Gå til innhold

jenta mi river av seg håret å spiser det!

Anbefalte innlegg

Snuppa er 2,5 år. Ho startet med dette for eit år siden ca, og det blir ikke bedre. Helsesøster sa det kunne være en uvane. Men jeg vet ikke koss jeg kan få ho til å slutte. Andre som har vert borti noe sånn? Me har tatt blodprøver for å se om ho mangler noe i kroppen men ho er frisk å fin. Hilsen ei litt fortvilt mamma :)

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Hei, hører ikke til her, men svarer likevel jeg..

Jeg startet å spise eget hår når jeg var 8 år, det varte til jeg var 17 år. Da fikk jeg påvist sterk Trikotillomani, Trikotillomani i seg selv er å rive ut hår, det kan være en måte å bearbeide følelser på, om man føler seg utilpass, skremt, nervøs, uteblitt (lista er uenderlig) I noen tilfeller kan det utvikle seg, om det ikke blir tatt tak i, og man kan starte å spise håret sitt. Ikke bare hodehår, men på øyenbryn osv.

Mener ikke å skrive dette for å skremme, men psykologen som hjalp meg ut av det, fortalte at hun hadde sett barn helt ned i 3 års alderen gjøre dette.

MEN! Hun sa atmange blir feildiagnosert, om de spiser hår, uten å ha en periode hvor de kun river det ut først, så kan det enten være uvane, eller det kan være at man har mineralmangel,siden dere har tatt blodprøver, så kan det jo være ren uvane, kanskje det da kan hjelpe å gjøre henne bevist på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...