L&L Skrevet 18. september 2012 #1 Del Skrevet 18. september 2012 Har vært på kurs med jobben i dag og sittet mer enn vanlig, nå i ettermiddag/ kveld er ryggen nesten ikke til å holde ut. De siste dagene har jeg begynt å merke litt til bekkenplager, vondt bare jeg løfter et barn på jobb, en kasse eller skal flytte på en stol. Huff synes dette er tidlig å få vondt, er 13+ 4 uker. For 17 år siden hadde jeg bekkenplager men det var rett før og etter fødsel, den gang bar jeg på en gutt. Har også født 2 jenter hadde da ingen plager og nå bærer jeg på gutt igjen og er allerede plaget, synes det er rart hvis det er en sammenheng, men er jo litt rart :-) skal ikke til jordmor før 4 okt og ikke til legen før om mange mange uker men burde jeg kansje bestille time før for å få henvisning videre, kan jordmor henvise videre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972662-vond-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
envakkerdag Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 min erfaring er at det er verst på kvelden og ettermiddagen, og at så lenge man får andre til å løfte for seg, samt ikke går veldig langt av gangen, så er kveldene mye lettere. Når jeg sitter, varierer jeg stilling hele tiden (sitter inntil ryggen, bakoverlent, fremoverlent, med bena i kors, med bena spredd, på den ene siden av hofta og på den andre osv.). Da blir ikke belastningen så statisk. Så det gjelder bare å lytte til kroppen og ta det med ro. Jeg er ikke sykmeldt og har ikke gått til behandling, er 19+3 nå og har hatt bekkenplager i ca 4 uker. Men selvfølgelig, hvis det blir et hinder i jobben og du føler du ikke klarer dagene bør du jo snakke med lege så fort som mulig! Bekkenplagene blir jo bare verre og verre om du ikke tar hensyn til dem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972662-vond-rygg/#findComment-144560925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå