Gå til innhold

Hjerteslagene på babyen var på 140 :)

Anbefalte innlegg

Jeg var seriøs i mitt innlegg. Det er ingen vitenskapelig grunnlag for å si at hjerteslag indikerer kjønn. Babyens puls vil variere gjennom svangerskapet - og gjennom dagen, alt etter om den sover, er aktiv, stresset eller rolig. Dermed er det ikke mulig å si at "så og så mange hjerteslag er lik X kjønn".

http://www.dinside.no/351868/myter-om-graviditet

Fortsetter under...

veldig opp og ned da :) Aner jo ikke jeg. da er det bare jugd da at jentene har sterkere hjertelyd? Blir små forvirret jeg

Jeg spurte jordmoren min på sist kontroll ang dette. Hun sa at hun ikke trodde på dette med hjerte lyd og kjønn-. Min jente ( påvist kjønn på ultralyd 4 ganger) har alltid hatt et lavt antall hjerteslag i minuttet rundt 130 - 136. Ifølge hjerteslagene venter jeg isåfall en gutt. Det blir spennende å se!

sikkert ikke noe i det, men står i bøker og flere jordmødre har sagt det, så noe må jo det være i det.. men bare spekulasjoner. ja. alt som ikker er vitenskapelig bevist er rett.. men man kan anta.. MEN det er hvertfall mer seriøst enn kinesiske fødselskart og mange andre rare ting som folk ser på.. hehe... ;) ;)

Annonse

Jeg var seriøs i mitt innlegg. Det er ingen vitenskapelig grunnlag for å si at hjerteslag indikerer kjønn. Babyens puls vil variere gjennom svangerskapet - og gjennom dagen, alt etter om den sover, er aktiv, stresset eller rolig. Dermed er det ikke mulig å si at "så og så mange hjerteslag er lik X kjønn". http://www.dinside.no/351868/myter-om-graviditet

Måtte le av myten om halsbrann og hår.. mine fikk hår da de var 3 år.. masse halsbrann .... hehe.. stemmer ikke på meg.. bombe!!!

Høres ut som mamma: jeg gav deg og brødrene dine kumelk fra dere var født. Dere var da aldri syke.. så kan ikke være farlig.. Så da blir erfaringen fra en person en fakta... som underbygges av flere personer som har opplevd positive resultat av bevist farlig ting som å gi kumelk til spedbarn...

Første her lå jevnt på 144 alle målinger. Jente.

Nå har jeg jente nr 2 i magen, men har ikke hørt noen hjerteslag ennå, så vet ikke hva hun ligger på. Får vel høre det hos jordmor i neste uke, regner jeg med. :) Veldig spent på om det er ca likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...