cindy85 Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 skal dere ha en dagseng /vugge i stuen når den lille skal sove eller bruker dere bare vognen?er usikker...
Eliane Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 vi har en kurv som mannen min,svogeren min, søskenbarn av dem og vår første sov i om dagen i stua. den holder svigermor på å pakke frem nå,fikser ny madrass og nytt stoff. tenker det holder når vi sover inne. vogna blir sikkert mest brukt,men da er vi jo ute,eller kommet hjem fra tur. gikk veldig mye tur med første, og satser på at formen tillater det denne gangen også..
Prøverpåentil Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Jeg kjenner flere som bare bruker vogna.. det er jo sikkert liksågreit.. Men vi har ikke så stor stue så syns den tar litt mye plass. Så vi har kjøpt en fin kurv lille skal sove i som vi kan flytte på mellom stue og vårt soverom den første tiden:)
Anine 82 Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Vi har også kurv på stuen. Vognen skal forhåpentligvis kun brukes i forbindelse med trilleturer, sovner barnet får hun ligge i vognen enten ute eller i gangen... Tanken på å dra ut og inn ei stor vogn med skitne hjul er ikke så fristende!
Lisse_01 Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Jeg har kjøpt Stokke daybed til stua. Men man kan jo fint bruke vogna
cindy85 Skrevet 19. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2012 jeg er litt for å ha en dagseng i stuen men mannen syntes det er bortkasta penger.jeg syntes det er slitsomt å ha vogna i stua og ta den ut og inn, og vil gjerne at ting skal være enklest mulig..jeg må ha et godt argument å komme med så hjelp meg hehe:) liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer?
Lille Knøtt Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 jeg har ei lekegrind som jeg har heist bunnen på, som jeg skal bruke til dagseng i stua. Men vet om flere som bare tar av bagen på vogna og bruker den i starten.
LivHeidi Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Har ei lita vugge vi skal bruke i stuen, pluss at jeg nok blir å bruke bagen til vogna kan jeg tenke meg.
LivHeidi Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer? Søkt på Finn.no? Fant ei meget pent brukt ei der til halv pris ca.
Sarabi* Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 jeg har ei lekegrind som jeg har heist bunnen på, som jeg skal bruke til dagseng i stua. Men vet om flere som bare tar av bagen på vogna og bruker den i starten. Slik gjør vi det her også
hennipenni Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Planen var egentlig å bare bruke vogna, som vi skal gjøre etterhvert når baby skal sove ute. Men nå har vi kjøpt lekegrind med regulerbar bunn (mest pga hunden), så da brukes den som dagseng også Fikk også tak i en bærebag billig som skal brukes oppi senga i starten, som sikkert også blir brukt litt i stua i begynnelsen.
peanutts82 Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 har lyst på en sånn babykurv/vugge bambina.no men syns de er litt dyre når man bare kan bruke dem en kort periode. har også tenkt på en vugge med hjul som kan trilles til der man er. de er ikke så store heller. 40x90 eller frem til baby kan rulle eller noe. vurderer å bare bruke bagen til vognen. løfte den av stativet og bære den rundt. så rare dilemmaer man møter som førstegangs altså
Lisse_01 Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 jeg er litt for å ha en dagseng i stuen men mannen syntes det er bortkasta penger.jeg syntes det er slitsomt å ha vogna i stua og ta den ut og inn, og vil gjerne at ting skal være enklest mulig..jeg må ha et godt argument å komme med så hjelp meg hehe:) liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer? Den koster jo bare 1100-1200 kr ny
VinterSol+2 Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 vi har hengekøye i stua vi. eller, en hengestol. så kan storesøsken og foreldre bruke den som stol også, eller jeg som ammestol.. og så er den fin å sove i den første tida. utover det blir det vogn i gangen, eller sove i senga. min erfaring er at kurv/daybed etc i stua bare samler rot...
cindy85 Skrevet 19. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2012 jeg er litt for å ha en dagseng i stuen men mannen syntes det er bortkasta penger.jeg syntes det er slitsomt å ha vogna i stua og ta den ut og inn, og vil gjerne at ting skal være enklest mulig..jeg må ha et godt argument å komme med så hjelp meg hehe:) liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer? Den koster jo bare 1100-1200 kr ny jeg hadde gjerne punga ut det den koster,men ikke så lett med mannen,han skjønner ikke hvorfor vi trenger det.skal vi ha senger overalt var det han kom med,derfor prøver jeg å finne noe rimeligere slik at jeg kan få det som jeg vil;)
Lisse_01 Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 jeg er litt for å ha en dagseng i stuen men mannen syntes det er bortkasta penger.jeg syntes det er slitsomt å ha vogna i stua og ta den ut og inn, og vil gjerne at ting skal være enklest mulig..jeg må ha et godt argument å komme med så hjelp meg hehe:) liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer? Den koster jo bare 1100-1200 kr ny jeg hadde gjerne punga ut det den koster,men ikke så lett med mannen,han skjønner ikke hvorfor vi trenger det.skal vi ha senger overalt var det han kom med,derfor prøver jeg å finne noe rimeligere slik at jeg kan få det som jeg vil;) Ser den. Ofte sett de billige på finn.no
kaklemor Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Vi bruker bare vognen Bærebagen på vognen er så grei og vi bruker den til nattsoving også de første par mnd før han skal bruke sprinkelsengen
Knerten's mamma <3 Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Vi har en lekegrind (som kan heves) som poden skal få sove i på dagen om han ikke sover ute i vogna. Brukte lekegrinda mye til førstemann, og den får man bruk for senere også. Fant en brukt på finn.no
Puppen og lillemor Skrevet 19. september 2012 #20 Skrevet 19. september 2012 jeg har ei lekegrind som jeg har heist bunnen på, som jeg skal bruke til dagseng i stua. Men vet om flere som bare tar av bagen på vogna og bruker den i starten. Slik gjør vi det her også Vi også! Lekegrind + vognbagen
cindy85 Skrevet 19. september 2012 Forfatter #21 Skrevet 19. september 2012 jeg er litt for å ha en dagseng i stuen men mannen syntes det er bortkasta penger.jeg syntes det er slitsomt å ha vogna i stua og ta den ut og inn, og vil gjerne at ting skal være enklest mulig..jeg må ha et godt argument å komme med så hjelp meg hehe:) liker stokke daybed men den er veldig dyr,noen som vet om noen billigere alternativer? Den koster jo bare 1100-1200 kr ny jeg hadde gjerne punga ut det den koster,men ikke så lett med mannen,han skjønner ikke hvorfor vi trenger det.skal vi ha senger overalt var det han kom med,derfor prøver jeg å finne noe rimeligere slik at jeg kan få det som jeg vil;) Ser den. Ofte sett de billige på finn.no Følger med på finn.no om dagen ja kanskje det dukker opp noe
Katta.76 har nå 5 barn. Skrevet 20. september 2012 #23 Skrevet 20. september 2012 jeg har ei lekegrind som jeg har heist bunnen på, som jeg skal bruke til dagseng i stua. Men vet om flere som bare tar av bagen på vogna og bruker den i starten. Slik gjør vi det her også. Samme her:)
mille86 Skrevet 20. september 2012 #24 Skrevet 20. september 2012 vi skal bruke vogn bagen... er jo bare å knipse på understell..! Den er jo ganske stor med vippe funsjon...Lar understellet stå nede eller i boden.. eller bare i gangen i begynnelsen! også har vi kjøpt ammemadrass som snuppa kan bruke i begynnelsen.Srinkelseng på soverommet.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 21. september 2012 #25 Skrevet 21. september 2012 Til førstesnuppa brukte vi lekegrind med hevet bunn, den kan jo brukes myye lengre enn en daybed! I tillegg hadde vi ofte vognbagen stående i stua, hun sov ofte litt bedre nedi der og den er lett å flytte rundt. Vi tenker å gjøre det samme med lillesøster som kommer nå. På rommet har vi stokke sleepi mini, elsker den senga! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå