Gå til innhold

Noen voksne her med autisme,el som kjenner noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en datter på 9, med autisme,hun er på nivå m ett førskolebarn på mange områder,og som nå har begynt me puberterten...behåring nedentil,svette og brystutvikling.Hun er absolutt ikke klar for dette.

Var dere klare for pubertert og menstrasjon i en alder mellom 9 og 14?

og fikk noen av dere hormonutsettende medisiner?

Fortsetter under...

Skrevet

Puberteten kommer når den kommer .. Hormonutsettende stoffer ?????????????? hva tror du det gjør med kroppen da ??? For din skyld eller hennes skyld ?? Høres ut som det er du som ikke er klar for at hun kommer i puberteten ...

Skrevet

Hva har autisme med pubertet å gjøre ???

Skrevet

Hint: "hun er på nivå m ett førskolebarn"

Skrevet

Om hun nå er på alder med et førskolebarn, tror du hun er mer klar om 2-3 år? Hun må bare gjennom det, det er like vanskelig uansett hvor gammel hun er.

Når det er sagt så vet jeg at det går ann å utsette pubertet, det ble gjort på min columbianske venninne. Jeg er ikke sikker på om det kan være for sent når hun allerede har begynt, men du kan jo ta henne med til legen hennes.

Du har ikke noe nettverk med kjennskap til autisme du kan rådføre deg med?

Skrevet

Hint: "hun er på nivå m ett førskolebarn"

Kommer hun til å komme på et høyere/eldre nivå da ?

Skal du "holde igjen" puberteten hennes til du synes det er mer rett ?

Jeg jobber med jenter på over 20 år som har sterke autistiske trekk, og de er som du sier -på nivå med førskolebarn.

De har et helt annerledes syn på det enn oss....

Dette er vel også fullstendig feil sted å høre om såpass alvorlige ting. Synes du absolutt burde ta henne med til legen, og ta henne med i prosessen om hva som skjer.

Jeg fikk forresten mensen da jeg var 12-13 år.. Tror det var ganske så normalt. Noen fikk det før andre fikk det litt etter .. Aldri vært snakk om no hormonutsettende midler.

Annonse

Skrevet

Jeg har selv en datter innen autismespektret og gruer meg også til puberteten. Spiss http://spiss.homeste...m/omhefter.html selger en bok som heter "Autisme hos jenter", og ut i fra innholdsfortegnelsen (som ligger på link du kan følge når du finner boka på linken jeg har lagt ved) dreier den seg mye om pubertet, menstruasjon, bind, seksualitet osv. Jeg har ikke lest boka selv, men skal kjøpe den når datteren min nærmer seg puberteten, fordi jeg tror den er nyttig. Barn med autismespekterdiagnoser har jo helt andre utfordringer i forhold til pubertet enn barn uten diagnoser. Har ellers ingen råd å gi deg. Du må scrolle et stykke nedover siden på linkenfør du kommer til riktig bok.

Lykke til! (Og gi gjerne tilbakemelding om hvordan boka er hvis du kjøper den. :-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...