Gå til innhold

Spiser dere sjokolade hver dag?

Anbefalte innlegg

Har så lyst på sjokolade hver dag, men prøver å tenke på noe annet. Suget har blitt værre nå i uke 32 synes jeg. Før spiste jeg bare i helgen, men nå har jeg sprukket et par ganger midt i uken også........Vet at jeg skal unngå det på grunn av vesla. Hva gjør dere? Jeg spiser frukt og grønnsaker til den store gullmedalje, men nå drømmer jeg om sjokolade om natten.....

Blir rett og slett gal ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972460-spiser-dere-sjokolade-hver-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vel innrømme at det blir en liten sjokolade nesten hver dag, ja...! Jeg tror mer på at så lenge det ikke er snakk om så store mengder, så kan man tillate seg en godbit i hverdagen også! Ellers spiser jeg veldig mye frukt, kiwi og mango har vært favoritter ei stund nå. Også er det veldig godt å kutte det opp og ha litt vaniljekesam på :)

Åh, ble nesten provosert av spørsmålet. Liksom som å spør en dame om alder og vekt.. ;-)

Men er nok fordi jeg har så dårlig samvittighet. Har sprukket skikkelig siste ca 2 ukene (er 39+4 i dag), og spiser sjokolade hver dag. Er helt vill etter sjokoladeboller og, men må som regel ha vanlig sjokolade i tillegg og. Er helt Python å gå på butikken, og har lyst på alt snopet de har.. Spiser mindre og mindre frukt og mer og mer "dritt".

Har bare funnet meg i at det får bli sånn frem til fødsel og så får jeg skjerpe meg skikkelig!

Åh, ble nesten provosert av spørsmÅlet. Liksom som Å spør en dame om alder og vekt.. ;-)

Men er nok fordi jeg har sÅ dÅrlig samvittighet. Har sprukket skikkelig siste ca 2 ukene (er 39+4 i dag), og spiser sjokolade hver dag. Er helt vill etter sjokoladeboller og, men mÅ som regel ha vanlig sjokolade i tillegg og. Er helt Python Å gÅ pÅ butikken, og har lyst pÅ alt snopet de har.. Spiser mindre og mindre frukt og mer og mer "dritt".

Har bare funnet meg i at det fÅr bli sÅnn frem til fødsel og sÅ fÅr jeg skjerpe meg skikkelig!

Hehe var ikke for Å provosere ;) Var egentlig for Å fÅ en bekreftelse pÅ at det er greit Å være sÅ sjokoladesyk hehe ;) Jeg har sjokolade i skapet som jeg kjøpte og spiste litt av i gÅr......tror nok jeg tar resten i dag ;) kos deg du. Du forbrenner det bort nÅr fødselen starter ;)

hva er egentlig galt med å spise sjokkolade hvis man ellers lever sunt??

ikke få sjokk men jeg har til tider kommet til meg selv der jeg har fortært en hel plate av den store sorten..å ja det har skjedd ofte. ellers spiser jeg sjokkolade hver dag...men prøver å ikke overdrive.. mini i magen er estimert til 2 kilo nå i uke 33+4

men drikker verken brus saft eller juice eller andre ting med sukker.

Annonse

hva er egentlig galt med å spise sjokkolade hvis man ellers lever sunt?? ikke få sjokk men jeg har til tider kommet til meg selv der jeg har fortært en hel plate av den store sorten..å ja det har skjedd ofte. ellers spiser jeg sjokkolade hver dag...men prøver å ikke overdrive.. mini i magen er estimert til 2 kilo nå i uke 33+4 men drikker verken brus saft eller juice eller andre ting med sukker.

Jeg tror ikke at det skadelig å spise små mengder sjokolade hver dag, hvis man kan klare å holde seg til bittesmå mengder, men dette suget som kommer nå mot slutten av graviditeten er sånn at man ikke klarer å stoppe etter den lille biten. Jeg kjøpte ei stor plate i går (200 gram) og spiste over halvparten. Det kan umulig være bra hvis man gjør det hver dag ;) men nå føler jeg at jeg ikke klarer å stoppe meg selv lenger.....bra jeg ikke har bil, og må gå 2 km til butikken ;)

hva er egentlig galt med å spise sjokkolade hvis man ellers lever sunt?? ikke få sjokk men jeg har til tider kommet til meg selv der jeg har fortært en hel plate av den store sorten..å ja det har skjedd ofte. ellers spiser jeg sjokkolade hver dag...men prøver å ikke overdrive.. mini i magen er estimert til 2 kilo nå i uke 33+4 men drikker verken brus saft eller juice eller andre ting med sukker.
Jeg tror ikke at det skadelig å spise små mengder sjokolade hver dag, hvis man kan klare å holde seg til bittesmå mengder, men dette suget som kommer nå mot slutten av graviditeten er sånn at man ikke klarer å stoppe etter den lille biten. Jeg kjøpte ei stor plate i går (200 gram) og spiste over halvparten. Det kan umulig være bra hvis man gjør det hver dag ;) men nå føler jeg at jeg ikke klarer å stoppe meg selv lenger.....bra jeg ikke har bil, og må gå 2 km til butikken ;)

hva er det isåfall som er skadelig med å spise mer en det ?

