Elvira25 Skrevet 20. september 2012 #26 Del Skrevet 20. september 2012 Her er det enten jeg som handler, eller så drar vi sammen til barneutstyrsbutikkene. Mannen liker ikke shopping i det hele tatt, jeg elsker å drive med research og sjekke ut hva som anbefales osv. Så det faller seg egentlig naturlig. Ser mange skriver at mannen skal betale slik og sånn. Er det virkelig vanlig å ha "mine og dine" penger når man får barn? Her har vi alltid hatt felles økonomi, men skjønner at noen har delt økonomi når man "bare" er kjærester. Men etter å ha fått barn? Høres veldig tungvindt ut.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144563722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turbojenta og lillesøster Skrevet 21. september 2012 #27 Del Skrevet 21. september 2012 Vi har det aller meste fra førstemann av de store tingene. Som andre skriver her er jeg også ganske kresen på hva jeg kjøper og bruker ofte mye tid på å finne ut hva andre anbefaler og leser tester før jeg kjøper av de større tingene. Mannen har som regel lange dager på jobb i ukedagene, og står på hjemme her i helgene både med snuppa og mye av det praktiske. Jeg elsker å gå i butikker, noe jeg absolutt ikke kan si om han Det har derfor blitt naturlig at jeg har tatt meg av innkjøpene, både store og små. økonomien er felles nå som vi er gift og har barn så jeg tenker ikke så mye på hvem som har kjøpt hva, på samme måte som med alt annet av mat, lån, regninger, diesel og lignene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144565854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti B Skrevet 21. september 2012 #28 Del Skrevet 21. september 2012 Her i huset er vi to om dette og gjør/bidrar like mye. Alt vi har handla inn har vi gjort sammen, diskutert hva vi trenger, hva vi må/vil ha, hvilken farge osv.. og delt sånn ca 50/50 hvem som har betalt akkurat da. Vi er ikke så nøye på akkurat den delen, det er jo til babyen vår! Er kjempeglad for at han bryr seg og bidrar like mye som meg! <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144565935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iok med sønn <3 Skrevet 21. september 2012 #29 Del Skrevet 21. september 2012 Hehe... å nei, det har han ikke gjort!! Men jeg er bare 24 uker da... å vi har d meste fra nr 1 egentlig. Med nr 1 var han med å kjøpte seng å stellebord. Senga ville han helst ha billigst mulig (så kjenner meg igjen i at tv, data og alt mulig annet kan koste), men jeg tromfra igjennom at den skulle være hvit! Så var det sengekanten som ikke var nødvendig... så jeg bare kjøpte alene, så fikk han se etterhvert at det virkelig er noe man trenger! Må kjøpe ny, for jeg krympa den andre, så d kan han få kjøpe hehe.. Ellers var han utrolig søt når han kom med et par sokker til han på sykehuset, for han var så kald på bena. Sokkene burde vært innrammet, for de var bare sååååååå store!! Han brukte de når han var 1-1/2 år, så han hadde jo ikke peiling, men det var bare en så fin tanke Så har han kjøpt i senere tid da, veldig fine klær når han har vært på noen reiser uten oss. Nå venter vi gutt nr 2, å jeg tror ikke han kommer til å kjøpe noe det første året... ligger vel ikke helt i hans natur. Jeg derimot eeeeeeeelkser å shoppe gutteklær, for det er så mye fint Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144566937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blå1rosa Skrevet 21. september 2012 #30 Del Skrevet 21. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144567162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blå1rosa Skrevet 21. september 2012 #31 Del Skrevet 21. september 2012 nei, han har ikke handlet noe så langt.. eneste han har "kjøpt" er bilstol, som ble sponsa av mormora hans.. virker nesten som at han mener at jeg skal bruke alle penga som jeg fikk som engangsstønad til å handle til babyen.. jeg syns ikke det blir helt riktig da men.. Har nok ikke så fryktelig mye utstyr enda heller, men har jo "god" tid enda (32uker) ;p Er det ikke det som er meningen da? Man får engangsstønad for å kjøpe inn det barnet trenger? Nå har aldri jeg fått dette da,men det trodde jeg.. En får engangsstønad når en ikke har krav på fødselspenger så d e på en måte noe du skal leve av i tiden du har permisjon... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144567173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille +gutt Skrevet 22. september 2012 #32 Del Skrevet 22. september 2012 "godt" å lese at vi er flere i samme båt med fedre som virker som de ikke bryr seg. Mye av hormontrollet mitt har kommet pga dette, jeg har vært alene om alt innkjøp, all info sjekking på hva som er bra og hva man trenger. Han har vært med en gang i baby butikk da, jeg kjøpte da tre luer. I ettertid har han ikke kjent igjen disse så tror ikke han var så til stede. Jeg må vel desverre si jeg er spent på fortsettelsen, her er vi snart ferdige med svangerskapet så han burde hatt tid til å bli vant til tanken nå. Håper bare ikke han fortsetter denne stien han nå har lagt etter barnet kommer. Jeg pleier også som ei over her nevnte å si i dag har JEG kjøpt....for at han kanskje skal føle at jeg føler jeg er helt alene om dette. Foreløbi har det ikke fungert selv om jeg sier rett ut at jeg føler meg alene om ansvaret. Vi er førstegangsforeldre og har heldigvis lest dette noen plasser at pappaer ikke alltid forstår hva det betyr før barnet kommer så jeg trøster meg med tanken og krysser fingrene Kjæresten min er nemlig av det slaget som har stor omsorg for de som er rundt han, uten at han er så gla i at alle skal se det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimax Skrevet 22. september 2012 #33 Del Skrevet 22. september 2012 Nei, min kjære har ikke handlet inn noe enda, men det er på grunn av økonomiske årsaker. Han er veldig takknemlig for at jeg gjør det og han er entusiastisk når jeg kommer hjem med småtterier. Han har til gjengjeld foreldre som er ivrige. Faren hans har kjøpt barnevogna, mor hans vil kjøpe bilstol og tørketrommel og kjøper inn barneklær. Han er veldig god på å lese gjennom bøker(satt seg bedre inn enn meg i sånne ting), elsker å ta på magen min og snakker til litj veitja vår.Han satte opp vogn og sprinkelseng med en gang vi fikk de i hus. Så selv om han ikke har kjøpt alt for mye er han veldig engasjert. Eller jo, vi kjøpte ny bil nå, ikke ille det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blå1rosa Skrevet 22. september 2012 #34 Del Skrevet 22. september 2012 "godt" å lese at vi er flere i samme båt med fedre som virker som de ikke bryr seg. Mye av hormontrollet mitt har kommet pga dette, jeg har vært alene om alt innkjøp, all info sjekking på hva som er bra og hva man trenger. Han har vært med en gang i baby butikk da, jeg kjøpte da tre luer. I ettertid har han ikke kjent igjen disse så tror ikke han var så til stede. Jeg må vel desverre si jeg er spent på fortsettelsen, her er vi snart ferdige med svangerskapet så han burde hatt tid til å bli vant til tanken nå. Håper bare ikke han fortsetter denne stien han nå har lagt etter barnet kommer. Jeg pleier også som ei over her nevnte å si i dag har JEG kjøpt....for at han kanskje skal føle at jeg føler jeg er helt alene om dette. Foreløbi har det ikke fungert selv om jeg sier rett ut at jeg føler meg alene om ansvaret. Vi er førstegangsforeldre og har heldigvis lest dette noen plasser at pappaer ikke alltid forstår hva det betyr før barnet kommer så jeg trøster meg med tanken og krysser fingrene Kjæresten min er nemlig av det slaget som har stor omsorg for de som er rundt han, uten at han er så gla i at alle skal se det Heldig som førstegangs da. Men min kar har 3 barn fra før, så er ikke noe nytt for han.. Han klarte en gang å si at jeg var den strengeste han noen gang hadde vært i lag med.. Men jeg er da kansje den eneste som har krevd at han tar del i noe ang. ungen å graviditet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 22. september 2012 #35 Del Skrevet 22. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning bra å vite jeg ikke er den eneste med en slik sambo. håper det er bare fordi det er vår første og det er vanskelig for han å knytte seg og glede seg til noe han ikke føler daglig. håper det blir bedre når mini blir født og han ser hvor mye utstyr som er nødvendig egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blå1rosa Skrevet 22. september 2012 #36 Del Skrevet 22. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning bra å vite jeg ikke er den eneste med en slik sambo. håper det er bare fordi det er vår første og det er vanskelig for han å knytte seg og glede seg til noe han ikke føler daglig. håper det blir bedre når mini blir født og han ser hvor mye utstyr som er nødvendig egentlig. Dette er min samboers 4 barn, så du kan jo håpe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 22. september 2012 #37 Del Skrevet 22. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning bra å vite jeg ikke er den eneste med en slik sambo. håper det er bare fordi det er vår første og det er vanskelig for han å knytte seg og glede seg til noe han ikke føler daglig. håper det blir bedre når mini blir født og han ser hvor mye utstyr som er nødvendig egentlig. Dette er min samboers 4 barn, så du kan jo håpe GREAT.... haha.... la oss krysse fingrene og si amen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 22. september 2012 #38 Del Skrevet 22. september 2012 JEg som er shopperen i fmailien, mannen bryr seg selfølgelig om babyen,men siden det er jeg som elsker å shoppe så lar han meg gjøre det=) synes d er greit da får jeg akkuratt det jeg vil ha og sånn jeg vil ha det=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blå1rosa Skrevet 22. september 2012 #39 Del Skrevet 22. