Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Står vel ganske greit i overskrifta. Det er han som har inntekta, så han har betalt alt av leie og strøm. Men i leiekontrakten står det mitt navn, da utleier kjenner meg og ville ha mitt navn der. Sambo, eller det blir vel ekssambo, mener det er han som har rett til å bli boende da det er han som har betalt leie og strøm. Men er det ikke jeg som skal bo her, da det bare er mitt navn i leiekontrakten? Har ikke inntekt nå mens jeg er i permisjon fra skole, men jeg skal nok klare å betale leie og strøm med sparepengene, fram til det er komt i orden med overgangstønad og div.
Hybelkanina Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Det er du som kan bli boende, siden kontrakten står på deg. Når det er sagt er det jo merkelig av utleier å ikke ville ha dere begge på leiekontrakten hvis dere begge bodde der fra starten.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Sorry, men du høres ut som en sleip jævel! Han har betalt og om ikke annet så vil jeg si at det moralske riktige er at han får bo der. Du flytter ut.
Gjest sandyBay1 Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Siden du står i leiekontraken , så er det nok deg.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Det juridisk riktige er vel at du kan bli boende, men det moralske er vel at samboeren din blir boende. Men er du sikker på at utleier ønsker å ha deg som leietaker alene siden du er uten inntekt? Hadde jeg vært utleier hadde jeg aldri ville hatt leietaker uten inntekt...
Countess Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Sånn rent kontraktmessig er det helt sikkert du som har rett til å bo der, men med tanke på at du kjenner huseier vil jeg personlig fraråde deg det. Det er vel en mulighet, da du ikke har inntekt, at du ikke klare å betale leie..å det kan vel bli mere ubehagelig enn det må da du kjenner den du ikke kan betale. I tillegg er det kanskje en smule råttent av deg å ikke ha betalt verken strøm eller husleie i hele leieprioden, for så å kreve at han skal flytte ut av, sånn helt egentlig, hans leilighet? Merkelig. Tror nk huseier hadde ønsket å endre navn på husleiekontrakten om han hadde visst omstendighetene.
Gjest Gullguttene Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Ditt navn, "din" leilighet. Har dere barn?
Countess Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Sånn rent kontraktmessig er det helt sikkert du som har rett til å bo der, men med tanke på at du kjenner huseier vil jeg personlig fraråde deg det. Det er vel en mulighet, da du ikke har inntekt, at du ikke klare å betale leie..å det kan vel bli mere ubehagelig enn det må da du kjenner den du ikke kan betale. I tillegg er det kanskje en smule råttent av deg å ikke ha betalt verken strøm eller husleie i hele leieprioden, for så å kreve at han skal flytte ut av, sånn helt egentlig, hans leilighet? Merkelig. Tror nk huseier hadde ønsket å endre navn på husleiekontrakten om han hadde visst omstendighetene. Beklager, men jeg fikk ikke opp den delen om sparepenger og div da jeg leste første gangen..så da vil du nok ha mulighet til å betale. Endrer fortsatt ikke den moralske delen av det hele da. Synes kanskej også det har noe å si hvem som vil ha hovedomsorg for barnet og omstendigheten rundt bruddet.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 "Når samboerforholdet opphører på annen måte enn ved død, kan en av dere få visse rettigheter til deres felles hjem (f. eks. rett til å tre inn i en husleiekontrakt som er opprettet i den andre partens navn) når sterke grunner taler for det. "Sterke grunner" kan bl.a. foreligge når den ene har gitt opp sin tidligere bolig som følge av samlivsforholdet, eller når samboerforholdet har hatt lang varighet med et sterkt økonomisk fellesskap" Så når han har betalt hele husleien så har han faktisk rettigheter selv om det kun er du som står oppført i kontrakten
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Ja, jeg også har stusset litt på at han bare ville ha meg på kontrakten, men tenker nå at det kanskje kan være fordi han tok litt forhåndsregler, og ville ha meg boende om vi gikk fra hverandre, i og med at han kjenner meg og ikke eksen. Han er kjent for å være litt nøye på hvem han leier ut til. Og ja, jeg er fullt klar over at det er ganske dårlig gjort av meg å ikke flytte når det er han som har betalt, og det har jeg dårlig samvittighet for.. Men jeg har dessverre ingen plass å dra. Kan ikke flytte tilbake til foreldrene mine, da de ikke har flere rom til overs, og hvertfall ikke to rom, da jeg har en sønn som jo også blir med på lasset. Eksen kan flytte tilbake til foreldrene sine for en stund, før han finner noe annet, noe han også har god økonomi til. De bor også i nærheten av jobben hans. Han har også sagt at han mistrives her vi bor nå, og vil flytte, så jeg tror han bare vil bli boende på trass, fordi han vet jeg ikke har noe plass å gå til. Ja, det var et stygt brudd. HI
Tauriel Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Etter som du står på kontrakten så er det du som har retten til å bo videre. Vil nå si at det som er moralsk riktig er at den som har ansvaret for barnet får bo videre.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Etter som du står på kontrakten så er det du som har retten til å bo videre. Vil nå si at det som er moralsk riktig er at den som har ansvaret for barnet får bo videre. I 2012 så er det ikke alle som tar det for gitt at mor har barna
Gjest Gullguttene Skrevet 18. september 2012 #13 Skrevet 18. september 2012 Den med ansvaret for barnet bør bli boende. Det er vel ikke lov å sette mor/far med barn på gata uansett, tror jeg? Og når han i tillegg har et sted å bo til han finner seg noe annet som også er i nærheten av hans jobb så er det ikke synd på han. Jeg hadde blitt boende uten dårlig samvittighet i hvert fall.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. september 2012 #14 Skrevet 18. september 2012 (endret) Etter som du står på kontrakten så er det du som har retten til å bo videre. Vil nå si at det som er moralsk riktig er at den som har ansvaret for barnet får bo videre. I 2012 så er det ikke alle som tar det for gitt at mor har barna Fikk inntrykk av at det var hennes barn, ikke felles. Men det kan jo hende jeg tar feil? Nå vet ikke vi grunnen til bruddet og hva som ligger bak, men synes det hadde vært fear av mannen å flytte så barnet slapp så store omveltninger. Som hun sier så vil han egentlig flytte fra plassen og har en midlertidig plass han kan bo. Det har ikke hun og barnet. Jeg stemmer for at mor får bli selv om juridisk så har han nok sine rettigheter som ei anna skreiv oppi her.. Endret 18. september 2012 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #15 Skrevet 18. september 2012 Da uttrykte jeg meg litt feil.. Barnet er felles, men det er jeg som kommer til å ha hovedomsorgen. Litt av grunnen til at det ble slutt var også at han er veldig lite interessert i barnet, så vet faktisk ikke om han vil ha noe samvær heller... Men det er nå en annen sak. Ser nok ut som at vi (jeg og barnet) blir boende hvertfall:) takk for svar! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå