Gå til innhold

47 dager siden sist..

Anbefalte innlegg

47 dager siden sist tanta var på besøk, og ingen tegn til den enda.. Den pleier å ligge på 30 dager (+/- to dager). Testet i går (ikke morgenurin) og testen var negativ.. Så tviler på jeg er gravid.. Men noen som har noen tips eller "kjerringråd" til hvordan en kan få stabilisert syklusen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972732-47-dager-siden-sist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om du er overvektig da... men for min del hjalp det å gå ned i vekt! Sleit med uregelmessig mens, men så plutselig stabiliserte den seg. Jeg skjønte ikke helt hvorfor så spurte gynekolog da jeg var innom for å sjekke eggstokkene. Hun spurte om jeg hadde gått ned i tidsrommet da syklusen stabiliserte seg, og det hadde jeg jo! Nå har den vært stabil i 1 1/2 år selv om jeg fortsatt har en del overvekt.

Nå vet jeg ikke om du er overvektig da... men for min del hjalp det å gå ned i vekt! Sleit med uregelmessig mens, men så plutselig stabiliserte den seg. Jeg skjønte ikke helt hvorfor så spurte gynekolog da jeg var innom for å sjekke eggstokkene. Hun spurte om jeg hadde gått ned i tidsrommet da syklusen stabiliserte seg, og det hadde jeg jo! Nå har den vært stabil i 1 1/2 år selv om jeg fortsatt har en del overvekt.

Denne kan jeg selv skrive under på!

Itillegg så har jeg fått eggløsning etter vekttapet - noe jeg ikke ha fått før! :) :)

Men når det er sagt så trenger man ikke være "Overvektig/fedme" for å rette på en uregelmessig syklus, ifølge min gynekolog. En halv kg til en kg kan være nok :)

Hvis du har mye stress i livet ditt så prøv å få roa det ned drastisk! Det kan også gi uregelmessig syklus :)

Min er også veldig uregelmessig, men hos meg var grunnen for mye trening og for lite fett på kroppen. Så nå roer jeg ned og tar Vitex - og det ser ut til å gå rette veien. TR på besøk 3 ganger på 4 mnd :) Den ene gangen det gikk lang tid mellom besøkene var da jeg ikke tok Vitex faktisk..

Vil ikke betrakte meg selv som overvektig, er 167 cm høy og ligger på 60 kg +/- 2 kg...

Tanken på å bli gravid spiller nok litt inn, men mensen pleier å dukke opp når jeg har tatt et par tester og de har blitt negative... Men det er vell bare å smøre seg med tolmodighet...

Og ta det rolig og nyte kveldene og helgen med samboer :) <3 Takk for tilbakemeldinger...

Hva er Vitex?

Hilsen meg som skrev innlegget.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...