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning bra å vite jeg ikke er den eneste med en slik sambo. håper det er bare fordi det er vår første og det er vanskelig for han å knytte seg og glede seg til noe han ikke føler daglig. håper det blir bedre når mini blir født og han ser hvor mye utstyr som er nødvendig egentlig. Dette er min samboers 4 barn, så du kan jo håpe GREAT.... haha.... la oss krysse fingrene og si amen Jepp, folk er forskjellig Ganske sikker på at jeg har vært ekstremt uheldig med valg av kjæreste... Jeg vurderer å flytte for jeg er så lei.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 22. september 2012 #40 Del Skrevet 22. september 2012 det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker. han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. Måtte se om det var jeg som skrev det inlegget.. Har det på samme måten... Men når jeg sier at "JEG skal kjøpe vogn, bilstol, base, osv." så blir han sur, å føler at jeg skviser han ut.. Noe som er meningen for å få han til og delta... så jeg venter i spenning bra å vite jeg ikke er den eneste med en slik sambo. håper det er bare fordi det er vår første og det er vanskelig for han å knytte seg og glede seg til noe han ikke føler daglig. håper det blir bedre når mini blir født og han ser hvor mye utstyr som er nødvendig egentlig. Dette er min samboers 4 barn, så du kan jo håpe GREAT.... haha.... la oss krysse fingrene og si amen Jepp, folk er forskjellig Ganske sikker på at jeg har vært ekstremt uheldig med valg av kjæreste... Jeg vurderer å flytte for jeg er så lei.. ja har vurdert det samme jeg og.. men så tenker jeg at det er mine hormoner og at det blir bedre etter fødsel... amen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144568698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunfisken Skrevet 22. september 2012 #41 Del Skrevet 22. september 2012 Her er det jeg som liker å sjekke ut tester av utstyr på nettet, så alt som seng, bilstol, vogn osv er det jeg som velger ut og han er fornøyd med det. Vi deler på kostnadene og han er bare glad han slipper ta avgjørelser på ting han ikke har snøring om. Han har derimot spurt kommende farmor om å strikke til bebisen og har klare meninger om hvordan teppet skal se ut (form og farge) og hva vi ønsker oss av strikkeklær osv osv. Veldig klar tale på hva småen skal ha av leker og slikt i framtida, men å forvente at han skal komme hjem med "en søt body jeg bare måtte kjøpe" nei det skjer ikke. Da hadde jeg valgt en annen mann hvis jeg ønsket det Er sjeleglad for at jeg får ta avgjørelsene på hva som skal kjøpes og at han engasjerer seg i meg, stedatteren sin, bebisen og fremtiden <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144569979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley_82 Skrevet 22. september 2012 #42 Del Skrevet 22. september 2012 Samme her... Vi har felles økonomi, og vi har betalt alt på fellesen. Her er det jeg som har satt meg inn i hva vi trenger + at det er jeg som er kresen på hva vi skal kjøpe. Han har vært med på alle butikkene og vært enig i kjøpene, ellers har han ikke kjøpt noe på egenhånd, men jeg tviler ikke på at han er engasjert i babyen vår.. Nå vet ikke vi hva vi får enda, så i forhold til klær, leker etc kan det jo være han vil synes det er lettere når nurket kommer ut... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144570216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KommendeMammaTilTre Skrevet 24. september 2012 #43 Del Skrevet 24. september 2012 Tror dette er veldig individuelt fra familie til familie.. her i huset har vi felles økonomi, og vi blir enig om hva som skal kjøpes. Men selve handlingen er det jeg som stort sett brenner for..og det er helt greit. Det sier ingen ting om den virkelige interressen for det kommende barnet om pappaen er handlegal eller ikke...Engasjementet har kommet for fullt når barne Min mann er verdens beste og mest engasjerte pappa for våre barn. Men skjønner det kan være litt fortvilende når man er gravid og ønsker at mannen skal engasjere seg.. før man har opplevd at det er når barnet er født det virkelig er naturlig for en mann/pappa og engasjere seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972814-har-mannen-deres-kj%C3%B8pt-noe-til-babyen-enda/page/2/#findComment-144573897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå