Gå til innhold

Pinlig spørsmål, men setter veldig stor pris på svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var ungdom hatt komplekser for hårveksten min på bein, armer og "sinsenkrysset". Nå sliter jeg ved hver ultralyd/innsett med det at jeg føler at jeg sikkert er den eneste i hele verden som ikke barberer musa. å sitte der å spre beina er ubehagelig i seg selv, men å tenke på denne "bushen" der nede gjør det enda pinligere...

Jeg kan ikke barbere meg fordi jeg har så sensitiv hud der nede. I tillegg til den vanlige kløen man får når hårene vokser ut igjen, så får jeg utslett der nede etter barbering. Jeg har derfor lagt barberhøvelen fra meg for mange år siden, og det er nå fritt frem for hvert eneste hårstrå.

Så jeg lurer vel generelt bare på om hva som egentlig er lista blant folk for tida!? Barberer dere eller ikke? Ingenting, delvis eller helt????

Burde jeg begynne å barbere igjen siden jeg er så ofte på sykehuset?

Vet at dette jo ikke er et stort problem sammenlignet med vår barnløshet, men når det gjelder komplekser som man har så kan man føle seg ganske ille likevel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tippe at det er mye forskjellig der ute. Og tror ikke leger bryr seg om dette ;)

Jeg barberer på sidene.

Skrevet

Du burde ikke tenke på det og du er nok ikke den eneste.. Ansatte på sykehus skal opptre likt mot alle samme hva det er..Jeg kjenner meg igjen i det du sier om hårvekst.. Jeg barbere beina, under armene og "musa" (men gjorde ikke det de 2 siste mnd før jeg fødte og tar "hvilepauser" innimellom)

Skrevet

Hei!

Skjønner du synes det er ubehagelig, men husk at legene og sykepleierne ser utallige sinsenkryss hver dag. Jeg tviler på at de sitter og tenker over hvilken av dagens pasienter som hadde mest hår der nede.

Her fikses bikinikanten ( for den har jeg litt komplekser for), ellers trimmes resten litt hvis det blir for langt. Men det er vel nærmest urørt :D

Synes ikke du skal begynne å barbere av hensyn til andre. Får du i tillegg utslett må det jo bli fryktelig vondt? Jeg har hatt mange forsøk, og jeg brydde meg litt mindre for hver gang hvordan det så ut der nede. Har du prøvd en ladyshaver? Jeg har en fra Phillips (ca 800 kr), og det er mye mer skånsomt for huden. Du kan jo prøve om det kan være et bra alternativ for deg hvis du plages veldig og vil fjerne noe for din egen del?

Skrevet

Puh, ja, jeg tenkte også på slikt før... Jeg kan heller ikke barbere pga sensitiv hud, men jeg "klipper", eller trimmer med barbermaskin, så det ikke blir så voldsomt, og det fungerer fint for huden min i alle fall! Kanskje det kan funke??

Skrevet

Kan heller ikke barbere kroppen min pga sensitive hud. Når jeg gidder låner jeg barbermaskinen til mannen etter at jeg har dusjet og fikser litt på bikinilinja og evt lengden...vinterhalvåret er jeg heller lat:-)

Skrevet

Det fins nok like mange forskjellige "sinsenkryss" som det finnes mennesker :) Barberer heller ikke pga den hersens kløen ,men stusser i stedet. Det funker greit.

Skrevet (endret)

Jeg stusser der nede, tar det verste på sidene og klipper lengden, men barberer ikke alt bort. Og i dag satt jeg i den berømte stolen med strihårete legger. :-)

Jeg tenker at medisinsk personell er profesjonelle og særdeles lite opptatt av hvordan vi ser ut. Og hvis det plutselig skulle bry dem, så dem om det!

Endret av uhhuhher
Skrevet

Hei, jeg har noen tips. Om du tar på sprit etter barbering blir det ikke kløe. Samboeren min er veldig sensitiv der nede og det funker på han:)

Annet som går an er voks( er vondt der og da men holder håret borte 1 mnd å ta gjerne på sprit etterpå)

Ellers kan du jo oppsøke klinikker som jobber med å fjerne hår, og ta laser behandling.

Visst du har et veldig stort kompleks hadde jeg gjort noe med det, man lever bare en gang.

Jeg forstår godt hvordan du har det, du er ikke alene om det komplekset.

Men som de andre sier, legene har sett litt av hvert så tviler på at de tenker på det. Uansett masse lykke til:)

Skrevet

Tusen, Tusen takk alle sammen!! Takk for at dere deler personlig informasjon, egne erfaring og råd! Trodde ikke jeg skulle få så mange svar :)

Det virker som om det kanskje ikke er så vanlig å barbere bort alt da i allefall. Det var veldig godt å vite! Føler meg en del mindre stressa nå.. Og det er jo sikkert sant som dere sier at disse som jobber med det ser annerledes på det enn oss andre. For dem er det forhåpentlig ikke noe å tenke over. Kanskje konsentrerer de seg så mye om å få satt inn og gjort de tingene de skal at de ikke bryr seg om lenger hvor mye hår det er der... Håper det :)

åh, dere aner ikke hvor lettere jeg føler meg nå!! Får lagre linken til denne tråden når jeg føler meg skikkelig ekkel igjen pga hårene. Minne meg selv på at andre også har hår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...