Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hvordan orker dere egentlig å ha jobb i barnehage? Ingen kritikk altså, dere gjør en FANTASTISK jobb og fortjener mye høyere lønn enn dere har. Lurer bare på hvordan dere orker barn 24/7? Jeg har selv tre barn, og jeg synes det faktisk er litt "ferie" å kunne låse meg inn på kontoret mitt. Sitte foran PC`en i fred og ro og nyte en kopp kaffe. Tror rett og slett jeg hadde klikket om jeg hadde hatt ungeskrål rundt meg hele døgnet rundt... :-)
Verbena Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Ungeskrål hele døgnet?! Jeg har 2gutter (yngste har adhd så her er det ikke rolig eller stille), er gravid med nr 3, jobber som vikar i barnehage og begynte i høst på førskolelærer utdanningen. Når gutta var små sa jeg alltid at aldri i verden om jeg skulle jobbe i barnehage. Men ting forandrer seg heldigvis! Det fantastiske med å jobbe i barnehage er: - INGEN dager er like! - er masse ute - får tusen klemmer hver uke - får være en viktig voksen for alle barna (og foreldrene) Og ikke minst vi får LEKE!! Det er ikke så mye lyd i barnehager generelt som man skulle tro. Og hvilke andre arbeidsplasser har vi egentlig der man blir overfalt av 2-10 mennesker som er overlykkelige over at akkurat DU kom i dag? Nå i høst har jeg ikke jobbet så mye, men jeg har vært innom barnehagen "min" på besøk flere ganger. Hver eneste gang er det minst 10barn som lurer på når jeg kommer å er sammen med de igjen, og ikke alle går på avdelinger som jeg har jobbet på engang.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Helt ærlig? Angrer litt på at jeg ikke ble ingenør sånn som mannen min, som kan sette seg ned foran pcen med en stor kopp kaffe når han kommer på jobb. Det er et fantastisk yrke som gir mye glede, så på gode dager kjenner jeg at jeg får mer energi av å jobbe. Men de dagene vi mangler folk er tunge.