Mamma4livet Skrevet 17. september 2012 #1 Del Skrevet 17. september 2012 Dere som nå har vært gjennom oppstart med deres ettåringer, har dere noen gode råd slik at tilvenningen blir bra? Hva bør vi snakke med personalet om? Hvordan har det gått med deres små? Jeg skal ha fri i tre uker mens gutten har tilvenning slik at han får korte dager Kommer også til å jobbe 80 % når jeg skal starte å jobbe igjen. Håper dere orker å skrive noen ord og delle deres erfaringer med meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972318-v%C3%A5r-gutt-p%C3%A5-11-mnd-skal-snart-begynne-i-bhg-og-jeg-er-litt-bekymret-ut-fra-alt-skriveri-om-at-bhg-ikke-er-bra-for-s%C3%A5-sm%C3%A5-barn-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willy Wonka Skrevet 17. september 2012 #2 Del Skrevet 17. september 2012 Ta det helt med ro. Begge mine startet tidlig, gått kjempe bra. Folk som mener at bhg ikke er bra for de minste vil ALLTID få stor spalteplass i avisene...fordi det selger!!! Du vil raskt få god magefølelse om barnehagen er god eller dårlig og om barnet ditt trives. Lykke til, be forresten om en oppstartssamtale raskt og vær ærlig med personalet, si du er litt nervøs etc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972318-v%C3%A5r-gutt-p%C3%A5-11-mnd-skal-snart-begynne-i-bhg-og-jeg-er-litt-bekymret-ut-fra-alt-skriveri-om-at-bhg-ikke-er-bra-for-s%C3%A5-sm%C3%A5-barn-noen-tips/#findComment-144554681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 18. september 2012 #3 Del Skrevet 18. september 2012 Fordelen ved å starte tidlig er det ikke ofte man hører om :-) men det ser ut til at de som er i barnehagen fra de er små har lettere for å tilpasse seg enn de som starter når de er flere år gamle og vant til å få oppmerksomhet fra mamma hele tiden. Det er mange voksne på småbarnsavdelingene også - det viktigste er vel å starte med å binde seg til sin kontaktperson og finne lekekamerater. Dette er barnehagens jobb :-) Tror det går helt fint med dere jeg. Du har jo også mindre arbeidstid, og det er bra, for de minste bør vel helst ikke være i barnehagen åtte til fire alle dagene i uka heller. Alternativt kan jo en hente og en bringe - da kan man kutte litt på dagen i begge ender for barnet. Vi er begge i 100%jobb og har nå tre barn. Ingen av våre har vært i barnehagen åtte til fire, blir mye ti til halv fire eller ni til tre. Men når de blir eldre enn tre/fire år er det helt greit med åtte til fire :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972318-v%C3%A5r-gutt-p%C3%A5-11-mnd-skal-snart-begynne-i-bhg-og-jeg-er-litt-bekymret-ut-fra-alt-skriveri-om-at-bhg-ikke-er-bra-for-s%C3%A5-sm%C3%A5-barn-noen-tips/#findComment-144558455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå