Gå til innhold

Regelmessige vonde kynnere i uke 22+5....??!!

Anbefalte innlegg

Satt på sofaen i går og merket at jeg hadde veldig vondt i magen, tenkte ikke mer over det og tenkte det kanskje bare var tarmene...Men så gav det seg ikke, det kom i skikkelige tak.

Slik satt jeg et par timer, og tenkte jeg kanskje burde begynne å telle. Kjøpte en rieteller app og fulgte med. Kynnerene hadde skikkelige "topper", menssmerter og de varte fra 1-1,5 min og kom med 3,4 og 5 minutters mellomrom. Jeg la vekk telefonen til slutt (det var jo mest for å se om de var regelmessige). Jeg registrerte 10 stk på under en halv time (pluss dette hadde jo pågått lenge før jeg startet å telle).

Har ikke vært så veldig plaget med kynnere til nå, så dette var en skremmende merkbar økning...Slet med det samme forrige svangerskap, da begynte det i uke 24.

Er litt usikker på om det blir en telefon til føden eller fastlege, hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Jeg ringte gynekologen min (fastlegen var uansett ikke inne), så jeg skal inn senere i dag for en sjekk..

Enig at fastlegen kan gjøre lite..

Men gynekologen kan måle både med CTG og livmorhalsen..

Krysser fingrene...

sniker inn fra 3 trimester..hadde det også slik.. har nå nådd uke 33+4 men bruker både bricanyl og adalat for å holde de i sjakk.. vanvittig slitsomt, nå ligger jeg for det meste..

håper det gikk bra med deg i dag...:)

sniker inn fra 3 trimester..hadde det også slik.. har nå nådd uke 33+4 men bruker både bricanyl og adalat for å holde de i sjakk.. vanvittig slitsomt, nå ligger jeg for det meste..

håper det gikk bra med deg i dag...:)

Ja,det gikk fint. Ingen påvirkning på livmorhalsen (enda), fortsatte det så kunne det jo bli det..Ble sykemeldt i 2 uker i førsteomgang..

Hadde det slik som deg sist også og sto på bricanyl frem til uke 33..så snart jeg slutta startet det med regelmessige igjen,så det blir spennende å se hvordan det går fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...