Gå til innhold

Spiser dere boksemat ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her spiser vi jokakaker,lapskaus,spagetti ala capri og fiskeboller en gang i blandt. Sånn ca 1 gang hver 3-4 mnd.

Fortsetter under...

Skrevet

Fiskeboller, ja, ellers ikke.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det har vi aldri i hus. Tror aldri at jeg har varmet en hermetikkboks i hele min "husmorkarriere" :P

Eneste hermetiske som kommer i hus her er mais (baby og korn) og tomater til å ha i saus og andre retter :)

Jeg får litt sånn hundematfølelse av sånne hermetikkbokser jeg...

Skrevet

Fiskeboller og mais, ikke noe mer som jeg kommer på. Hjemmelaget lapakaus er så godt og enkelt å lage at jeg spiser ikke det på boks ;)

Skrevet

Vi spiser ikke ferdigretter fra boks ofte nei. Fiskeboller har vi ofte, og lapskaus har vi med til sommerhuset en gang eller to hver sommer. Ellers er det jo mye man har på boks, som leverpostei, tunfisk, bønner, champignon og forskjellige ting, så sånnsett spiser vi mye boksmat. :)

Annonse

Skrevet

Ja, det gjør vi innimellom på de aller travleste og mest slitsomme dagene. Bruker en del annen hermetikk også som knuste tomater, erter, mais, bønner osv, det kan fort bli flere ganger i uken av sånt.

Skrevet

Kan hende det blir en boks snurring på lange turer, men ellers ikke :)

Skrevet

Ikke boksmat som i mat.. (som jeg ikke betegner som mat ;-)

Men bruker mais, hakkede tomater, ananas og tomatpurre.

Det er alt.

Spiser heller ikke ferdigpizza eller annen hel fabrikat. Prøver å unngå det meste av halvfabrikat også, men det hender seg.

Skrevet

Bruker tomater, makrell, mais og leverpostei fra boks. Ikke noe særlig middager. Har hatt fiskeboller et ar ganger, men sist gang var for to år siden.

Skrevet

Aldri ferdige middager på boks, men spiser hermetiske tomater, mais, bønner, linser (heter det fremdeles hermetikk, selv om det kommer på sånne kartonger?).

Skrevet

En sjelden gang spiser vi sånn spagetti ala carpri (eller noe :P) og før kjøpte jeg de lapskaus boksene.

Vi kjøper derimot ofte fiskeboller, billig og godt ;)

Annonse

Skrevet

Bruker som de andre hermetiske grønnsaker og tomatpurre på boks, og i tillegg så er jeg den eneste som bruker hvite bønner i tomatsaus en gang i bland.

Skrevet

Aldri hjemme, men på fottur med telt i fjellet fungerer boksemat aldeles utmerket. Da får vi heller bære over med risikoen for muk og bpa, blir ikke så ofte!

Skrevet

Tomater, mais, ananas, bønner og kokkosmelk brukes her i huset.

Om jeg har forstått det riktig så er ikke BPA noe problem med mindre den varmes. Jeg for min del varmer ikke boksene, men åpner dem og heller innholdet i en gryte, så jeg anser det lille vi bruker for helt safe.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Spiser kun boksmat om jeg blir servert det hos andre, og til nød på hytta og på tur

Skrevet

Bruker hermetiske tomater ukentlig. Bruker det i alt med tomatsaus: pizza, pasta, tomatsuppe osv.

Dessuten kidneybønner, tomatpuré, tomatbønner, tunfisk. Og sikkert en dek annet som jeg ikke kommer på.

Skrevet

Bruker ananans, mais, tomater og slikt på boks. I tillegg spiser vi fiskeboller, og lapskaus en gang i blant. Vi har prøvd litt annet også, som joikakaker, men det falt ikke i smak...

Skrevet

Makrell i tomat, bønner, erter, tomater, sylteagurker, pærer (hermetiserer det selv), boksemelk, annanas, bønner, sursøt saus mm brukes rett som det er.

Skrevet

Vi bruker makrell i tomat, tunfisk, hermetiske tomater, mais, bønner, til tider hermetisk frukt (For jeg syns det er så godt :P) ananas, kokosmelk...

Ellers syns jeg det er morsomt å prøve barndommens slagere på mannen, som f.eks joika, men det har blitt med et forsøk. Haha.

Skrevet

Kun Vesteraalens fiskeboller. Av og til linser og bønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...