Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hvordan orker dere egentlig å ha jobb i barnehage? Ingen kritikk altså, dere gjør en FANTASTISK jobb og fortjener mye høyere lønn enn dere har. Lurer bare på hvordan dere orker barn 24/7? Jeg har selv tre barn, og jeg synes det faktisk er litt "ferie" å kunne låse meg inn på kontoret mitt. Sitte foran PC`en i fred og ro og nyte en kopp kaffe. Tror rett og slett jeg hadde klikket om jeg hadde hatt ungeskrål rundt meg hele døgnet rundt... :-)
Verbena Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Ungeskrål hele døgnet?! Jeg har 2gutter (yngste har adhd så her er det ikke rolig eller stille), er gravid med nr 3, jobber som vikar i barnehage og begynte i høst på førskolelærer utdanningen. Når gutta var små sa jeg alltid at aldri i verden om jeg skulle jobbe i barnehage. Men ting forandrer seg heldigvis! Det fantastiske med å jobbe i barnehage er: - INGEN dager er like! - er masse ute - får tusen klemmer hver uke - får være en viktig voksen for alle barna (og foreldrene) Og ikke minst vi får LEKE!! Det er ikke så mye lyd i barnehager generelt som man skulle tro. Og hvilke andre arbeidsplasser har vi egentlig der man blir overfalt av 2-10 mennesker som er overlykkelige over at akkurat DU kom i dag? Nå i høst har jeg ikke jobbet så mye, men jeg har vært innom barnehagen "min" på besøk flere ganger. Hver eneste gang er det minst 10barn som lurer på når jeg kommer å er sammen med de igjen, og ikke alle går på avdelinger som jeg har jobbet på engang.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Helt ærlig? Angrer litt på at jeg ikke ble ingenør sånn som mannen min, som kan sette seg ned foran pcen med en stor kopp kaffe når han kommer på jobb. Det er et fantastisk yrke som gir mye glede, så på gode dager kjenner jeg at jeg får mer energi av å jobbe. Men de dagene vi mangler folk er tunge.
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Tro meg, det er ikke barna i en barnehage som er slitsomme. Det er alt det andre. Foreldre, ansatte, møter, planer and the list goes on and on.... Jeg har dager da jeg gjerne hadde byttet til en kontorjobb, men så skinner sola, jeg kan være ute og ungene leker glade og fornøyde i sandkassa og da hadde jeg ikke byttet for alt i verden
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Hehe... Den problemstillingen har slått meg. Er ped.leder og venter mitt første barn. Tipper det blir slitsomt i perioder, men at det sikkert kommer til å gå greit. Blir nok anderledes å være på jobb og å være hjemme med egne barn.
magpie Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 no har jeg bare ett barn da, men opplever det ikke som slitsomt å jobbe i bhg for det at vi også har barn hjemme. Det er deilig å vinke ha det til ungene på jobb og kjøre av gårde til å hente min egen sønn i sin barnehage Føler at det er noe helt annet med andre sine unger og min egen. Selv om man blir glad i barna på jobb, så er det fortsatt jobb og man vet at man får levere dem hos foreldrene når dagen er over Men, oppleverer det riktignok som ferie å ha skoleuke (studerer samlingsbasert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå