Gå til innhold

litt lei meg ang kommentarer jeg får.

Anbefalte innlegg

jeg er litt lei for tiden, var på møte i går kveld,

så fikk jeg høre: er ikke du litt for gammel til å få barn?

jeg er blitt 39 år nå men jeg og samboeren min har prøvd i nesten 10 år på å bli gravid.

jeg stor koser meg som gravid, men blir så lei meg når folk sier det til meg.

flere som hører slikt?

Fortsetter under...

Forslag til svar:

"Er ikke du litt for stygg til å kommentere?"

"Er ikke du for dum til å mene noe?"

"Er ikke du for utrivelig til å blande deg?"

Ikke så mye hjelp i meg altså... :P

Uansett, når jeg fikk kommentarer på "gift ja, er på tide med barn da" osv når vi hadde prøvd i flere år pleide jeg alltid å være ærlig å si "Vi klarer ikke lage barn vi på egehånd vi skjønner du.", også tenkte jeg at da kommer den personen til å tenke seg om to ganger før han/hun spør en annen person. Følte liksom jeg bidro litt til oppdragelsen av menneskeheten... :P

Annonse

Ja svar tilbake med samme "mynt". Makan til frekke folk. Jeg fikk kommentar fra ei venninne jeg ikke ser så ofte: "ser du har fått litt mage allerede, jøss det var tidlig!". Jeg bare sa "ja, jeg er i det minste gravid, hva er din unnskyldning". Har ikke så mye til overs for henne fra før da :P folk tenker seg ikke om, prøv å ikke la det gå inn på deg. Gratulerer så myr med graviditeten :)

jeg får beskjed om at jeg er for ung.... og jeg er 24 år gammel... så med mindre du er ganske presis på gjennomsnittet (som vel er 31 eller 32 eller noe slikt) så er man tydeligvis ikke 100% egnet til å bli mor.

noen er så tankeløse når de åpner munnen!! man bør være veeeeldig varsom når man prater med folk om barn/ikke barn, osv....

dessuten er det veldig mange som får barn rundt 40-årene nå.... så for gammel synes jeg ingen kan si. på barselgruppa mi sist var vi meg på 25, ei på 24 og de andre var 37, 39 og 42.... så de litt mer voksne var i flertall faktisk :)

Huff, skjønner du blir lei deg av det. Jeg ville nok også hatt en kommentar på lur, så du kan ta tilbake med samme mynt, så de skjønner at det var utrolig teit å si sånn.

Noen er rett og slett grenseløst frekke!

Huff så dårlig:(. Visst de hadde fulgt litt med i media så er gjennomsnittsalderen for førestegangsfødende nå 36+, og folk må lære å tenke før dem prater om noe de slettes ikke har peiling på!. Blir utrolig provosert av slike kommentarer, folk må lære å feie for sin egen dør. Skikkelig vondt å høre slike ting. Jeg venter mitt 3 felles barn med en mann på snart 48, selv er jeg 36. Er mange som prater rundt at vi nå skal ha enda en, men er det de som skal ta seg av barna, eller er det vi????. Tar meg fint av alle barna selv jeg. De 2 første fikk jeg når jeg var akkurat fyllt 18 og 21. Synes det er mye koseligere å få barn nå i høyre alder, samme synes mannen. Han forguder både meg og barna og velger utelivet bort totalt for å være hjemme mest mulig sammen med barna. Klem fra meg:).. Ps ha mange venner som har fått flere barn i "høy" alder som den kaller det!

Huff så dårlig:(. Visst de hadde fulgt litt med i media så er gjennomsnittsalderen for førestegangsfødende nå 36+, og folk må lære å tenke før dem prater om noe de slettes ikke har peiling på!. Blir utrolig provosert av slike kommentarer, folk må lære å feie for sin egen dør. Skikkelig vondt å høre slike ting. Jeg venter mitt 3 felles barn med en mann på snart 48, selv er jeg 36. Er mange som prater rundt at vi nå skal ha enda en, men er det de som skal ta seg av barna, eller er det vi????. Tar meg fint av alle barna selv jeg. De 2 første fikk jeg når jeg var akkurat fyllt 18 og 21. Synes det er mye koseligere å få barn nå i høyre alder, samme synes mannen. Han forguder både meg og barna og velger utelivet bort totalt for å være hjemme mest mulig sammen med barna. Klem fra meg:).. Ps ha mange venner som har fått flere barn i "høy" alder som den kaller det!
æsj, ble mange skrivefeil her, har ei som hyler så måtte forte meg!

Annonse

Vil bare kommentere en ting, gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende i norge er 28 år per idag, og noe høyere i større byer. Men når det er sagt er det slett ikke uvanlig å være førstegangsforeldre og nærme seg 40! Og ikke er det noe galt i det helller.. Har ei jeg kjenner som nå er lykkelig gravid med nr. 1, og blir 40 før barnet er født, og jeg synes det er kjempefint! Hun kommer til å bli en fantastisk mor, og jeg vet de har prøvd lenge for å få barnet :) Tror det bare er uvitende mennesker som kommenterer alder, om man vil ha barnet og føler seg klar for det er det viktigste, og alder har ingen betydning.

Æsj... mamma var 39 når hun ble gravid med min lillesøster... Så det er vel ikke for gammelt. Folk bør tenke seg om før de snakker altså!! Tenker de ikke på at ikke alle er så heldig å få barn! Eller at de strever...??

Man skal vÆre takknemlig for det man får, og at man får!

Fikk hakeslepp da jeg hørte at ei som ble gravid med prøverør hadde spurt om det gikk ann å få bestemme kjønn, fordi hun ønsket seg en jente...!! Det er greit å ønske seg noe, men du spør da ikke om det!! Jeg er selv veldig glad for at jeg skal ha en gutt til, selv om jeg hadde skikkelig jentefølelse. :P Mange sa at: nå satser du vel på en jente? Mitt svar var: nei, jeg satser på et friskt bran! :)

Oi, den svei..... :(

Jeg er 36 og venter barn nummer tre om 9 uker. Det har tatt meg 8 år og 16 ivf for å komme dit jeg forhåpentligvis kommer til i november - trebarnsmamma :)

Du må stå opp for deg selv! Hadde noen på denne kloden kommentert min alder ifht til å få barn, så hadde jeg syns mektig synd på vedkommende. Oi, oi, oi......kjenner det raser her, så sint blir jeg! Ble det sagt av en voksen person i plenum også? Neste gang, da slår du tilbake big-time!

Jeg får mye mas om kjønn denne gangen er Så JÆv..... lei det!! Har to gutter fra før, så da er det et evig mas om jente, jente, jente... Men da sier jeg: "å vet du, det glemte jeg helt å krysse av for - så de tok sikkert bare den typen som det var mest av"... Eller: "Vel, nå er jeg bare veldig glad for å kunne få mulighet til å oppleve å bli mamma i disse tider da det er mange som strever, så at et barn velger å kommer til meg - er så mye større i seg selv enn betydningen av hvilken vei tissen går".

Kose deg med magen og graviditeten!! Lykke til :)

Jeg tror jeg hadde blitt helt paff jeg også hvis jeg fikk den der i fleisen!

Jeg er ikke noe god på å finne på gode kommentarer tilbake sånn på stående fot, så det gjelder tydeligvis å ha noen i bakhånd.

Er det sånn at vi nå må være forberedt på at folk nå synes det er helt normalt å kommentere personlige forhold, kropper og personlige valg nå når en er gravid??

At det er mulig å være så blåst i hodet at en får seg til å si noe sånt da, herregud!!? jeg hadde svart:

Så du mener altså at når det tok oss nesten 10 år å bli gravide burde jeg tatt abort siden jeg nærmer meg 40 da sier du??

den samme personen kommenterte igjen at jeg er gravid, da

fortalte jeg henne at vi har slitt i nesten 10 år for å bli gravid, ikke

slik som henne som blir gravid hele tiden.

dama ble helt stille.

Gratulerer med graviditeten!

Godt at du klarte å svare tilbake.

Nå synes jeg du bare skal nyte det magiske som skjer i kroppen din:)

Prøv å tenke at det faktisk er litt synd på sånne mennesker. Mest sannsynlig er denne personen en som snakker før hun tenker i mange settinger, du er garantert ikke den eneste som reagerer på henne og til syvende og sist blir det hennes tap. Ingen orker å være mye sammen med en som sårer i øst og vest.

Vær stolt, strutt med magen og hold hodet høyt!!

Gratulerer så mye!! :D alder er ikke noe. Kjenner da flere som får barn både i 20- 30- og 40 åra. Like nydelig er det uansett:) å om man blir gode foreldre ell ikke ligger ikke i alderen, men mental innstilling:P Syntes det er kjempe bra dere endelig får det dere har ønsket dere:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...