Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 Snakker ikke om rier eller fødsel nå. Men om de berømte BEKKENPLAGENE Har hatt bekkenløsning i mange uker nå, men den blir bare verre og verre. No for tiden bruker jeg krykker for avbalastning, men dette hjelper ikke i det hele tatt :/ Nå har bekkenet blitt så ille at sengen vår gir meg store smerter og det er umulig å finne en stilling som gjør det behagelig for meg sengen er på en måte blitt for myk for "holdningen" til bekkenet. Jeg sliter med å løfte min 13kg tunge sønn og smertene gjør at jeg nesten ikke kan gjøre noenting med han Ser virkelig mørkt på det å gå slik i 9!! Uker til, men har samtidig sakt til jordmor at å bli satt igang NEKTER jeg med mindre det er 110% nødvendig. Men nå har jeg så intense smerter KONSTANT at jeg idag sitter her og håper at fødsel starter imorgen liksom. Å det er så trist, for slik vil jeg ikke føle det og selvfølgelig vil jeg ikke føde imorgen men det er sååå frustrerende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterSol+2 Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 uff, full sympati herfra! er det bekkenløsning eller bekkenlåsning? forrige svangerskap gikk jeg rundt på krykker og følte ikke at det hjalp NOE, -og så tok jeg en tur til kiropraktor.. knekk knekk knekk, så var jeg i knallform. derfor var jeg tidlig ute når det begynte å gjøre vondt i dette svangerskapet, og har fint kunnet løfte sønnen min på 18 kg, uten problemer. først nå siste par ukene at jeg har fått bekkenløsning. og det er jo naturlig at det kommer nå, siden jeg er fødeklar;) har du forsøkt bekkenbelte? det kan hjelpe ganske mye, har jeg hørt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144560317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre solstråler Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 Føler med deg 110%!!!! Har det på akkurat samme måte selv, bekkenet er helt forferdelig og formen er mildt sagt skikkelig dritt om dagen. Blir sliten av å tenke på å gjøre noe og irriterer meg grønn over alt jeg ikke klarer lengere. Tårene kommer stort sett hver dag pga. smertene og at det rett og slett er deprimerende å tenke på at jeg kanskje må gå slik i minimum 6 uker til! Trodde bekkenet skulle bli bedre etter at lillen i magen la seg med hodet ned og sank ned i bekkenet, tenkte det ville bli litt stivere og mer stabilt, men nå er det værre enn noen gang. Har hatt bekkenløsning siden uke 15 i svangerskapet og har gått sykmeldt siden uke 25, men med to små i hus fra før så er det bare såvidt det går rundt nå. Klarer ikke å løfte de jeg har fra før, klarer nesten ikke å sette meg ned til dem, da er ihvertfall risikoen stor for at jeg ikke kommer meg opp igjen. Enkle ting som å ha på sko eller snu meg i senga er stort sett håpløst og mesteparten av tiden ønsker jeg meg krykker for å komme meg fra A-B. Har ikke fått det enda, men bruker stoler, vegger, folk eller hva jeg nå enn finner rundt meg forholdsvis aktivt når jeg skal reise meg og bevege meg Håper virkelig at det retter seg litt ettersom ukene går, må vel ikke gi opp håper før det motsatte eventuelt er bevist Men må si jeg gleder meg til alle vondtene er over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144560377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. september 2012 #4 Del Skrevet 19. september 2012 uff, full sympati herfra! er det bekkenløsning eller bekkenlåsning? forrige svangerskap gikk jeg rundt på krykker og følte ikke at det hjalp NOE, -og så tok jeg en tur til kiropraktor.. knekk knekk knekk, så var jeg i knallform. derfor var jeg tidlig ute når det begynte å gjøre vondt i dette svangerskapet, og har fint kunnet løfte sønnen min på 18 kg, uten problemer. først nå siste par ukene at jeg har fått bekkenløsning. og det er jo naturlig at det kommer nå, siden jeg er fødeklar;) har du forsøkt bekkenbelte? det kan hjelpe ganske mye, har jeg hørt! Det er bekkenløsning bekkenbelte har jeg ikke tatt frem denne gang da det ikke hjalp med første :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144560999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. september 2012 #5 Del Skrevet 19. september 2012 Føler med deg 110%!!!! Har det på akkurat samme måte selv, bekkenet er helt forferdelig og formen er mildt sagt skikkelig dritt om dagen. Blir sliten av å tenke på å gjøre noe og irriterer meg grønn over alt jeg ikke klarer lengere. Tårene kommer stort sett hver dag pga. smertene og at det rett og slett er deprimerende å tenke på at jeg kanskje må gå slik i minimum 6 uker til! Trodde bekkenet skulle bli bedre etter at lillen i magen la seg med hodet ned og sank ned i bekkenet, tenkte det ville bli litt stivere og mer stabilt, men nå er det værre enn noen gang. Har hatt bekkenløsning siden uke 15 i svangerskapet og har gått sykmeldt siden uke 25, men med to små i hus fra før så er det bare såvidt det går rundt nå. Klarer ikke å løfte de jeg har fra før, klarer nesten ikke å sette meg ned til dem, da er ihvertfall risikoen stor for at jeg ikke kommer meg opp igjen. Enkle ting som å ha på sko eller snu meg i senga er stort sett håpløst og mesteparten av tiden ønsker jeg meg krykker for å komme meg fra A-B. Har ikke fått det enda, men bruker stoler, vegger, folk eller hva jeg nå enn finner rundt meg forholdsvis aktivt når jeg skal reise meg og bevege meg Håper virkelig at det retter seg litt ettersom ukene går, må vel ikke gi opp håper før det motsatte eventuelt er bevist Men må si jeg gleder meg til alle vondtene er over! Uff, får vondt av deg jeg :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre solstråler Skrevet 19. september 2012 #6 Del Skrevet 19. september 2012 Man må jo bare se så positivt på det som man kan Er ikke hver dag jeg klarer det, men prøver å tenke at det bare er for en periode og med erfaringen fra forrige svangerskap hvor bekkenløsningen heldigvis rettet seg etter fødsel når hormonene var borte, så håper jeg at jeg blir like frisk og rask som før etter fødsel denne gangen også Har du slitt med symptomer etter forrige svangerskap eller var du helt fin en stund etter forrige fødsel?