Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 herregud.. naboens lille hund på sikkert max 3-4 kg er helt overnervøs og bjeffer som besatt på alle som nærmer seg eller går forbi. Og dette er for meg nesten normalen. De større hundene i nabolaget holder kjeft, mens disse små veskehundene er helt ekstreme. For meg er det noe galt med eieren, men er det sånn?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Min erfaring er - jo mindre hunden er, jo mer lyd lager den............ kompensering?
Major HotLips Houlihan Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 For de er jo såååå søte og da kan man jo ikke oppdra de som vanlige hunder selv om det er det de er Fordrar ikke de små kostene...
Eeniemeenie Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 herregud.. naboens lille hund på sikkert max 3-4 kg er helt overnervøs og bjeffer som besatt på alle som nærmer seg eller går forbi. Og dette er for meg nesten normalen. De større hundene i nabolaget holder kjeft, mens disse små veskehundene er helt ekstreme. For meg er det noe galt med eieren, men er det sånn? Det er vel deres måte å forsvare seg på? De færreste blir vel redd når de ser små søte hunder komme gående, så bjeffinga er vel deres måte å få folk til å skygge unna på. (Tror jeg)
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Fordi folk som kjøper seg minihund tror de slipper unna arbeidet med å mosjonere, sosialisere og stimulere bikkja. En stressa hund kan virke nervøs og jumpy, men det er kun masse,masse innesperret energi. Og litt mangel på disiplin.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 De kompenserer faktisk. Ikke så mange som skjønner det har jeg forstått.
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 De kompenserer faktisk. Ikke så mange som skjønner det har jeg forstått. Noen, kanskje. De småtissene jeg har vært borti med eiere som har skjønt at de har en hund og ikke en kosebamse, og som dermed gir den det en hund trenger av mosjon og mental stimulering er supre hunder. De bjeffer ikke for den minste filleting, går bra sammen med større hunder og løper ikke rundt seg selv hver gang det skjer noe.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Fordi eierne er overnervøse og overbeskyttende overfor disse små nurkene. De er livredde for at deres lille nurk skal bli plaget, bitt eller bøllet med av andre større hunder, eller bli utsatt for alt annet stort og skummelt som kan virke farlig for noen som er liten. Eieren overfører denne angsten til hunden som selv blir overbevisst om at alt er farlig, og de blir vant til å se på eieren om ditten eller datten kan være farlig og responderer etter det. Hvis disse eierne kunne behandle hundene sine som en hund ikke en ømfintlig porselensdokke, samt la dem treffe og skape bånd med andre hunder på en normal måte så hadde de fått en sjansde til å få litt selvtillit i den lille kroppen. Men neida de skal beskyttes til de blir overnervøse gneldrebikjer. Stakkars dyr!!
Bittelura Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Den lille gneldrebikkja mi reagerer på mennesker hun ikke kjenner, og dessverre noen hun kjenner.. : med bjeffing.. Hun hadde dessverre smerter vi ikke visste om i begynnelsen og dessverre etter noen dårlige opplevelser når jeg skulle sosialisere bikkja (fulle og rusa mennesker som knurra, bjeffa og kom truende mot henne som valp; Er hun blitt skeptisk!..) Møter vi mennesker med hund, er det ikke noe problem, kan hilse og kose med mennesket og dyret. Men møter vi folk uten hund er hun skeptisk og søker fort vekk hvis hun føler de er truende.. Hun er supervár på øyekontakt : Hvorfor skal alle se henne inn i øya?? Jeg kan si 20 meter unna at de bare skal ignorere henne og ikke se i øya hennes, men det slår ikke feil: Folk Må stirre... Pfffft... I tillegg har vi fått nye naboer; et ektepar som hater hunder?, de har katt.. (hjelper ikke akkurat når bikkja og jeg ble angrepet av en LøSkatt i fjor...) Nabokatten er heldigvis ikke redd for hunder, så hun bare prater litt og trekker seg unna bikkja:)) En annen nabo hadde hørt nabomannen hvese til bikkja: hold kjeften på deg, et eller annet.. Hun gidder ihvertfall ikke bli venn med han da;).. Ellers er hun veldig vár på lyder: sier i fra om det går noen på utsiden med et lite boff på natten. Tar helt av hvis det ringer på.. Hun går sammens med alle hunder, ingen problem om det er løpetidtispe eller sure gamle bikkjer;) Hun er så respektfull og rolig med hunder at da er hun en fryd:) Hun får hjernetrim, turer og kos;)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Fordi eierne stort sett ikke lar de være hunder, men duller alt for mye med dem og bærer dem rundt. Små hunder er også hunder, de er like robuste og utholdne som store bikkjer
lille sprelle Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Årsaker kan være: Mangel pÅ oppdragelse, at de har blitt slÅtt/mishandlet, noe som gjør dem nervøse. ogsÅ er det slik at "angrep er beste forsvar". Jo mindre hund, jo viktigere er det.
Underveis --> Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 For ikke å glemme at avl har mye å si. Disse små hundene koster fort 15-20 000,-. Det er ikke alle som bryr seg om helse og gemytt når gevinsten er så stor! Er en grunn til at smuglingen har eksplodert!
Eliane Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 de trenger også mosjon og dressur som alle andre (store) hunder. har to forskjellige bekjente med hver sin lille hund, den ene får masse mosjon og dressur mens den andre såvidt kommer ut for å tisse. gjett hva? den med masse mosjon hører man nesten aldri noe fra,mens den andre er et evig mas og bråk!!
ellen-propellen Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 En veskehund bli ofte behandlet som en baby eller en leke. De blir ikke behandlet som en hund og ender alt for ofte opp som flokkleder selv om de ikke har psyke til det. En nervøs flokkleder vil alltid være gneldrete og hissig ( også hos mennesker ) Så ja, eieren er problemet og hunder MÅ få være hunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå