Gå til innhold

Svigermors kokte grønnsaker er så svinaktig gode. Hun nekter å røpe hvordan hun gjøre det ;-o Noen som har en ide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er selvfølgelig crispe og perfekt kokte, men de smaker så fantastisk godt også... Hvordan gjør hun det? Bare smørdamping? eller, kan man koke grønnsaker med noe kraft av kjøtt eller noe?

Skrevet

Herre fred hva folk skal holde hemmelig.

Skrevet

Herre fred hva folk skal holde hemmelig.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Mine grønnsaker blir alltid spist opp, om jeg bruker sånne frosne grønnsaksblandinger så koker jeg opp vannet med litt salt og smør, legger i frosne grønnsaker og lar de koke opp igjen. Ta de ut av vannet med engang..de skal ikke stå og koke.

Skrevet

http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=675970

Litt natron for fargen, ikke koke for lenge, litt smør og salt til alt,og litt sukker i tillegg til gulerøttene. Men alvorlig talt, er det noe å holde hemmelig hvordan man koker grønnsaker?? Snodig. Skulle tro hun fikk dem levert på døra og var flau;-)

Skrevet

Vi har en dæsj god gammeldags meierismør i kokevannet.

Skrevet

Hehe, neste gang dere spiser der, får du spørre hvilket cateringfirma som leverer de nyktrekte grønnsakene til henne:)

Bare tulla, men altså, her bruker vi en god dæsj med smør og og god dæsj med salt, og det gjør susen og som en over her nevner, meierismør er enda bedre å bruke:)

Skrevet

http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=675970

Litt natron for fargen, ikke koke for lenge, litt smør og salt til alt,og litt sukker i tillegg til gulerøttene. Men alvorlig talt, er det noe å holde hemmelig hvordan man koker grønnsaker?? Snodig. Skulle tro hun fikk dem levert på døra og var flau;-)

Må tydeligvis prøve med litt natron neste gang. Det er jo litt gøy med uskyldige hemmeligheter, men hvis man holder det hemmelig for lenge så blir det på et tidspunk for sent å røpe det.

Skrevet

sukker sikkert, det bruker min farmor, smaker himmelsk

Skrevet

Jeg pleier å koke gulerøtter i Farris. Først har jeg oppi en klatt med smør og lar smøret smelte, og når det begynner å frese har jeg oppi Farrisen og salt. Heller av når grønnsakene er møre nok, og lar de frese i enda en klatt med smør. Google "gulerøtter vichy" for nøyaktig oppskrift, det er helt nydelig.

Skrevet

Neten litt smålig og ikke kunne si hva hun gjør med grønnsakene da. Det er da bare grønnsaker...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Kjip hun er som ikke vil fortelle deg det da.. Shugar, shugar shugar regner jeg med. Jeg fatterfremdeles ikke at folk ikke skjønner at sukker er saker i også middagsmat og ikke bare desserter :-)

Skrevet

hihi betsemoren min koker verdens beste poteter og grønnsaker. Hun bruker en sånn damprist som man folder sammen har bare vann så det akkurat er over rista, heller heller om det trenges.

Skrevet

Dampkoker gir i hvert fall perfekte grønnsaker. Beste kjøkkenmaskinen som finnes.

Skrevet

syns det er ganske spesielt at hun ikke vil dele noe så hverdagslig med andre.. hvis jeg lager noe, blir jeg glad hvis noen vil ha oppskriften.. og gir det villig vekk.. Er ikke redd for at andre skal lage det bedre enn meg.. er da voksen og litt selvtillitt..

Skrevet

ps, kom plutselig på pai reklamen på tv.. .. han vart litt paff da de spurte etter oppskriften..

Skrevet

Ufattelig merkelig å ikke ville dele oppskrift. Men har jo lest at mange her inne også sitter å ruger på oppskrifter så noen er vel bare så sære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...