller ertestuing, potet og grønnsaker.
Lettie Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Til kjøttkaker: brun saus med tyttebær og rømme i, poteter, forvellet kål med litt meierismør i, tyttebær og rømme. Av og til noe annet istedet for kål (men er VELDIG glad i forvellet kål ) som forvellet brokkoli, ertestuing, osv. Til fiskekaker: potet, revet gulrot med sitron/sukker i, smeltet smør med purre i, forvellet kål eller noe andre grønnsaker, av og til smårettsbacon til
It's all about me Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Til kjøttkaker: brun saus med tyttebær og rømme i, poteter, forvellet kål med litt meierismør i, tyttebær og rømme. Av og til noe annet istedet for kål (men er VELDIG glad i forvellet kål ) som forvellet brokkoli, ertestuing, osv. Til fiskekaker: potet, revet gulrot med sitron/sukker i, smeltet smør med purre i, forvellet kål eller noe andre grønnsaker, av og til smårettsbacon til Hvordan lager du forvellet kål? Er så lei av å lage kålstuing, og det er alltid greit med noe nytt :-)
Lettie Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Til kjøttkaker: brun saus med tyttebær og rømme i, poteter, forvellet kål med litt meierismør i, tyttebær og rømme. Av og til noe annet istedet for kål (men er VELDIG glad i forvellet kål ) som forvellet brokkoli, ertestuing, osv. Til fiskekaker: potet, revet gulrot med sitron/sukker i, smeltet smør med purre i, forvellet kål eller noe andre grønnsaker, av og til smårettsbacon til Hvordan lager du forvellet kål? Er så lei av å lage kålstuing, og det er alltid greit med noe nytt :-) Jeg bare koker opp vann med litt salt i, har i strimlet kål og gir det et raskt oppkok, har av vannet og har i en klatt meierismør. Er best på sommeren med nykål, men vanlig kål fungerer også Man kan evt også kutte opp en gulrot eller to med en potetskreller og ha i for litt farger og variasjon.
kaklemor Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Kjøttkaker; hjemmelaget potetmos, surkål, brunsaus og tyttebær Fiskekaker; gulrot (kokt eller revet) og poteter.
bobbelfru Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Fiskekaker, litt etter hva jeg har lyst på. Noen ganger brunsaus andre ganger smeltet smør, ketshupp, potetmos eller poteter. Jeg tar også noen ganger og lager god hvitsaus har lappsakaus blanding og fiskekaker/pudding oppi sausen Kjøttkaker brunsaus, grønnsaker og potet/potetstappe
Tommelopp! Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Fiskekaker: kokte poteter, kokte gulrøtter og hvit saus med masse løk (varmer f.kakene i sausen). Eller stekte f.kaker, stekt løk, smeltet smør og kokte poteter og gulrøtter. Kjøttkaker: brun saus, kokte poteter og grønsaker i en eller annen form. Helst stuede grønsaker da. Eller makaronistuing. Og masse hjemmerørt tyttebær!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #11 Skrevet 20. september 2012 Kjøttkaker med brun saus. Enten kålstuing, ertestuing eller kokte erter og gulrøtter. Tyttebær og kokt potet eller potetstappe. Noen ganger surkål. Fiskekaker med hvit saus eller smeltet smør. Kokte poteter. Gulrotstuing, eller råkost, eller kokte grønnsaker. Gjerne stekt løk. Jeg synes forresten at brun saus til fisk er en utrolig merkelig kombinasjon. Spiser dere det til fiskefileter, fiskepinner eller annen sjømat også?
Teline Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Til fiskekaker spiser vi hvitvinsdampet villris hvitløksristede grønnsaker. Til kjøttkaker viltsaus med tyttebær og einebær, grillet sopp, potetmos og baby gulrøtter.
Sli1 Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 Spiser alltid makaronistuing til kjøttkakene:) namm!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #14 Skrevet 20. september 2012 Fiskekaker bruker vi som regel bare til å ha på skiva, gjerne med ketchup på (ungene). Men kan også ha poteter og brunsaus til. Kjøttkaker har vi poteter, brunsaus, tyttebær og gjerne kålrabistappe.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. september 2012 #15 Skrevet 20. september 2012 Hjemmelagde Kjøttkaker; må trekkes i brun hjemmelaget saus i en times tid og serveres med ertestuing, dampede gulerøtter, brokkoli, blomkål og poteter. Fiskekaker serverer vi på 2 måter; enten stekte eller i brun saus, raspede gulerøtter og poteter.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. september 2012 #16 Skrevet 20. september 2012 Til kjøttkaker har vi kokte poteter og brun saus. Og enten raspet gulrot eller kokt gulrot og blomkål. Har også makaroni til. Barn og samboer tror jeg har ketchup til dette. Vi spiser ikke fiskekaker, men til fiskeboller har vi det samme bare hvit saus. Noen ganger reker i lake på siden. De har også ketchup til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå