Gå til innhold

Er det noe som opplever å bli kvalm når dere ammer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At man blir kvalm under amming skyldes som regel et lite blodsukkerfall. Det kan hjelpe å spise litt, eller drikke litt juice, melk etc.

Noen får også en hormonell påvirkning som gir "dommedagsfølelse" (svarte tanker, nedstemthet) i et lite minutt eller så.

Magesmerter under amming kommer ofte i dagene og de første ukene etter fødsel, og skyldes at livmora trekker seg sammer. Når utdrivingen av melk starter så øker nivået av oxytocin i kroppen, og dette er akkurat det samme hormonet som gis for å forsterke rier og for å få livmora til å trekke seg sammen etter fødsel.

Alt dette er helt normalt.

Han er snart tre måneder... Er ikkje alltid det skjer med ofte, og er svært ubehagelig.. Kan også bli kvalm om eg ikkje ammer også men mest når eg ammer.. Litt slitsomt men elsker å amme gulle mitt, er min tredje og har ikkje fått det til før så dette er stort for meg.. Nå er det bare stas, han tar seg ofte tid til å slippe puppen for å smile til meg, og har ofte den andre hånden oppå puppen ( liksom som han passer på at denne puppen er min) fantastisk.. Er så glad for at eg sta denne gangen og får det til.. Ammer både med og uten skjold prøvet å kutte det ut og er i god gang...

Annonse

Jeg ble vanvittig kvalm av å amme med andre barnet mitt.

Ente med at jeg måtte kaste opp etter amming, viste seg at jeg var gravid med tredje. Hadde ikke fått mensen tilbake så skjønte det ikke med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...