Man dør jo ikke av det, men det er ikke bra at 1000 kalorier hver dag består av sjokolade......når vi jenter skal ha ca 2500 kalorier hver dag.

Sjokolade er ikke det værste man kan spise av snop. Ser at denne sjokoladedebatten setter igang mye følelser hos folk. Det var ikke min hensikt. Jeg ville se om det var flere som hadde samme suget som meg, og at det ikke er lett å holde seg i skinnet ;)

Kos dere med sjokolade jenter........

Man dør jo ikke av det, men det er ikke bra at 1000 kalorier hver dag består av sjokolade......når vi jenter skal ha ca 2500 kalorier hver dag.

ok begynte å bli redd, er det bare fordi det er mye kalorier så trenger jeg ikke å bekymre meg.

sliter med å holde vekten uansett hva jeg spiser. :/

det har blitt mye søtt om dagen ja :) De første 4-5 månedene hadde jeg ikke lyst på søtt, heldigvis, da hadde nok vekten sett annerledes ut hehe! Må nok passe meg litt fremover men får se hvordan det går ;)

Jeg tok glukose belastning tidl i sv.skapet pga alder og den så fin ut, så jeg trenger ikke bekymre meg for at vesla skal bli kjempestor pga stort sukkerinntak ;) vi prøver så godt vi kan :)

Endret av AquaGrownup

Annonse

hva er egentlig galt med å spise sjokkolade hvis man ellers lever sunt??

ikke få sjokk men jeg har til tider kommet til meg selv der jeg har fortært en hel plate av den store sorten..å ja det har skjedd ofte. ellers spiser jeg sjokkolade hver dag...men prøver å ikke overdrive.. mini i magen er estimert til 2 kilo nå i uke 33+4

men drikker verken brus saft eller juice eller andre ting med sukker.

I tillegg til at babyen kan bli stor/større av høyt sukkerinntak, er det og større sannsynlighet for å få svangerskapsdiabetes.

Huden har heller ikke godt av sukker og blir tørr og mindre elastisk som igjen kan føre til større rifter under fødsel.

Jeg har faktisk bakt en nydelig sjokoladebrownie i dag, med hasselnøtter..Jeg ventet ikke besøk eller noe, det er kun jeg som har spist av den for å si det slik!! Huff, tror helt på at søtsuget økes den siste tiden som jeg ser står skrevet ovenfor her.

Satser på at den lille i magen ikke blir alt for stor før fødselen :P

Selv om jeg har spist mye av kaken allerede, kjenner jeg at jeg kunne spist enda mer :)

Sjokolade er noe jeg klarer å beherske meg selv på MEN blåbærmuffins derimot.

Har en liggende i skapet som skal være til når fødselen er i gang, for det er noe jeg liker og får energi fra. Men har så lyst på den nå!!!

Men må bare holde ut.. :(

Har enormt sug. Spes ettersjokolade. Hender jeg skeier skikkelig ut om jeg er veldig sliten en dag, da er behovet enda større.. Omjeg ikke spiser sjokolade blir det noe annet sunnere variant som smothie. Yoghurt . Vanilje kesam. Nok kalorier blir det uansett da jeg alt er oppe i 8 kg pluss uke 32. Har lett for å legge på meg og gutten er estimert til 4.2 kg til termin. Blir nok nærmere 4.5 kg

Har enormt sug. Spes ettersjokolade. Hender jeg skeier skikkelig ut om jeg er veldig sliten en dag, da er behovet enda større.. Omjeg ikke spiser sjokolade blir det noe annet sunnere variant som smothie. Yoghurt . Vanilje kesam. Nok kalorier blir det uansett da jeg alt er oppe i 8 kg pluss uke 32. Har lett for å legge på meg og gutten er estimert til 4.2 kg til termin. Blir nok nærmere 4.5 kg

8 kg er jo ikke mye da ;) hvordan estimerer de sluttvekt, vet du det? jeg er 33+5 og er 8kg pluss. vesla var 1,7kg i uke 31..

Mmm elsker sjokolade, men klarte ikke synet av det de første mnd.

Nå får jeg ikke nok..spesielt av den melkesjokoladen med daim!! Åhh himmelrike!

Ammingen ribba meg skikkelig med førstemann, så håper det skjer nå andre gang også. Jeg har nemlig lagt på meg uforklarlig mye. Og har baby m vekstavvik, så det er hvertfall ikke den sin skyld ;) men har myyye vann i kroppen da ;)

Uansett, jeg spiser sunt, mye frukt ( men mindre aktivitet pga bekkenløsning), og sjokolade hver dag! Fint for meg :)

8 kg er jo ikke mye da ;) hvordan estimerer de sluttvekt, vet du det? jeg er 33+5 og er 8kg pluss. vesla var 1,7kg i uke 31..

Har lyst til å holde meg til 10-12 kg som legene og jordmødrene annbefaler:)

men spørs om det ikke blir endel mer en det... Da jeg var på 3D i uke 29 +++ var han 1.6 kg og han estimerte da gutten til å bli 4.2 til terminen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...