Gå til innhold

hvor tidlig kan babyen sitte i vippestol?

Anbefalte innlegg

det står jo fra 0 md på disse stolene, men har hørt at babyen ikke skal sitte med ryggen bøyd(sittestilling) før det har gått en viss tid,stemmer det??

jeg har sett på graco sweet og babyen får jo ikke akkurat lene seg så veldig bakover i denne?

noen med erfaring?

Fortsetter under...

jeg trodde det var bra for baby å være krumbøyd siden det er det de er vant med fra inne i magen??!!! den jeg har kjøpt er fra fisherprice og har nakkestøtte og belte for nyfødte. og det står fra 0 mnd. så jeg går for det. men de første ukene skal babyen henge på meg i min moby wrap. jeg lagde han, og vil ha han tett inntil meg til jeg blir lei. :P så etter et par uker kan jeg legge han i vippestol mens jeg dusjer og sånt hvis ikke pappen er hjemme. :P jeg kommer til å bli den overbeskyttende hønemoren.. i know. i just know :P

jeg trodde det var bra for baby å være krumbøyd siden det er det de er vant med fra inne i magen??!!! den jeg har kjøpt er fra fisherprice og har nakkestøtte og belte for nyfødte. og det står fra 0 mnd. så jeg går for det. men de første ukene skal babyen henge på meg i min moby wrap. jeg lagde han, og vil ha han tett inntil meg til jeg blir lei. :P så etter et par uker kan jeg legge han i vippestol mens jeg dusjer og sånt hvis ikke pappen er hjemme. :P jeg kommer til å bli den overbeskyttende hønemoren.. i know. i just know :P

ja det an jo høres ganske riktig ut at de burde kunne ligge/sitte ganske bøyd de er jo vant med det så og si..og ja det stå jo fra 0 på produktene..hmmm nå ble jeg usikker her..den blir jo så klart ikke brukt fra dag 1 men kanskje etter et par uker som du sier og spesilet når far ikke er hjemme..jeg får sjekke ut den du har gått for:)

Annonse

For snart 5 år siden fikk vi beskjed om at når de var 2 uker kunne de legges i vippestol. Før den tid skal de ligge flatt av en eller annen grunn..

Meeen ikke vet jeg :D Kommer til å ha vippestolen klar iløpet av de første ukene ihvertfall!

ja det an jo høres ganske riktig ut at de burde kunne ligge/sitte ganske bøyd de er jo vant med det så og si..og ja det stå jo fra 0 på produktene..hmmm nå ble jeg usikker her..den blir jo så klart ikke brukt fra dag 1 men kanskje etter et par uker som du sier og spesilet når far ikke er hjemme..jeg får sjekke ut den du har gått for:)

jeg vet ikke..når de er krumme inni magen så er det jo ingen tyngdekraft som påvirker dem da...

Poenget er vel at de ikke skal ha noe trykk/press på rygg eller rumpe osv. når de er så små :) Derfor velger hvertfall jeg og vente med vippe stol for ikke å overbelaste den lille :) De er jo vant til null tyngde kraft, så sier seg selv at det kan bli for mye for de om de sitter mye i både vippe stol og bil sete den første tiden :) Men tror ikke det er farlig eller like belastende om den kan legges så og si flat, som mange kan :)

nei sannelig ikke godt å si hva og hvem man skal tro. min lillesøster storkoste seg i gå-stol med hjul før hun kunne gå. nå hører jeg at dette er fy fy og det er ikke ergonomisk bra for unger å bruke disse. så har jeg hørt at baby skal kunne strekke på seg og bli vant med kroppen sin etter fødsel. men så er det visst altfor stressende for babyer å vimse med ben og armer, så de må bli rullet inn tepper og busset på for at de skal finne roen. så det er masse info. jeg har kjøpt en moby sjal som skal være ergonomisk riktig for nyfødte og ifølge youtube så skal babyens føtter samles inn mot magen slik de er i livmoren og de blir liggende litt krumbøyd og det er visst det beste de vet :P og den vippestolen jeg har kjøpt kan bøyes litt bakover slik at babyen faktisk blir liggende i den og ikke direkte "sitter". så kan den endres etterhvert som babyen blir større.

det går nok bra...

ødelegger vi denne ungen så lager vi en ny en :P :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...