Gå til innhold

Gjestehåndkle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere eget gjestehåndkle, som enten henger på en knagg merket med gjester, eller har ordet på selve håndkledet?

Vi har nemlig ikke det. Vi henger opp et nytt hver morgen, ment til kun hender, for alle som måtte bruke badet den dagen. Blir det vått, bytter vi bare. Min mor mener dette er helt forferdelig, og tørker konsekvent våte hender på hår og tøy når hun er her. Jeg pleier nå å henge opp et nytt håndkle til bare henne, når hun kommer. Jeg vokste opp med en lang knaggerekke med navn, hvor det både hang håndklær til hender og kropp til hvert familiemedlem. I tillegg har hun et eget sett til gjester, som gjerne henger flere måneder og venter. Hun overdriver, og jeg underdriver kanskje? Men er det i så fall så ille? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et til oss også tar jeg frem et gjestehåndkle når vi får gjester... Det til gjester legger jeg til vask etter at de har dratt :)

Skrevet

Henger et håndkle til tørking av hender for oss og gjester etter dobesøk og håndvask..skiftes så ofte det trengs!

Skrevet

Henger et håndkle til tørking av hender for oss og gjester etter dobesøk og håndvask..skiftes så ofte det trengs!

Skrevet

Jeg skifter håndkle som deg, men har i tillegg en kurv stående med store frottékluter som gjestene kan bruke om de vil det. Din mor er vel muligens litt gammeldags av seg? Jeg får litt sånn farmor-vibber he he og ser for meg dorulldukker med hekleskjørt;-)

Skrevet

Jeg henger opp nytt håndhåndkle hver kveld, og det er ment til både gjester og oss selv.

Skrevet

Vi har kun et hånd-håndkle på badet. Det skiftes minst en gang om dagen, og alltid før vi får besøk. Men jo, mens besøket varer bruker alle samme håndkle.

Skrevet

Vi har ikke eget gjestehåndkle nei. Men vi har et rent og tørt håndkle som henger slik at det er tydelig at det er beregnet på hender.

Jeg synes at det er litt ubehagelig når jeg står på et fremmed bad og ikke aner hvor jeg kan tørke hendene mine. Bare store håndklær som henger rundt på tilfeldige steder ...

Skrevet (endret)

Har ett håndkle til alle, har aldri hørt noen klage på den ordningen :)Når jeg er hjemme hos andre, så er det få som har eget gjestehånkle.

Men hvorfor skifter dere andre håndklær så ofte? Hendene er jo rene når de tørkes i det. her henger håndkleet i noen dager før det byttes...

Endret av Dataverket
Skrevet

Vi har også ett til alle, som skiftes hver dag eller oftere hvis det trengs. Men når jeg er på besøk hos mormoren min som skifter håndkle veeeldig sjeldent, så pleier jeg bare å finne meg et eget i skapet. ;)

Skrevet

Har ett håndkle til alle, har aldri hørt noen klage på den ordningen :)Når jeg er hjemme hos andre, så er det få som har eget gjestehånkle.

Men hvorfor skifter dere andre håndklær så ofte? Hendene er jo rene når de tørkes i det. her henger håndkleet i noen dager før det byttes...

Vi har barn i alderen 2-7 år som vasker og tørker hender selv. Det blir ofte mye gris på og rundt vasken, og veldig vått, og noen ganger skittent, håndkle.

Derfor har jeg for vane å bruke hånd-håndkleet til å tørke over vask-området og så hive det til vask og henge opp rent ved behov. Hender også jeg bruker det til å tørke opp vannsøl

Skrevet

På gulvet, og hiver til vask. Går nok i gjennomsnitt to håndklær pr dag her.

Og nei, noen barn, og til og med noen voksne, er ikke rene på hendene når de tørker seg. Det er veldig vanlig å slurve med håndvasken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...