Gå til innhold

Hvor mange pp før graviditet?

Anbefalte innlegg

Et spørsmål fra ei som er i 4 pp og lengter etter å bli gravid. Hvor mange pp hadde dere før det klaffet? Leser om så mange som fikk det til på første pp at jeg blir litt stresset selv om jeg vet det kan ta litt tid:-) på forhånd takk for svar og gratulerer så mye til dere som er blitt gravide:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972871-hvor-mange-pp-f%C3%B8r-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ett år med intens prøving, endte i MA, så to år med intens prøving, og to omganger med hormoner som skal gi eggløsning, endte i MA/BO. Så enda et år med intens prøving, hormoner... Nå gravid, 16+3.

Det gikk på 2. pp her, og jeg er 8+3 nå :) Det er ikke meningen å stresse deg på det, altså, og jeg skjønner meget godt tankene dine. Det skal faktisk endel tifeldige hendelser til for å bli gravid, og at det ikke klaffer med én gang er ikke rart i det hele tatt. Jeg ønsker deg lykke til, og håper inderlig at det fungerer for deg snart :)

Kikkar berre innom her frå 2.tr. Eg slutta på pillen i mars og blei gravid i juni, så blei vel gravid i 3.pp. Anser oss som heldige, hadde ikkje trudd at ting skulle klaffa så kjapt. Kjenner fleire som har prøvd nesten eit år, og nokre som har fått det til superkjapt. Det er nok veldig individuelt, for min del klaffa det då eg kutta alkohol heilt. Veit ikkje om det hadde noko å seie, men dersom ein prøver lenge, kan det jo vere verdt eit forsøk? :) Lukke til, berre slapp av så ordnar det seg.

19pp derav 6-7 runder med hormoner. Var nesten 12 uker da vi egentlig skulle startet med IVF. Så rakk det akkurat denne gangen og :D Sist var det 30pp før han satt. Jeg har PCOS, (bare å Google om du ikke vet hva det er) jeg er av de med forstørrede eggstokker og MASSE egg. Det betyr dårlig kvalitet på de fleste. Masse lykke til og bruk sunn fornuft og ikke ibux mens du prøver ;-)

Annonse

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Jeg er ikke gravid nå....men jeg har vært gravid 4 ganger, og har vært heldig...alle 4 gangene satt det på 1pp. Men to av de gikk galt, en SA og MA. Så skal vel snart igang å prøve igjen...så blir spennende å se hvor mange pp det blir da.

ønsker deg masse lykke til :)

Ble vel gravid i første "skikkelige" prøveperiode.. Men har hatt regelmessig sex i 5 år før jeg ble gravid igjen.. ( etter jenta mi)

Har PCOS og det traff på første dobble pergokur..

Har vært til utredning i nesten 2 år av de 5 da, og ikke hatt eggløsning en eneste gang..

Heldige meg som har en mann med veldig gode svømmere, nesten så de spurte om han ville donere litt når han fikk svarene..

Det er mange som sliter lenge uten at det er noe galt..

Hvis alt er bra med begge parter så er det vel 25 % sjanse i hver syklus .. ( eller noe i den duren..)

Annonse

Jeg har vært gravid 4 ganger (inkludert denne gangen), hvorav en endte i MA. Ingen av gangene har vært planlagte men veldig velkommen. Så jeg har vel egentlig ikke hatt noen pp.. Men jeg kjener mange som må prøve en stund, og opptil ett år er vel normalt?

To og ett halvt år med prøving, inkludert diverse hornonbehandlinger, spontanabort, og til slutt ivf. Er nå gravid i uke 14 :-)

Tror du kan ta det helt med ro, er langt i fra alle det klaffer for første prøveperiode. Masse lykke til :-)

Med førstemann ble jeg gravid på første pp :-) Men denne gangen så prøvde vi i ca 6 mndr før vi bestemte å vente til neste sommer med å prøve igjen. Da jeg hadde skoleoppstart nå i August så det passet bra å vente... MEN.. mensen kom jo ikke , så jeg er visst gravid med skatt nr to ;-) Den satt når jeg IKKE forventet det i det hele tatt ! Masse lykke til :-) Den sitter nok snart skal du se . Prøv å ikke (vet det er lettere sagt en gjort) tenke såå mye på det .

6 pp her denne gangen, er andre gangs. Første graviditet så gikk jeg lenge uten p-piller, men prøvde ikke, så da vi endelig bestemte iss for å prøve da så satt hun på første forsøk. :-) tingen er vel kanskje. Prøve å ikke stresse.. Si til seg selv at vi tar det som det kommer. :) lykke til. :)

Et spørsmål fra ei som er i 4 pp og lengter etter å bli gravid. Hvor mange pp hadde dere før det klaffet? Leser om så mange som fikk det til på første pp at jeg blir litt stresset selv om jeg vet det kan ta litt tid:-) på forhånd takk for svar og gratulerer så mye til dere som er blitt gravide:-)

5 pp her,så gravid,men endte i sa. Ble gravid igjen rett etter sa,og er 11 uker idag:-)

Ved forrige 1 pp og denne gang 2 pp.. For en del år siden prøvde jeg og eksen på barn og vi gikk 1,5 år uten noe hell. Da ble det slutt, så vi fikk aldri vite hvor lang tid det hadde tatt :) vi har begge barn med andre den dag i dag, så det var ingenting "feil" med oss..

Som du ser fra alle svarene så er det helt normalt å ha både få og mange pp før klaff. Med eksen gikk jeg å telte dager, tok el tester og håpet mensen ikke dukket opp.. Like skuffet hver gang. Slappey aldri av.

Med han jeg er med nå, bestemte vi oss bare for å kaste pillene og ta det som det kommer. Ikke fokusere på det. Visste knapt når mensen skulle komme. Og null clue på når jeg hadde el.

Lykke til til deg! Plutselig klaffer det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...