Gå til innhold

har mannen deres kjøpt noe til babyen enda??:)

Anbefalte innlegg

her i huset er det jeg som har ordnet det meste,det er akkurat som det liksom ikke har gått opp for han at det ikke er så lenge før vi bør ha ting klart.er 30 uker nå,så har jo litt tid igjen,men jeg liker å ha ting klart tilfelle det skjer noe før termin, man vet jo aldri.

alt er så dyrt i hans øyne,men han kan godt ha lyst til å kjøpe ny tv og alle mulige sånne ting:)

har dere det slik,eller er det bare meg?

vi har vært i noen babybutikker men vi går tomhendte ut hver gang,derimot når jeg går alene får jeg kjøpt det vi trenger:)

Fortsetter under...

1 pakke bleier ( det var vel rundt uke 20). Og en søt pyjamas fra en av reisene sine ;) og en smokk.

Regner med han og jentene blir å spøle bort en hel del $ når denne ungen bestemmer seg for å komme ;)

Som du skjønner så er dette nr 3 for iss. Så han har en god ide om hva en trenger og hva det koster.

Kan kanskje være bra om han din får jobben med å handle inn litt selv. Da får han et bildet av hva det koster og hva som trengs ;) du kan lage liste ;)

Her har gubben betalt for seng,bilsete,sengetøy,madrasser, bæresele og alle de store tingene. Han har også kjøpt en kosedress til vesla på Barnas hus :) Jeg skal betale han tilbake halvparten, siden han er student og brukte sparepengene sine ;)

Vi fikk 10500 av familien til å kjøpe vogn, så det var deilig.

Problemet her er at gubben alltid skal ha det dyreste.....

Her er gubben en ihuga bøker, så en body med Harley Davidson logo har han kjøpt:) med korte armer selvfølgelig:). (Praktisk til en november baby) ;) men det er hans første og min fjerde, så han skal ha for forsøket:) ellers har jeg handla inn alt annet, men har satt hann på "prosjekt babycall" :) tror han våkner litt når mini har kommet til og han ser at vi faktisk trenger det som er kjøpt inn :D

nei, han har ikke handlet noe så langt.. eneste han har "kjøpt" er bilstol, som ble sponsa av mormora hans.. virker nesten som at han mener at jeg skal bruke alle penga som jeg fikk som engangsstønad til å handle til babyen.. jeg syns ikke det blir helt riktig da men.. Har nok ikke så fryktelig mye utstyr enda heller, men har jo "god" tid enda (32uker) ;p

Annonse

det eneste her er vognen og bilstolen som kom samtidig. da måtte vi kjøre for å hente det og samtidig betale. da punga han ut. ellers ingenting. har ikke lest noen ting, har ikke laget noenting, har ikke kjøpt noenting. er ikke interessert i å engasjere seg. det eneste er at han av og til tar på magen når vi sitter i sofaen for jeg tar på magen min og snakker til nurke når han sparker.

han er en idiot for øyeblikket. min far laget sprinkle seng til min lillesøster når mamma gikk gravid med henne. så jeg har vokst opp med en engasjert far og det her er veldig tungt for meg å oppleve. :(

Han har ikke vært ute og handlet noe til baby alene, men han ble med meg på babybutikkene, og betalte gledelig for det vi kjøpte den gangen. Tror meste av grunnen til at han ikke har vært på handel alene er at han har jo ikke peiling på hva en baby trenger. Ellers er det jeg som har stått for resten av innkjøpene :)

Men nå har vi alt i hus, og alt står klart til baby :)

Han har kjøpt det meste. Han som begynte å gå bananas i barneklæravdelingene allrede i sommer. Jeg har kjøpt noe klær, vogn, bilstol og vippestol. Han har kjøpt seng, madrasser, sengetøy, vogge, noe klær, stellebord, og noen småting her og der.

Han er minst like ivrig som meg så :) Fornøyd og glad for det. Han har vært flink til å spare fra dagen han fikk se graviditetstesten, og han var den som sa at nå måtte vi ivei på storhandel for å fikse seng etc.

nei, han har ikke handlet noe så langt.. eneste han har "kjøpt" er bilstol, som ble sponsa av mormora hans.. virker nesten som at han mener at jeg skal bruke alle penga som jeg fikk som engangsstønad til å handle til babyen.. jeg syns ikke det blir helt riktig da men.. Har nok ikke så fryktelig mye utstyr enda heller, men har jo "god" tid enda (32uker) ;p

Er det ikke det som er meningen da?

Man får engangsstønad for å kjøpe inn det barnet trenger?

Nå har aldri jeg fått dette da,men det trodde jeg..

Pappa'n har tatt initiativ til kjøp av bilsete og barnevogn, lest seg skikkelig opp på det og bestilte via nettet, men jeg fikk bestemme fargen. Ellers har vi liksom gått og handlet sammen, bortsett fra at jeg har kjøpt litt klær på egenhånd.

Annonse

He he, nei, han har ikke kjøpt noe som helst unntatt at han var med for å se på vogn og sa ja til å gå med på å kjøpe den. Det er vel det nærmeste! Han liker ikke å shoppe, og blir stressa av å vandre rundt i babybutikker uten at vi vet nøyaktig hva vi skal ha. Derfor finner vi ingenting når vi går sammen, men alene har jeg ingen problemer med å finne noe.

Skulle jo ønske at han en dag kom hjem med et par sokker eller en body eller noe, men han tenker vel at jeg kan gjøre det siden jeg liker det. Skal legges til at han er veldig engasjert på alle andre måter, og det betyr tross alt mest. Han bare misliker shopping:)

Gjest Shanti ♥

Hehe, jeg er vel den som har dratt lasset og satt meg inn i hva vi trenger av utstyr og valgt ut det meste. Han har engasjert seg når jeg har gjort "grovsilinga" og vi har kommet oss til butikken. Også har han tatt initiativ til å kjøpe morsomme leker og sånt :)

Ikke noe (eller, han betalte for den ene dyna, og endel av vogn og bilstoler). Han må mases på før han gjør noe babyrelatert,som å montere vogn og seng f.eks. Så superengasjert er vel ikke rette ordet! Håper og tror ting endrer seg når barna blir født;)

Her har han ordnet det meste praktiske av barnevogn ( vi var enig om hvilken vi vill ha), bilsete, flaskevarmer, vippestol og bæresjal.

Jeg har tatt ansvar for klær/ sengetøy/ vaskekluter/smokker osv.

Bleier og slikt har vi ikke handlet enda.

Hos oss er det jeg som står for shoppingen når det gjelder barn(a). Han trør som regel til og betaler når det er dyre ting som vinterdress, vogn, etc. Men å handle på egenhånd, det gjør han ikke. Og det er nok mest fordi han ikke har peiling på hva han skal kjøpe.

Nå har vi mesteparten av det vi trenger fra forrigemann så det er ikke store handelen vi trenger å trø til med når neste mini kommer i desember.

Jeg har nok kjøpt det meste, men jeg hadde lærerferie i nesten 2 mnd i sommer, så hadde mer tid enn mannen, samt at jeg er en ivrig shopper da!;P Mannen kjøpte Voksi Urban-posen, men jeg føler vel kanskje at alle innkjøp til babyen, enten gjort av meg eller han uansett er fra oss begge siden vi har felles økonomi og det er vårt felles barn:)

Det eneste mannen har involvert seg i var baby-callen - der vi endte opp med en litt annen modell av samme merke. (Og mannen hadde helt rett i at den andre modellen var hakket bedre, altså!) Alt annet av klær og utstyr er det jeg som handler. Det må nevnes at jeg gjør i overkant mye research på best-i-test og hva andre mødre anbefaler og i det hele tatt er veldig kresen på hva jeg kjøper - så jeg forstår jo litt at mannen bare dropper å i det hele tatt PRøVE å sette seg inn i ting og bare overlater alt til meg. Akkurat det samme gjelder for 4-åringen. Jeg som handler absolutt alt hun trenger også. Mannen er godt fornøyd med det jeg kjøper inn, men har altså aldri tanken "kanskje hun trenger ditt eller datt". Dessverre inkluderer dette utstyr som burde ha vært sjekket / tatt med på barnehagen - han sjekker aldri om hun har det hun trenger av klær i hyller og skap. Han leverer/henter barn og matpakke og gjør ikke mer utav det enn som så. Hadde ikke vært dumt med LITT mer engasjement, nei...

han skal betale for bil-setet. også har han kjøpt noen klær til henne :) han har stor interesse for klær selv, så regner med det blir litt spontane kjøp fra han på det området..

Ellers så har jeg vært flink å spare masse penger som jeg skal bruke :) noe av de sparte pengene er leie som han betaler til meg ;) han er dessuten student. så jeg er ikke sur for at han ikke betaler for det andre. Hadde nok vært annerledes om jeg hadde lite penger selv ;)

Er det ikke det som er meningen da? Man får engangsstønad for å kjøpe inn det barnet trenger? Nå har aldri jeg fått dette da,men det trodde jeg..

Joda, jeg har jo tenkt at det skal gå til barnet, iallefall det meste.. men har også en plan om å sette en god sum på en sparekonto, i tilfelle vis om at.. rett og slett for at sambo ikke er spessielt flink til å spare, og ikke akkurat noe flink økonomisk..

Eller syns du det er dumt å sette av noen lapper når man først har penger??

Har heller ikke noe øknomi som er noe å skryte av, da jeg er student.. Håper bare at han vil få øynene opp litt mer når barnet kommer til verden, noe jeg tror kommer til å skje :)

Her har vi jo 2 inntekter, ett barn fra før av og det vil jo si at begge bidrar like mye økonomisk - bare at jeg har mer interessen for shopping enn han noensinne vil ha ;) Jobber blant klær dagen lang og det meste av utstyr har vi jo fra før av. Så betalingen går ut på det samme, men det er JEG som kjøper det vi trenger og det gjør absolutt ingenting for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...