Gå til innhold

Vurderer å legge fast føde på hylla litt...

Anbefalte innlegg

Begynte med fast føde litt før poden var 4 mnd. Har prøvd forskjellige typer grøt og grønnsaker og frukt. Det har gått veldig opp og ned, noen dager kan han spise nesten et helt middagsglass (4mnd) andre dager er han ikke intr i det hele tatt. De siste 4-5 dagene har han ikke vist stor interesse for maten, men melk vil han alltid gjerne ha. Så nå lurer jeg på om jeg skal vente litt og la han "modne" seg litt til før vi kan prøve igjen om 2-3 uker. Han er nå 4 1/2mnd.

Men er det dumt å først gi fast føde daglig i nesten 1 mnd for så å slutte å gi?

Fortsetter under...

Du ser jo hva som funker best for dere.

Her begynte jeg med grøt da guttungen var 6 mnd, det gikk relativt greit. Fant aldri middagsglass han likte, ikke vile han ha vanlig mat heller...

Nå som han er 2 år er det noen få ting han liker til middag, brødskiver går innimellom greit... Han er ikke glad i mat i det hele tatt.

Ikke ment som kritikk, men er det ikke litt tidlig med så mye fast føde? et helt middagsglass hørtes jo mye ut for en så liten baby, kanskje det har kommet andre retningslinjer på dette med fast føde siden jeg hadde smått sist altså...? (5 år siden)

Jeg tenkte å avvente med grøt til gutten min er 5-6 mnd gml jeg..

Var sikkert ikke svaret du ville ha.., :-S

Eg og tenkte med en gang at et helt glass er alt for mye, babyen er sikkert så mett og sprengt at fast føde ikkje frister.. Prøv deg fram og heller gi mindre.. Vi skal også begynne når han bikker fire måneder er det vi har gjort med dei to andre. Lykke til

hav med å gi melk først, for så å avslutte med smaksporsjoner av ulike sorter? da får han fylt magen på melk, samt at han får "vedlikeholdt" smaken av mat, samt at magen og tarmene fortsatt får noe å jobbe med :) kan også prøve å gi mer vann ved siden av maten, mulig han er tørst? :) her har vi nå startet med velling/tynn grøt på flaske et-to måltider til dagen. mini gulper så mye og ofte at jeg er redd han skal bli syk av å konstant være våt i tøyet nå når det blir kaldere i været.. målet er da at når han blir 4 mnd (er nå 3,5 mnd)skal han stortsett bare få velling eller grøt, og begynne å introdusere fruktmoser o.l foreløpig virker det som om mini er storfornøyd med velling(lager av grøt fra nestle av ris, mais og banan) og så har han fått smake litt fruktmos. Mini sluker det meste han får smake på og foreløpig har magen hans ikke reagert på velling. Barn kan være veldig forskjellige og du finner nok en løsning som passer for dere skal du se :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...