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hybelkanina Skrevet 19. september 2012 #7 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Har du prøvd å gå til osteopat? Jeg var så plaget av bekkenløsning i første svangerskap at det i seg selv var grunn til at jeg gruet meg voldsomt for å bli gravid igjen. Sist var jeg knapt istand til å gå de siste 10 ukene. Gikk til kiropraktor og det funket litt akkurat der og da, men to dager senere var det like ille. Denne gangen begynte plagene allerede i uke 11, men så fikk jeg tips om osteopat. Og takket være det tipset er jeg nå fortsatt fullt mobil en uke før termin! Har ikke hatt veldig mange behandlinger heller men har klart å holde det i sjakk på den måten. Det er ikke sikkert det funker like bra for alle, men jeg har hørt om veldig mange som har hatt god hjelp av det. Kan absolutt anbefale at du gir det en sjanse! Endret 19. september 2012 av Zebrah Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. september 2012 #8 Del Skrevet 19. september 2012 Man må jo bare se så positivt på det som man kan Er ikke hver dag jeg klarer det, men prøver å tenke at det bare er for en periode og med erfaringen fra forrige svangerskap hvor bekkenløsningen heldigvis rettet seg etter fødsel når hormonene var borte, så håper jeg at jeg blir like frisk og rask som før etter fødsel denne gangen også Har du slitt med symptomer etter forrige svangerskap eller var du helt fin en stund etter forrige fødsel?? Så sant så sant det jeg prøver på.. Jeg har et skadet halebein etter en skiulykke som alltid kommer til å merkes. Tror dette er noe av grunnen til at jeg få så sinnsykt vondt i tillegg, men vet jo ikke. Men jeg tror bekkenplagene gikk over etter hvert med storebror ja så er det jeg også ser frem til, at hormoner skal stabiliseres og alt blir bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. september 2012 #9 Del Skrevet 19. september 2012 Har du prøvd å gå til osteopat? Jeg var så plaget av bekkenløsning i første svangerskap at det i seg selv var grunn til at jeg gruet meg voldsomt for å bli gravid igjen. Sist var jeg knapt istand til å gå de siste 10 ukene. Gikk til kiropraktor og det funket litt akkurat der og da, men to dager senere var det like ille. Denne gangen begynte plagene allerede i uke 11, men så fikk jeg tips om osteopat. Og takket være det tipset er jeg nå fortsatt fullt mobil en uke før termin! Har ikke hatt veldig mange behandlinger heller men har klart å holde det i sjakk på den måten. Det er ikke sikkert det funker like bra for alle, men jeg har hørt om veldig mange som har hatt god hjelp av det. Kan absolutt anbefale at du gir det en sjanse! Det må jeg sjekke om finnes i mitt distrikt Alle forskjellige har så fancy navn hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Postman Pat Skrevet 19. september 2012 #10 Del Skrevet 19. september 2012 Kom deg tilbake til legen og få en henvisning til fysioterapeut. Med henvisning betaler du ingenting for behandlingen. Jeg fikk bekkenløsning for ca 8 uker siden. Hadde konstant vondt, uansett stilling. Sov dårlig og så videre. Fikk time hos fysioterapeut og har gått 1-2 ganger i uka for behandling og trening. Føler ikke jeg har bekkenløsning lenger, til og med kynnerne har blitt bedre (de var også vonde). Hos fysioterapeuten gjør jeg mange forskjellige øvelser som styrker bekkenet. Jeg får tips om endringer i måten jeg står og går på. Mye av det vi gjør kan jeg også gjøre hjemme. Er i avslutningen av mitt tredje svangerskap, gikk ut i permisjon uten å ha vært sykemeldt. Det trodde ikke engang legen min jeg skulle, da jeg fikk henvisningen til fysioterapeuten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144561736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi* Skrevet 20. september 2012 #11 Del Skrevet 20. september 2012 Uff ikke bra å ha så vondt.... Jeg var krykkebruker før jeg starta med akupunktur. Det har minsket smertene og klart å holde ting i sjakk. Kan det være noe å prøve? I tillegg for meg er svømming fantastisk. Jeg går på gravid/bekkentilpassa svømming en gang i uka og det er som å komme til himmelen! Om det ikke finnes noe slik hos deg hjelper også å bade alene i svømmehall og bare "henge og dingle" på en sånn pølse. Jeg har også fått midlertidig park.kort for forflytningshemmede. Utrolig deilig, for bare en tur på butikken setter meg ut. Søkte kommunen med legeerkkæring. Bare litt tips fra en annen bekkenløs:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972850-trodde-ikke-det-var-mulig-%C3%A5-ha-s%C3%A5-vondt-jeg/#findComment-144562722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå