Gå til innhold

øke melkesprod. med pumping?

Anbefalte innlegg

Noen her som har økt melkemengden med pumping? har en liten gutt på 3 mnd, som tullet litt med ammingen for 2 uker siden (varte bare 2 dager). har merket at mengden er blitt mye mindre etter dette, å lillegutt kaver og styrer ved brystet når det er tomt. virker som han er mer sulten men blir sint når det ikke kommer mer.

problemet er at han ikke vil øke mengden selv. har prøvd å legge han til oftere enn hver 3 time, men han hyler og vrir seg unna. når jeg legger han til etter ca 3 timer går det fint og han spiser til det er tomt, for så å bli sint igjen.

lurer nå på om jeg skal prøve og pumpe opp mengden melk, men skal jeg pumpe hver time? hva da med når barnet er sultent, vil det være nok melk når jeg har pumpet for en time siden?

jeg vil helst ikke gi flaske da største jenta mi nektet å gå tilbake til brystet etter bruk av flaske et par ganger.

får ikke ut så veldig mye melk med pumpa, men vil det alikevel være med på å øke mengden?

mange spørsmål dette, men håper noen har noen erfaringer og tips og komme med :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972730-%C3%B8ke-melkesprod-med-pumping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia :)

Jeg fikk en kraftig brystbetennelse når mini var 2 uker gammel. Mistet nesten melka helt. Jeg la mini til som vanlig og pumpet i tillegg..ofte etter amming. Jeg fikk produksjonen opp igjen med det og har nå masse melk. Så ja, det funker. Lurt å amme/pumpe om natta da det er bra for produksjonen.

Lykke til :)

Heia :) Jeg fikk en kraftig brystbetennelse når mini var 2 uker gammel. Mistet nesten melka helt. Jeg la mini til som vanlig og pumpet i tillegg..ofte etter amming. Jeg fikk produksjonen opp igjen med det og har nå masse melk. Så ja, det funker. Lurt å amme/pumpe om natta da det er bra for produksjonen. Lykke til :)

Så det var mange spørsmål jeg ikke svarte på... trøtt ;) Min tar flaske og bryst så ikke vært noe problem for meg. Men har flere ganger lagt han til selv om jeg nylig har pumpet. Han har ikke klaget over det enda. Jeg pumpa ca hver 2 time om dagn og hver 3 time om natta når jeg styrte med dette. Det er tungt og krever litt, men så verdt det når melka kommer for fullt igjen :)

Jeg sliter nå med å opprettholde melkeproduksjonen siden Lillebror på 7 mnd har begynt å bli veldig distré og utålmodig når utdrivningsrefleksen blir treg pga lite melk. Jeg fikk Syntocinon av legen, som er oxitocin nesespray. Dette booster utdrivningsrefleksen og melka strømmer mye lettere. Merker forskjell etter bare et par dager, faktisk! Den kan gjøre det lettere for deg om du skal pumpe også.

Ring og spør om du kan få!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...